SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Chýba spojenie Dúbravka–Lamač

Cestné prepojenie Lamačaa Dúbravky by pomohlo rozvoju oboch mestských častí.

Cestné prepojenie Lamačaa Dúbravky by pomohlo rozvoju oboc hmestských častí.

Dostať sa z Dúbravky do Lamača alebo naopak často trvá autom desiatky minút. Obe mestské časti sú pritom vzdialené od seba len niekoľko stoviek metrov vzdušnou čiarou. Rozdeľuje ich železnica a diaľnica.

O prepojení sa hovorí už dlhšie, presadzuje ho najmä dúbravská poslankyňa Jelena Hudcovská (KDH). „Toto prepojenie nám veľmi chýba, Lamač aj Dúbravka sú absolútne odrezané,“ hovorí poslankyňa. Podľa nej to brzdí rozvoj oboch mestských častí a možnosť spolupracovať na riešení spoločných problémov. Potvrdil to aj prednosta miestneho úradu Lamač Ľubomír Plai. „Toto prepojenie je pre Bratislavu kľúčové.“

SkryťVypnúť reklamu

Dnes existujú tri možnosti, Plai hovorí, že najreálnejšie je dobudovanie napojenia Harmincovej na Cestu na Klanec. Je to súčasť riešenia diaľnice. „Len projektová dokumentácia sa odhaduje na 10 miliónov korún. Je to v kompetencii mesta, zatiaľ sme sa nedohodli,“ povedal.

Tatiana Kratochvílová, riaditeľka sekcie dopravy na magistráte, hovorí, že spojenie Lamača a Dúbravky je reálne – aj vďaka plánovanej Lamačskej bráne. Tu sa ráta s predĺžením Saratovskej ulice, krížiť by mala cestu do Devínskej Novej Vsi a železnicu. „Išlo by aj o komunikáciu, aj o električkovú trať.“ Financovanie je však zatiaľ otázne, lebo mesto naň nemá, podľa Kratochvílovej by malo ísť o spolufinancovanie viacerých strán.

Treťou možnosťou je premostenie na konci Dúbravky smerom na Hodonínsku. Pri budovaní diaľnice sa tu preto aj vynechalo miesto pre podjazd. Podľa Hudcovskej ho určuje aj územný plán. V miestach možného prepojenia je teraz vyšliapaný chodník v poli, vedie od ubytovne Fortuna v Dúbravke až k nákupnému centru Lamač. „Mohla by tu byť štvorpruhová cesta a v Lamači kruhová križovatka.“ Hudcovská hovorí, že toto riešenie by bolo najlacnejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Obyvatelia teraz využívajú priechod do Lamača cez Harmincovu alebo cez Alexyho, ani jedna z komunikácií nie je plnohodnotná a sú často preťažené.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  3. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  7. Dôležitosť duševnej pohody
  8. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  1. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  4. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  5. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  6. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 14 719
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 330
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 248
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 952
  5. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 808
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 323
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  8. Dôležitosť duševnej pohody 4 876
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  4. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 333
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 5 625
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 080
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 063
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 779
  6. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 3 652
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 761
  8. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 2 544
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu