Po Dopravnom podniku Bratislava hľadá nové logo aj Bratislavská integrovaná doprava. Verejnosť ho má vybrať zo štyroch návrhov, ktoré sú zverejnené na internetovej stránke imhd.sk. Tá však mala včera problémy, anketa chvíľami nefungovala.
Konateľ spoločnosti BID Peter Klučka povedal, že symboly v návrhoch reprezentujú koľajovú, autobusovú a trolejbusovú dopravu. Sú vo farbách samosprávneho kraja a Bratislavy.
Náklady na spracovanie loga a dizajn manuálu a ich zavedenie do používania sú 11-tisíc korún.
Nové logo sa bude používať nielen v dokumentoch spoločnosti, ale aj pri komunikácii s verejnosťou a v mediálnej kampani pred spustením integrovaného dopravného systému. S jeho zavádzaním sa má začať v roku 2008.
Spoločnosť BID vznikla v roku 2005 a jej vlastníkmi sú 65 percentami samosprávny kraj a 35 percentami hlavné mesto.
Aj dopravný podnik hľadá logo – známe staré grafické označenie používal v takmer nezmenenej podobe od konca 19. storočia.
Do súťaže prišlo od ľudí okolo 400 návrhov, porota vybrala do užšieho výberu tri, autori získali po 10-tisíc korún.
Jeden z vybraných návrhov pritom pripomína už používané logo rakúskych železníc OBB. Každý z účastníkov musel dať čestné vyhlásenie, že nejde o plagiát. Vedenie dopravného podniku reagovalo, že každý návrh sa nedal zvlášť overovať.
O víťazovi, ktorý dostane 40-tisíc, moli do pondelka hlasovať cestujúci. Víťaz by mal byť známy v decembri.
Autor: lin