SME
Utorok, 19. október, 2021 | Meniny má KristiánKrížovkyKrížovky

Plán dopravy síce máme, ale mešká

Dopravná koncepcia mešká za výstavbou. Verejná doprava je v zlom stave a nie je dostatok alternatív.

„Nemáme tu zástupcu dopravného podniku. Ale ďakujeme za otázku,“ povedal moderátor utorkovej diskusie vo Véčku staršej Lamačanke. Prekážajú jej dymiace a hlučné autobusy a ich šoféri na konečnej MHD. „Mňa to veľmi ťažilo,“ odpovedala pani.

Debata, ktorá mala byť o koncepcii dopravy, sa začala zostrihom fotografií konkrétnych odstrašujúcich javov z ulíc. Tak sa aj skončila. Ukázalo sa, že ľudí nezaujíma plánovanie, vidia len jeho čiastkové výsledky – a tie sú zlé.

Zástupcovia mesta sa snažili vysvetliť, prečo to tak je. „V Bratislave sa v špičkách pohybuje okolo 600-tisíc ľudí, z toho veľkú časť tvoria Mimo­bratislavčania,“ povedal námestník primátora Milan Cílek. Ich autá zahlcujú cesty a parkujú všade, kde sa zadarmo dá. „V minulosti malo toto mesto uzavretú formu a doprava bola obmedzená – na to bolo dimenzované,“ povedal urbanista Bohumil Kováč.

Riešenie dopravy však dnes zaostáva za stavebným boo­mom. „Všetko je premietnuté v územnom pláne,“ povedal Cílek. „Mesto sa nedá nafukovať. Najprv by sa mali stanoviť limity a potom povoľovať výstavba,“ reagoval odborník na systémy riadenia Vladimír Dulla. Podľa Cíleka sa však výstavba zastaviť nedá.

Henrich Pifko, ktorý hovoril za združenie BicyBa, si myslí, že áut je v meste preto tak veľa, lebo ľuďom chýba alternatíva. Nie všetko sa však dá – podľa Cíleka napríklad za cyklotrasy pri diaľničnom tuneli Sitina mesto nezodpovedá. „Mňa ako občana nezaujíma, kto má čo v kompetencii,“ reagoval Pifko. „Kto má zastupovať záujmy Bratislavčanov, ak nie zástupcovia mesta?“ spýtal sa Dulla.

Áut je v Bratislave priveľa. Je to preto, lebo ľudia často nemajú na výber.

Henrich Pifko, vysokoškolský pedagóg a člen združenia BicyBa
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pandémia upozornila na automatizáciu. Nahradí ľudí technika?
  2. Hodnota peňazí klesá, takto ich ochránite
  3. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  4. Šéf Accenture: Ak už príde človek do kancelárie, malo by to dávať zmysel
  5. Spánok – základ pevných vzťahov
  6. Šéf digitálnej platformy George: Čaká nás dekáda umelej inteligencie
  7. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma
  8. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  9. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia
  10. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov
  1. Zahraničná študentská mobilita bez bariér
  2. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  3. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  4. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov
  5. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia
  6. Hodnota peňazí klesá, takto ich ochránite
  7. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  8. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  9. IVECO S-WAY NP: Vydajte sa cestou udržateľnosti
  10. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 21 654
  2. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 9 192
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 099
  4. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 6 618
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 4 657
  6. Bratislavu bude sprevádzať luxus 3 970
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 937
  8. Bratovražedná vojna navždy zmenila Ameriku 3 702
  9. Aký polystyrén je najlepší na zatepľovanie? Sivý robí divy 3 576
  10. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 558
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  2. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  3. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  4. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  5. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  6. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  7. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  8. Matej Vagač: Hrozí nám druhá Drotárska aj na nábreží pri bývalom PKO?
  1. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 16 135
  2. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 10 387
  3. Martin Kugla: Zachráňme Petržalku! 6 842
  4. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 686
  5. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 510
  6. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 813
  7. Pavel Dvořák: Toto sú nepokojné časy 3 587
  8. Věra Tepličková: Poslanec Fico sa rozhodol spievať, covid-necovid 2 666
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu