SME

Plán dopravy síce máme, ale mešká

Dopravná koncepcia mešká za výstavbou. Verejná doprava je v zlom stave a nie je dostatok alternatív.

„Nemáme tu zástupcu dopravného podniku. Ale ďakujeme za otázku,“ povedal moderátor utorkovej diskusie vo Véčku staršej Lamačanke. Prekážajú jej dymiace a hlučné autobusy a ich šoféri na konečnej MHD. „Mňa to veľmi ťažilo,“ odpovedala pani.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Debata, ktorá mala byť o koncepcii dopravy, sa začala zostrihom fotografií konkrétnych odstrašujúcich javov z ulíc. Tak sa aj skončila. Ukázalo sa, že ľudí nezaujíma plánovanie, vidia len jeho čiastkové výsledky – a tie sú zlé.

Zástupcovia mesta sa snažili vysvetliť, prečo to tak je. „V Bratislave sa v špičkách pohybuje okolo 600-tisíc ľudí, z toho veľkú časť tvoria Mimo­bratislavčania,“ povedal námestník primátora Milan Cílek. Ich autá zahlcujú cesty a parkujú všade, kde sa zadarmo dá. „V minulosti malo toto mesto uzavretú formu a doprava bola obmedzená – na to bolo dimenzované,“ povedal urbanista Bohumil Kováč.

SkryťVypnúť reklamu

Riešenie dopravy však dnes zaostáva za stavebným boo­mom. „Všetko je premietnuté v územnom pláne,“ povedal Cílek. „Mesto sa nedá nafukovať. Najprv by sa mali stanoviť limity a potom povoľovať výstavba,“ reagoval odborník na systémy riadenia Vladimír Dulla. Podľa Cíleka sa však výstavba zastaviť nedá.

Henrich Pifko, ktorý hovoril za združenie BicyBa, si myslí, že áut je v meste preto tak veľa, lebo ľuďom chýba alternatíva. Nie všetko sa však dá – podľa Cíleka napríklad za cyklotrasy pri diaľničnom tuneli Sitina mesto nezodpovedá. „Mňa ako občana nezaujíma, kto má čo v kompetencii,“ reagoval Pifko. „Kto má zastupovať záujmy Bratislavčanov, ak nie zástupcovia mesta?“ spýtal sa Dulla.

Áut je v Bratislave priveľa. Je to preto, lebo ľudia často nemajú na výber.

SkryťVypnúť reklamu

Henrich Pifko, vysokoškolský pedagóg a člen združenia BicyBa

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 17 736
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 142
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 786
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 356
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 463
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 745
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 590
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 570
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po Trumpovom ohlásení ciel začali burzy padať.

V akej fáze sa trhy nachádzajú a v čom sú rozdiely s finančnou krízou.


55
Peter Tkačenko.

Fico môže Danka buď upratať, alebo ignorovať.


24
Akciové trhy prudko klesajú.

Pohľad na portfóliá investorov nepotešia.


159
Oslavy 80. výročia oslobodenia Bratislavy na Slavíne.

Čo je Slavín a kto všetko sa tam zišiel?


85
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 706
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 303
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 71 655
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 644
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 18 210
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 224
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 726
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 357
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu