SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Autobusy budú o rok

Nové autobusy budú mať menšiu kapacitu, mestu chýbajú hlavne kĺbové. Dopravný podnik chce dlhé vozidlá začať kupovať na budúci rok.

Osemnásť nových autobusov Midi Sor, ktoré by mohli začať jazdiť v MHD ešte tento rok, bude nízkokapacitných.

Dopravný podnik ich zámerne chce zaradiť na 20 liniek jazdiacich hlavne do okrajových častí mesta a v časoch mimo špičky. Midibusy majú totiž o 30 miest nižšiu kapacitu ako klasické krátke autobusy.

Združenie mhd.sk si myslí, že dopravný podnik takto znižuje ešte viac prepravnú kapacitu – do menších vozidiel sa zmestí menej ľudí, ale linky nebudú jazdiť častejšie.

„Od roku 2000 dochádza permanentne k znižovaniu prepravnej kapacity. Na niektorých linkách je to síce vyhovujúce, ale na iných nie,“ hovorí Martin Matala zo združenia mhd.sk. Podľa jeho informácií od roku 1998 podnik nekúpil ani jeden kĺbový autobus. „Spomedzi dopravných podnikov v bývalom Československu máme najviac midibusov, 51 kusov. Nahrádzajú krátke autobusy bezo zmeny intervalu.“ A intervaly nemožno zvyšovať, ak chýbajú vodiči. „Dopravný podnik by sa mal orientovať na kúpu kapacitnejších vozidiel.“

SkryťVypnúť reklamu

Branislav Zahradník, predseda predstavenstva dopravného podniku hovorí, že sa rozhodovali medzi kúpou šiestich duobusov alebo 18 Midi Sor-mi. „V tomto momente by to situácii nepomohlo, rozhodli sme sa pre krátke,“ povedal. „Štruktúra vozového parku je teraz taká, že dožívajú najmä krátke Karosy a Tambusy.“ Kĺbové podľa neho ešte rok vydržia.

Ich počet by sa však mal zvýšiť budúci rok. „Pripravuje sa tender, je to naša priorita,“ hovorí Zahradník. Kupovať by sa malo podľa neho niekoľko desiatok dlhých autobusov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  3. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  7. Dôležitosť duševnej pohody
  8. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  1. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  4. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  5. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  6. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 14 719
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 330
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 248
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 952
  5. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 808
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 323
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  8. Dôležitosť duševnej pohody 4 876
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  4. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 333
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 5 625
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 080
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 063
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 779
  6. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 3 652
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 761
  8. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 2 544
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu