TÝŽDEŇ PO OTVORENÍ RAKÚSKEJ DIAĽNICE SA ODĽAHČILA DOPRAVA NA EINSTEINOVEJ

Diaľnica do Viedne pomohla

Kamióny smerujúce cez Rakúsko už nebrzdia mestskú dopravuv Petržalke. Autobusovú dopravu nová diaľnica zatiaľ neovplyvní.

Otvorenie rakúskej diaľnice A6 odľahčilo dopravu v Bratislave. Zároveň tým nastal posun v príprave našej diaľnice D4, na ktorú sa nová rakúska trasa napája. Autobusovú dopravu do Rakúska zatiaľ nová diaľnica neovplynila.(Zdroj: SME – PAVOL FUNTÁL)

Doprava na mestskej komunikácii Einsteinova sa výrazne zmenila. Minulý utorok rakúska strana spojazdnila diaľnicu A6, ktorá sa napája na zatiaľ jediný postavený úsek našej diaľnice D4. Stovky kamiónov, ktoré v pracovných dňoch smerovali cez hraničný priechod Berg do Rakúska, sú presmerované.

Po Patrónke sa tak ďalší uzol v Bratislave zbavil ťažkej dop­ravy. Tá so sebou prináša okrem brzdenia premávky aj nápor na vozovky – známe sú vyjazdené koľaje, ktoré mesto opravuje zo svojho rozpočtu, hoci z tranzitnej dopravy nemá príjem.

Nová diaľnica znamená úľavu aj pre obyvateľov rakúskych dedín na starej trase i pre bratislavských vodičov. „Nákladná doprava sa definitívne presunula na diaľnicu,“ povedal hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík.

Vodičov kamiónov na to upozorňuje nové značenie, napríklad aj pri odbočke na Viedenskú. Teraz musia prejsť Petržalkou z D1 cez úsek Senecká – Mierová a pokračovať úsekom Prístavný most – Viedenská na priechod Jarovce – Kittsee. V uplynulých dňoch už kamióny na mestskej ceste skutočne nebolo vidieť.

Zápchy na diaľniciach trvajú

Problém so zápchami na diaľniciach sa však neodstránil, naopak. Národná diaľničná spoločnosť odhaduje, že už na budúci rok by sa mohla kapacita ťahu D1 Bratislava – Senec naplniť. Jánošík i ľudia z ministerstva dopravy sa zhodujú, že bude treba dostavať alternatívnu cestu – diaľnicu D4 od Jaroviec oblúkom okolo Bratislavy. Tu sa ešte hľadá definitívna trasa – štát chce čo najlacnejšiu, teda najkratšiu, obyvatelia pokoj­ných obcí v okolí hlavného mesta protestujú.

Náklady na výstavbu diaľnice D4, ktorá má mať niekoľko nových mostov a tunel popod Karpaty, sa odhadujú na vyše 30 miliárd korún. Aby mal okruh zmysel, bolo treba spojazdniť diaľnicu A6, s ktorou rakúska strana meškala. Na druhej strane sa má D4 napojiť na plánovanú rakúsku rýchlostnú cestu S8.

Ďalším krokom k riešeniu dopravy v okolí Bratislavy má byť rozšírenie diaľnice D1 po Senec na šesťpruhovú za odhadovaných 2,7 miliardy. S prvými prácami by sa malo začať v roku 2009, hotové by mali byť o dva roky neskôr.

To však neodstráni problém lievika na estakáde Senecká – Mierová a na Prístavnom moste, hovorí Jánošík. Tie sa totiž rozšíriť nedajú. Bude preto treba prehodnotiť organizáciu dop­ravy v meste – v okolí Prístavného mosta.

Autobusy po starom

Pomohol by aj odklon od individuálnej dopravy. Okrem dopravcu SAD, ktorý pravidelne jazdí autobusmi do Viedne, plánuje linku do Rakúska aj bratislavský magistrát. Má ísť o pravidelnú, ale zvlášť spoplatnenú linku MHD do Hainburgu, kam chodí veľa Slovákov za prácou aj rekreáciou. Rakúšania k nám zasa chodia na nákupy.

Nová rakúska diaľnica A6 zatiaľ neovplyní tieto plány. Hovorkyňa bratislavskej SAD Eva Vozárová povedala, že dopravca chystá zmeny, ale tie začnú platiť až po vstupe Slovenska do schengenského priestoru v decembri.

Dopravný podnik Bratislava neplánuje jazdiť s autobusmi po novej diaľnici cez Kittsee, ale po starej ceste cez Berg aj po vstupe do Schengenu. Na to však potrebuje licenciu platnú v Dolnom Rakúsku. Námestník primátora pre dopravu Milan Cílek sa podľa vlastných slov zúčastnil na otvorení diaľnice A6, aby využil prítomnosť rakúskych partnerov na lobing.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 541
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 221
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 415
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 873
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 683
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 576
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 536
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 370
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 287
  10. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 972