Plán dopravy síce máme, ale mešká

Dopravná koncepcia mešká za výstavbou. Verejná doprava je v zlom stave a nie je dostatok alternatív.

„Nemáme tu zástupcu dopravného podniku. Ale ďakujeme za otázku,“ povedal moderátor utorkovej diskusie vo Véčku staršej Lamačanke. Prekážajú jej dymiace a hlučné autobusy a ich šoféri na konečnej MHD. „Mňa to veľmi ťažilo,“ odpovedala pani.

Debata, ktorá mala byť o koncepcii dopravy, sa začala zostrihom fotografií konkrétnych odstrašujúcich javov z ulíc. Tak sa aj skončila. Ukázalo sa, že ľudí nezaujíma plánovanie, vidia len jeho čiastkové výsledky – a tie sú zlé.

Zástupcovia mesta sa snažili vysvetliť, prečo to tak je. „V Bratislave sa v špičkách pohybuje okolo 600-tisíc ľudí, z toho veľkú časť tvoria Mimo­bratislavčania,“ povedal námestník primátora Milan Cílek. Ich autá zahlcujú cesty a parkujú všade, kde sa zadarmo dá. „V minulosti malo toto mesto uzavretú formu a doprava bola obmedzená – na to bolo dimenzované,“ povedal urbanista Bohumil Kováč.

Riešenie dopravy však dnes zaostáva za stavebným boo­mom. „Všetko je premietnuté v územnom pláne,“ povedal Cílek. „Mesto sa nedá nafukovať. Najprv by sa mali stanoviť limity a potom povoľovať výstavba,“ reagoval odborník na systémy riadenia Vladimír Dulla. Podľa Cíleka sa však výstavba zastaviť nedá.

Henrich Pifko, ktorý hovoril za združenie BicyBa, si myslí, že áut je v meste preto tak veľa, lebo ľuďom chýba alternatíva. Nie všetko sa však dá – podľa Cíleka napríklad za cyklotrasy pri diaľničnom tuneli Sitina mesto nezodpovedá. „Mňa ako občana nezaujíma, kto má čo v kompetencii,“ reagoval Pifko. „Kto má zastupovať záujmy Bratislavčanov, ak nie zástupcovia mesta?“ spýtal sa Dulla.

Áut je v Bratislave priveľa. Je to preto, lebo ľudia často nemajú na výber.

Henrich Pifko, vysokoškolský pedagóg a člen združenia BicyBa

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  3. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  4. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  6. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  8. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  9. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  1. Za posledných 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 10
  2. Trendy udržateľnej architektúry
  3. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  4. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  5. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  7. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  8. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  9. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 15 659
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 460
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 681
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 393
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 266
  6. Ako na refinancovanie hypotéky 941
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 854
  8. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 718
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 543
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“ 383