SME

Napojenie letiska ráta aj s asanáciou

Napojenie letiska na železnicu sa negatívne dotkne obyvateľov.

Projekt železničného koridoru Paríž – Bratislava, ktorý bude prechádzať mestom, rieši aj napojenie Letiska M. R. Štefánika na železničnú trať. Návrh napojenia má dva varianty - estakádny a tunelový. V súčasnosti je v štádiu verejného prerokúvania. Projekt aj inžiniering stavby robí spoločnosť DI Koridor, tú na tento účel vytvorili Dopravoprojekt a Infraprojekt.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tunel alebo estakáda a tunel

Tunelový variant ráta s pridaním ďalšej koľaje k existujúcej železničnej trati od stanice Nové Mesto súbežne s ulicami na Lánoch a Gašparíkovou. Koľaj bude pokračovať až na letisko, ale v Ružinove pri obchodnom dome Kika pôjde do tunela. Tunel bude súbežný s diaľnicou D1 a Ivanskou cestou. V tomto úseku bude hĺbený z povrchu. Jeho stavba zasiahne aj záhradkársku oblasť. „Záhrady budeme musieť počas stavby tunela asanovať, ale po výstavbe nie je problém obnoviť pôvodný stav,“ povedal Ivan Kačo z Dopravoprojektu. Stanica Letisko, ktorá bude prepojená s letiskom, bude podzemná.

SkryťVypnúť reklamu

Druhý variant – estakádový, ráta s prepojením letiska na Ústrednú nákladnú stanicu. Od stanice by trať išla po existujúcej železnici až po ulicu Na piesku. Tu by začínala estakáda, ktorá má preklenúť Hradskú ulicu a železničné trate. Pred letiskom medzi Ivanskou cestou a diaľnicou by aj táto trať klesala do tunela popod záhradkársku oblasť.

Hluk a asanácia

Ministerstvo životného prostredia posúdilo oba varianty z hľadiska vplyvov na životné prostredie. Stavba sa počas výstavby aj prevádzky výrazne dotkne obyvateľov. „Počas výstavby a prevádzky v časti, kde trať povedie na teréne, pôjde najmä o hlukovú záťaž,“ povedala Dorota Martinková, špecia­list­ka na životné prostredie z Dopravoprojektu. Počas výstavby bude obmedzená doprava a v súvislosti s ňou má prísť aj k asanácii niektorých objektov, záhrad, ale aj rodinných domov.

SkryťVypnúť reklamu

Pri tunelovom variante bude vyťažené veľké množstvo zeminy, čo môže mať vplyv na pôdu. „Stavba tunela ovplyvní aj prúdenie podzemných vôd. Tunel bude bariérou a tiež môže ovplyvniť ich kvalitu.“

Výrub takmer 500 stromov

Výrub stromov sa týka troch úsekov – dokopy 480 stromov – najviac pri letisku – 315 a v úseku ulice Na piesku, kde sú záhrady. Negatívny dopad bude mať projekt na zvieratá. „Pri letisku žije syseľ pasienkový, patrí k európskym chráneným druhom. Ak povedie trať jeho teritóriom, bude ho treba presunúť,“ povedala Martinková. Ministerstvo odporučilo estakádny variant vedenia trate. „Umožní rozvoj územia juhozápadne od letiska a je lacnejší.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 380
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 067
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 169
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 655
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 403
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 124
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 825
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 305
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 008
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 014
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 013
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 002
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 511
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 224
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 773
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 700
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu