Protipovodňovú ochranu už vidieť

Výstavba protipovodňo­vých bariér pokračuje, na Prístavnej je už viditeľná. Do začiatku nového rokaby sa malo začať stavaťaj na petržalskom brehu.

Protipovodňová ochrana v meste už naberá reálne kontúry. Stavia sa na Prístavnej ulici medzi Mostom Apollo a Prístavným mostom.

„Sú tam stroje, ktoré injektujú podložie, utesňujú ho,“ povedal Peter Minárik zo Slovenského vodohospodárskeho podniku.

Je to prvý úsek, ktorý sa v októbri začal budovať na území mesta. Projektujú sa všetky ostatné úseky, spolu sa bude stavať na siedmich miestach od Prístavného mosta až po Devínsku Novú Ves.

Najčerstvejšia spomienka Bra­tislavčanov na povodeň je z roku 2002, hladina Dunaja vtedy na nábreží siahala do výšky takmer desiatich metrov. Chýbalo len pár centimetrov, aby sa voda vyliala.

Cyklotrasy na múre

Bariéra na Prístavnej, ktorá bude mesto chrániť pred tisícročnou vodou, by mala byť hotová na budúci rok.

Protipovodňový múr bude slúžiť vo viacerých úsekoch aj ako cyklotrasa – okrem Prístavnej ulice napríklad aj na Viedenskej ceste.

Múrik v Petržalke bude prevyšovať terén o jeden meter a bude dláždený tak, aby to vyhovovalo cyklistom i pamiatkarom.

Viedenská cesta

Podobne to bude aj na iných úsekoch, napríklad v Petržalke. Tu už projekt čaká na stavebné povolenie. „S Viedenskou cestou meškáme oproti plánu, do začiatku nového roka by sa mohlo začať stavať aj tu,“ hovorí Minárik. Problém bol so vstupmi na pozemky.

Súčasťou celého projektu je aj vybudovanie novej úrovne pro­menády bližšie pri rieke, podobne ako to je v Budapešti alebo Paríži.

Začalo sa Gabčíkovom

Stavba protipovodňovej och­rany mesta sa začala na jar medzi obcou Sap na Žitnom ostrove a Gabčíkovom. Práce tu už pokročili, tesniaca stena je hotová asi na 50 percent a tesnenie svahu hrádze asi na 80 percent.

Do konca roka 2009 by mala byť väčšina prác na protipovod­ňovej ochrane Bratislavy hotová. „Termín ukončenia je 17. február 2010, práce by teda spolu mali trvať 36 mesiacov,“ povedal Minárik. Asi pol roka bude ešte trvať skolaudovanie a finančné vyrovnanie stavieb.

Náklady na stavby dosiahnu 1,21 miliardy korún – 85 percent pôjde z fondov EÚ, desiatimi percentami prispeje štát a piatimi mesto.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 197
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 481
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 339
  4. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 884
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 792
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 682
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 485
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 450
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 217
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 130