Plán dopravy síce máme, ale mešká

Dopravná koncepcia mešká za výstavbou. Verejná doprava je v zlom stave a nie je dostatok alternatív.

„Nemáme tu zástupcu dopravného podniku. Ale ďakujeme za otázku,“ povedal moderátor utorkovej diskusie vo Véčku staršej Lamačanke. Prekážajú jej dymiace a hlučné autobusy a ich šoféri na konečnej MHD. „Mňa to veľmi ťažilo,“ odpovedala pani.

Debata, ktorá mala byť o koncepcii dopravy, sa začala zostrihom fotografií konkrétnych odstrašujúcich javov z ulíc. Tak sa aj skončila. Ukázalo sa, že ľudí nezaujíma plánovanie, vidia len jeho čiastkové výsledky – a tie sú zlé.

Zástupcovia mesta sa snažili vysvetliť, prečo to tak je. „V Bratislave sa v špičkách pohybuje okolo 600-tisíc ľudí, z toho veľkú časť tvoria Mimo­bratislavčania,“ povedal námestník primátora Milan Cílek. Ich autá zahlcujú cesty a parkujú všade, kde sa zadarmo dá. „V minulosti malo toto mesto uzavretú formu a doprava bola obmedzená – na to bolo dimenzované,“ povedal urbanista Bohumil Kováč.

Riešenie dopravy však dnes zaostáva za stavebným boo­mom. „Všetko je premietnuté v územnom pláne,“ povedal Cílek. „Mesto sa nedá nafukovať. Najprv by sa mali stanoviť limity a potom povoľovať výstavba,“ reagoval odborník na systémy riadenia Vladimír Dulla. Podľa Cíleka sa však výstavba zastaviť nedá.

Henrich Pifko, ktorý hovoril za združenie BicyBa, si myslí, že áut je v meste preto tak veľa, lebo ľuďom chýba alternatíva. Nie všetko sa však dá – podľa Cíleka napríklad za cyklotrasy pri diaľničnom tuneli Sitina mesto nezodpovedá. „Mňa ako občana nezaujíma, kto má čo v kompetencii,“ reagoval Pifko. „Kto má zastupovať záujmy Bratislavčanov, ak nie zástupcovia mesta?“ spýtal sa Dulla.

Áut je v Bratislave priveľa. Je to preto, lebo ľudia často nemajú na výber.

Henrich Pifko, vysokoškolský pedagóg a člen združenia BicyBa

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 3 892
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 849
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 701
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 493
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 821
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 2 645
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 450
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 822
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 1 804
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 414