Protipovodňovú ochranu už vidieť

Výstavba protipovodňo­vých bariér pokračuje, na Prístavnej je už viditeľná. Do začiatku nového rokaby sa malo začať stavaťaj na petržalskom brehu.

Protipovodňová ochrana v meste už naberá reálne kontúry. Stavia sa na Prístavnej ulici medzi Mostom Apollo a Prístavným mostom.

„Sú tam stroje, ktoré injektujú podložie, utesňujú ho,“ povedal Peter Minárik zo Slovenského vodohospodárskeho podniku.

Je to prvý úsek, ktorý sa v októbri začal budovať na území mesta. Projektujú sa všetky ostatné úseky, spolu sa bude stavať na siedmich miestach od Prístavného mosta až po Devínsku Novú Ves.

Najčerstvejšia spomienka Bra­tislavčanov na povodeň je z roku 2002, hladina Dunaja vtedy na nábreží siahala do výšky takmer desiatich metrov. Chýbalo len pár centimetrov, aby sa voda vyliala.

Cyklotrasy na múre

Bariéra na Prístavnej, ktorá bude mesto chrániť pred tisícročnou vodou, by mala byť hotová na budúci rok.

Protipovodňový múr bude slúžiť vo viacerých úsekoch aj ako cyklotrasa – okrem Prístavnej ulice napríklad aj na Viedenskej ceste.

Múrik v Petržalke bude prevyšovať terén o jeden meter a bude dláždený tak, aby to vyhovovalo cyklistom i pamiatkarom.

Viedenská cesta

Podobne to bude aj na iných úsekoch, napríklad v Petržalke. Tu už projekt čaká na stavebné povolenie. „S Viedenskou cestou meškáme oproti plánu, do začiatku nového roka by sa mohlo začať stavať aj tu,“ hovorí Minárik. Problém bol so vstupmi na pozemky.

Súčasťou celého projektu je aj vybudovanie novej úrovne pro­menády bližšie pri rieke, podobne ako to je v Budapešti alebo Paríži.

Začalo sa Gabčíkovom

Stavba protipovodňovej och­rany mesta sa začala na jar medzi obcou Sap na Žitnom ostrove a Gabčíkovom. Práce tu už pokročili, tesniaca stena je hotová asi na 50 percent a tesnenie svahu hrádze asi na 80 percent.

Do konca roka 2009 by mala byť väčšina prác na protipovod­ňovej ochrane Bratislavy hotová. „Termín ukončenia je 17. február 2010, práce by teda spolu mali trvať 36 mesiacov,“ povedal Minárik. Asi pol roka bude ešte trvať skolaudovanie a finančné vyrovnanie stavieb.

Náklady na stavby dosiahnu 1,21 miliardy korún – 85 percent pôjde z fondov EÚ, desiatimi percentami prispeje štát a piatimi mesto.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 128
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 563
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 326
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 069
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 892
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 801
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 663
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 256
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 155
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 872