TÝŽDEŇ PO OTVORENÍ RAKÚSKEJ DIAĽNICE SA ODĽAHČILA DOPRAVA NA EINSTEINOVEJ

Diaľnica do Viedne pomohla

Kamióny smerujúce cez Rakúsko už nebrzdia mestskú dopravuv Petržalke. Autobusovú dopravu nová diaľnica zatiaľ neovplyvní.

Otvorenie rakúskej diaľnice A6 odľahčilo dopravu v Bratislave. Zároveň tým nastal posun v príprave našej diaľnice D4, na ktorú sa nová rakúska trasa napája. Autobusovú dopravu do Rakúska zatiaľ nová diaľnica neovplynila.(Zdroj: SME – PAVOL FUNTÁL)

Doprava na mestskej komunikácii Einsteinova sa výrazne zmenila. Minulý utorok rakúska strana spojazdnila diaľnicu A6, ktorá sa napája na zatiaľ jediný postavený úsek našej diaľnice D4. Stovky kamiónov, ktoré v pracovných dňoch smerovali cez hraničný priechod Berg do Rakúska, sú presmerované.

Po Patrónke sa tak ďalší uzol v Bratislave zbavil ťažkej dop­ravy. Tá so sebou prináša okrem brzdenia premávky aj nápor na vozovky – známe sú vyjazdené koľaje, ktoré mesto opravuje zo svojho rozpočtu, hoci z tranzitnej dopravy nemá príjem.

Nová diaľnica znamená úľavu aj pre obyvateľov rakúskych dedín na starej trase i pre bratislavských vodičov. „Nákladná doprava sa definitívne presunula na diaľnicu,“ povedal hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík.

Vodičov kamiónov na to upozorňuje nové značenie, napríklad aj pri odbočke na Viedenskú. Teraz musia prejsť Petržalkou z D1 cez úsek Senecká – Mierová a pokračovať úsekom Prístavný most – Viedenská na priechod Jarovce – Kittsee. V uplynulých dňoch už kamióny na mestskej ceste skutočne nebolo vidieť.

Zápchy na diaľniciach trvajú

Problém so zápchami na diaľniciach sa však neodstránil, naopak. Národná diaľničná spoločnosť odhaduje, že už na budúci rok by sa mohla kapacita ťahu D1 Bratislava – Senec naplniť. Jánošík i ľudia z ministerstva dopravy sa zhodujú, že bude treba dostavať alternatívnu cestu – diaľnicu D4 od Jaroviec oblúkom okolo Bratislavy. Tu sa ešte hľadá definitívna trasa – štát chce čo najlacnejšiu, teda najkratšiu, obyvatelia pokoj­ných obcí v okolí hlavného mesta protestujú.

Náklady na výstavbu diaľnice D4, ktorá má mať niekoľko nových mostov a tunel popod Karpaty, sa odhadujú na vyše 30 miliárd korún. Aby mal okruh zmysel, bolo treba spojazdniť diaľnicu A6, s ktorou rakúska strana meškala. Na druhej strane sa má D4 napojiť na plánovanú rakúsku rýchlostnú cestu S8.

Ďalším krokom k riešeniu dopravy v okolí Bratislavy má byť rozšírenie diaľnice D1 po Senec na šesťpruhovú za odhadovaných 2,7 miliardy. S prvými prácami by sa malo začať v roku 2009, hotové by mali byť o dva roky neskôr.

To však neodstráni problém lievika na estakáde Senecká – Mierová a na Prístavnom moste, hovorí Jánošík. Tie sa totiž rozšíriť nedajú. Bude preto treba prehodnotiť organizáciu dop­ravy v meste – v okolí Prístavného mosta.

Autobusy po starom

Pomohol by aj odklon od individuálnej dopravy. Okrem dopravcu SAD, ktorý pravidelne jazdí autobusmi do Viedne, plánuje linku do Rakúska aj bratislavský magistrát. Má ísť o pravidelnú, ale zvlášť spoplatnenú linku MHD do Hainburgu, kam chodí veľa Slovákov za prácou aj rekreáciou. Rakúšania k nám zasa chodia na nákupy.

Nová rakúska diaľnica A6 zatiaľ neovplyní tieto plány. Hovorkyňa bratislavskej SAD Eva Vozárová povedala, že dopravca chystá zmeny, ale tie začnú platiť až po vstupe Slovenska do schengenského priestoru v decembri.

Dopravný podnik Bratislava neplánuje jazdiť s autobusmi po novej diaľnici cez Kittsee, ale po starej ceste cez Berg aj po vstupe do Schengenu. Na to však potrebuje licenciu platnú v Dolnom Rakúsku. Námestník primátora pre dopravu Milan Cílek sa podľa vlastných slov zúčastnil na otvorení diaľnice A6, aby využil prítomnosť rakúskych partnerov na lobing.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  2. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  7. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  8. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  9. Modern luxury next to the Blue Church
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 6 733
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 903
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 275
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 586
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 302
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 152
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 011
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 333
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 272
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 199