TÝŽDEŇ PO OTVORENÍ RAKÚSKEJ DIAĽNICE SA ODĽAHČILA DOPRAVA NA EINSTEINOVEJ

Diaľnica do Viedne pomohla

Kamióny smerujúce cez Rakúsko už nebrzdia mestskú dopravuv Petržalke. Autobusovú dopravu nová diaľnica zatiaľ neovplyvní.

Otvorenie rakúskej diaľnice A6 odľahčilo dopravu v Bratislave. Zároveň tým nastal posun v príprave našej diaľnice D4, na ktorú sa nová rakúska trasa napája. Autobusovú dopravu do Rakúska zatiaľ nová diaľnica neovplynila.(Zdroj: SME – PAVOL FUNTÁL)

Doprava na mestskej komunikácii Einsteinova sa výrazne zmenila. Minulý utorok rakúska strana spojazdnila diaľnicu A6, ktorá sa napája na zatiaľ jediný postavený úsek našej diaľnice D4. Stovky kamiónov, ktoré v pracovných dňoch smerovali cez hraničný priechod Berg do Rakúska, sú presmerované.

Po Patrónke sa tak ďalší uzol v Bratislave zbavil ťažkej dop­ravy. Tá so sebou prináša okrem brzdenia premávky aj nápor na vozovky – známe sú vyjazdené koľaje, ktoré mesto opravuje zo svojho rozpočtu, hoci z tranzitnej dopravy nemá príjem.

Nová diaľnica znamená úľavu aj pre obyvateľov rakúskych dedín na starej trase i pre bratislavských vodičov. „Nákladná doprava sa definitívne presunula na diaľnicu,“ povedal hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík.

Vodičov kamiónov na to upozorňuje nové značenie, napríklad aj pri odbočke na Viedenskú. Teraz musia prejsť Petržalkou z D1 cez úsek Senecká – Mierová a pokračovať úsekom Prístavný most – Viedenská na priechod Jarovce – Kittsee. V uplynulých dňoch už kamióny na mestskej ceste skutočne nebolo vidieť.

Zápchy na diaľniciach trvajú

Problém so zápchami na diaľniciach sa však neodstránil, naopak. Národná diaľničná spoločnosť odhaduje, že už na budúci rok by sa mohla kapacita ťahu D1 Bratislava – Senec naplniť. Jánošík i ľudia z ministerstva dopravy sa zhodujú, že bude treba dostavať alternatívnu cestu – diaľnicu D4 od Jaroviec oblúkom okolo Bratislavy. Tu sa ešte hľadá definitívna trasa – štát chce čo najlacnejšiu, teda najkratšiu, obyvatelia pokoj­ných obcí v okolí hlavného mesta protestujú.

Náklady na výstavbu diaľnice D4, ktorá má mať niekoľko nových mostov a tunel popod Karpaty, sa odhadujú na vyše 30 miliárd korún. Aby mal okruh zmysel, bolo treba spojazdniť diaľnicu A6, s ktorou rakúska strana meškala. Na druhej strane sa má D4 napojiť na plánovanú rakúsku rýchlostnú cestu S8.

Ďalším krokom k riešeniu dopravy v okolí Bratislavy má byť rozšírenie diaľnice D1 po Senec na šesťpruhovú za odhadovaných 2,7 miliardy. S prvými prácami by sa malo začať v roku 2009, hotové by mali byť o dva roky neskôr.

To však neodstráni problém lievika na estakáde Senecká – Mierová a na Prístavnom moste, hovorí Jánošík. Tie sa totiž rozšíriť nedajú. Bude preto treba prehodnotiť organizáciu dop­ravy v meste – v okolí Prístavného mosta.

Autobusy po starom

Pomohol by aj odklon od individuálnej dopravy. Okrem dopravcu SAD, ktorý pravidelne jazdí autobusmi do Viedne, plánuje linku do Rakúska aj bratislavský magistrát. Má ísť o pravidelnú, ale zvlášť spoplatnenú linku MHD do Hainburgu, kam chodí veľa Slovákov za prácou aj rekreáciou. Rakúšania k nám zasa chodia na nákupy.

Nová rakúska diaľnica A6 zatiaľ neovplyní tieto plány. Hovorkyňa bratislavskej SAD Eva Vozárová povedala, že dopravca chystá zmeny, ale tie začnú platiť až po vstupe Slovenska do schengenského priestoru v decembri.

Dopravný podnik Bratislava neplánuje jazdiť s autobusmi po novej diaľnici cez Kittsee, ale po starej ceste cez Berg aj po vstupe do Schengenu. Na to však potrebuje licenciu platnú v Dolnom Rakúsku. Námestník primátora pre dopravu Milan Cílek sa podľa vlastných slov zúčastnil na otvorení diaľnice A6, aby využil prítomnosť rakúskych partnerov na lobing.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 15 697
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 13 006
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 690
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 031
  5. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 7 706
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 189
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 523
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 082
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 599
  10. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 2 596