SME
Štvrtok, 21. október, 2021 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky
TÝŽDEŇ PO OTVORENÍ RAKÚSKEJ DIAĽNICE SA ODĽAHČILA DOPRAVA NA EINSTEINOVEJ

Diaľnica do Viedne pomohla

Kamióny smerujúce cez Rakúsko už nebrzdia mestskú dopravuv Petržalke. Autobusovú dopravu nová diaľnica zatiaľ neovplyvní.

Otvorenie rakúskej diaľnice A6 odľahčilo dopravu v Bratislave. Zároveň tým nastal posun v príprave našej diaľnice D4, na ktorú sa nová rakúska trasa napája. Autobusovú dopravu do Rakúska zatiaľ nová diaľnica neovplynila.Otvorenie rakúskej diaľnice A6 odľahčilo dopravu v Bratislave. Zároveň tým nastal posun v príprave našej diaľnice D4, na ktorú sa nová rakúska trasa napája. Autobusovú dopravu do Rakúska zatiaľ nová diaľnica neovplynila. (Zdroj: SME – PAVOL FUNTÁL)

Doprava na mestskej komunikácii Einsteinova sa výrazne zmenila. Minulý utorok rakúska strana spojazdnila diaľnicu A6, ktorá sa napája na zatiaľ jediný postavený úsek našej diaľnice D4. Stovky kamiónov, ktoré v pracovných dňoch smerovali cez hraničný priechod Berg do Rakúska, sú presmerované.

Po Patrónke sa tak ďalší uzol v Bratislave zbavil ťažkej dop­ravy. Tá so sebou prináša okrem brzdenia premávky aj nápor na vozovky – známe sú vyjazdené koľaje, ktoré mesto opravuje zo svojho rozpočtu, hoci z tranzitnej dopravy nemá príjem.

Skryť Vypnúť reklamu

Nová diaľnica znamená úľavu aj pre obyvateľov rakúskych dedín na starej trase i pre bratislavských vodičov. „Nákladná doprava sa definitívne presunula na diaľnicu,“ povedal hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík.

Vodičov kamiónov na to upozorňuje nové značenie, napríklad aj pri odbočke na Viedenskú. Teraz musia prejsť Petržalkou z D1 cez úsek Senecká – Mierová a pokračovať úsekom Prístavný most – Viedenská na priechod Jarovce – Kittsee. V uplynulých dňoch už kamióny na mestskej ceste skutočne nebolo vidieť.

Zápchy na diaľniciach trvajú

Problém so zápchami na diaľniciach sa však neodstránil, naopak. Národná diaľničná spoločnosť odhaduje, že už na budúci rok by sa mohla kapacita ťahu D1 Bratislava – Senec naplniť. Jánošík i ľudia z ministerstva dopravy sa zhodujú, že bude treba dostavať alternatívnu cestu – diaľnicu D4 od Jaroviec oblúkom okolo Bratislavy. Tu sa ešte hľadá definitívna trasa – štát chce čo najlacnejšiu, teda najkratšiu, obyvatelia pokoj­ných obcí v okolí hlavného mesta protestujú.

Skryť Vypnúť reklamu

Náklady na výstavbu diaľnice D4, ktorá má mať niekoľko nových mostov a tunel popod Karpaty, sa odhadujú na vyše 30 miliárd korún. Aby mal okruh zmysel, bolo treba spojazdniť diaľnicu A6, s ktorou rakúska strana meškala. Na druhej strane sa má D4 napojiť na plánovanú rakúsku rýchlostnú cestu S8.

Ďalším krokom k riešeniu dopravy v okolí Bratislavy má byť rozšírenie diaľnice D1 po Senec na šesťpruhovú za odhadovaných 2,7 miliardy. S prvými prácami by sa malo začať v roku 2009, hotové by mali byť o dva roky neskôr.

To však neodstráni problém lievika na estakáde Senecká – Mierová a na Prístavnom moste, hovorí Jánošík. Tie sa totiž rozšíriť nedajú. Bude preto treba prehodnotiť organizáciu dop­ravy v meste – v okolí Prístavného mosta.

Autobusy po starom

Skryť Vypnúť reklamu

Pomohol by aj odklon od individuálnej dopravy. Okrem dopravcu SAD, ktorý pravidelne jazdí autobusmi do Viedne, plánuje linku do Rakúska aj bratislavský magistrát. Má ísť o pravidelnú, ale zvlášť spoplatnenú linku MHD do Hainburgu, kam chodí veľa Slovákov za prácou aj rekreáciou. Rakúšania k nám zasa chodia na nákupy.

Nová rakúska diaľnica A6 zatiaľ neovplyní tieto plány. Hovorkyňa bratislavskej SAD Eva Vozárová povedala, že dopravca chystá zmeny, ale tie začnú platiť až po vstupe Slovenska do schengenského priestoru v decembri.

Dopravný podnik Bratislava neplánuje jazdiť s autobusmi po novej diaľnici cez Kittsee, ale po starej ceste cez Berg aj po vstupe do Schengenu. Na to však potrebuje licenciu platnú v Dolnom Rakúsku. Námestník primátora pre dopravu Milan Cílek sa podľa vlastných slov zúčastnil na otvorení diaľnice A6, aby využil prítomnosť rakúskych partnerov na lobing.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  2. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  3. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  4. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  5. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite
  6. Šéf Accenture: Nie je nič nezvyčajné, že mám paralelne dva mítingy naraz
  7. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  8. 4 hi-tech inovácie, ktoré zmenia Slovensko
  9. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  10. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  1. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  2. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  3. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  4. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  5. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  6. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  7. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  8. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  9. Stanovisko Asociácie moderných benefitov k TK RÚZ
  10. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 22 220
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 187
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 169
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 5 845
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 5 843
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 740
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 358
  8. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 2 987
  9. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 2 684
  10. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 634
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  2. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  3. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  4. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  5. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  6. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  7. Matej Vagač: Park na Kollárovom námestí opäť v ohrození...
  8. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 31 366
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 7 576
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 7 213
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 6 173
  5. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 972
  6. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 5 790
  7. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 693
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 4 347
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  4. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu