SME

Protipovodňovú ochranu už vidieť

Výstavba protipovodňo­vých bariér pokračuje, na Prístavnej je už viditeľná. Do začiatku nového rokaby sa malo začať stavaťaj na petržalskom brehu.

Protipovodňová ochrana v meste už naberá reálne kontúry. Stavia sa na Prístavnej ulici medzi Mostom Apollo a Prístavným mostom.

„Sú tam stroje, ktoré injektujú podložie, utesňujú ho,“ povedal Peter Minárik zo Slovenského vodohospodárskeho podniku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je to prvý úsek, ktorý sa v októbri začal budovať na území mesta. Projektujú sa všetky ostatné úseky, spolu sa bude stavať na siedmich miestach od Prístavného mosta až po Devínsku Novú Ves.

Najčerstvejšia spomienka Bra­tislavčanov na povodeň je z roku 2002, hladina Dunaja vtedy na nábreží siahala do výšky takmer desiatich metrov. Chýbalo len pár centimetrov, aby sa voda vyliala.

SkryťVypnúť reklamu

Cyklotrasy na múre

Bariéra na Prístavnej, ktorá bude mesto chrániť pred tisícročnou vodou, by mala byť hotová na budúci rok.

Protipovodňový múr bude slúžiť vo viacerých úsekoch aj ako cyklotrasa – okrem Prístavnej ulice napríklad aj na Viedenskej ceste.

Múrik v Petržalke bude prevyšovať terén o jeden meter a bude dláždený tak, aby to vyhovovalo cyklistom i pamiatkarom.

Viedenská cesta

Podobne to bude aj na iných úsekoch, napríklad v Petržalke. Tu už projekt čaká na stavebné povolenie. „S Viedenskou cestou meškáme oproti plánu, do začiatku nového roka by sa mohlo začať stavať aj tu,“ hovorí Minárik. Problém bol so vstupmi na pozemky.

Súčasťou celého projektu je aj vybudovanie novej úrovne pro­menády bližšie pri rieke, podobne ako to je v Budapešti alebo Paríži.

SkryťVypnúť reklamu

Začalo sa Gabčíkovom

Stavba protipovodňovej och­rany mesta sa začala na jar medzi obcou Sap na Žitnom ostrove a Gabčíkovom. Práce tu už pokročili, tesniaca stena je hotová asi na 50 percent a tesnenie svahu hrádze asi na 80 percent.

Do konca roka 2009 by mala byť väčšina prác na protipovod­ňovej ochrane Bratislavy hotová. „Termín ukončenia je 17. február 2010, práce by teda spolu mali trvať 36 mesiacov,“ povedal Minárik. Asi pol roka bude ešte trvať skolaudovanie a finančné vyrovnanie stavieb.

Náklady na stavby dosiahnu 1,21 miliardy korún – 85 percent pôjde z fondov EÚ, desiatimi percentami prispeje štát a piatimi mesto.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 17 212
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 546
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 699
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 350
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 341
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 746
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 621
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 593
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 680
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 288
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 70 538
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 634
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 18 905
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 895
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 722
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 209
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
SkryťZatvoriť reklamu