Osemnásť nových autobusov Midi Sor, ktoré by mohli začať jazdiť v MHD ešte tento rok, bude nízkokapacitných.
Dopravný podnik ich zámerne chce zaradiť na 20 liniek jazdiacich hlavne do okrajových častí mesta a v časoch mimo špičky. Midibusy majú totiž o 30 miest nižšiu kapacitu ako klasické krátke autobusy.
Združenie mhd.sk si myslí, že dopravný podnik takto znižuje ešte viac prepravnú kapacitu – do menších vozidiel sa zmestí menej ľudí, ale linky nebudú jazdiť častejšie.
„Od roku 2000 dochádza permanentne k znižovaniu prepravnej kapacity. Na niektorých linkách je to síce vyhovujúce, ale na iných nie,“ hovorí Martin Matala zo združenia mhd.sk. Podľa jeho informácií od roku 1998 podnik nekúpil ani jeden kĺbový autobus. „Spomedzi dopravných podnikov v bývalom Československu máme najviac midibusov, 51 kusov. Nahrádzajú krátke autobusy bezo zmeny intervalu.“ A intervaly nemožno zvyšovať, ak chýbajú vodiči. „Dopravný podnik by sa mal orientovať na kúpu kapacitnejších vozidiel.“
Branislav Zahradník, predseda predstavenstva dopravného podniku hovorí, že sa rozhodovali medzi kúpou šiestich duobusov alebo 18 Midi Sor-mi. „V tomto momente by to situácii nepomohlo, rozhodli sme sa pre krátke,“ povedal. „Štruktúra vozového parku je teraz taká, že dožívajú najmä krátke Karosy a Tambusy.“ Kĺbové podľa neho ešte rok vydržia.
Ich počet by sa však mal zvýšiť budúci rok. „Pripravuje sa tender, je to naša priorita,“ hovorí Zahradník. Kupovať by sa malo podľa neho niekoľko desiatok dlhých autobusov.