SME
Sobota, 16. október, 2021 | Meniny má VladimíraKrížovkyKrížovky
NEHODOVOSŤ NA ŽELEZNIČNÝCH PRIECESTIACH NAJLEPŠIE RIEŠIA MIMOÚROVŇOVÉ KRIŽOVATKY

Závory pomôžu len čiastočne

Do konca roka železnice osadia závory k železničnému priecestiu medzi Petržalkou a Jarovcami. Medzi najnehodovejšie miesta patrí aj križovanie trate a Ivanskej cesty.

Priecestie Ivanská cesta patrí k trom najnehodovejším na Slovensku. V minulosti tu boli závory, ale pretože ich často poškodzovali, železnice ich zrušili.Priecestie Ivanská cesta patrí k trom najnehodovejším na Slovensku. V minulosti tu boli závory, ale pretože ich často poškodzovali, železnice ich zrušili. (Zdroj: SME – MILAN DAVID)

Železnice aktuálne plánujú osadiť závory k priecestiu pred Jarovcami. Ide o frekventovaný úsek medzi Petržalkou a Jarovcami a miesto mnohých dopravných nehôd.

Doprava v Bratislave je charakteristická tým, že je tu veľa miest, kde sa stretáva železničná trať s cestnou dopravou. Železnica pritom často križuje veľmi frekventované cesty.

Nebezpečná Ivanská

K trom najnehodovejším na Slovensku patrí priecestie Ivanská cesta. „V minulosti tu boli závory, ale pretože ich často poškodzovali, železnice ich zrušili. Nestíhali sme ich opravovať,“ povedala hovorkyňa železníc Martina Pavlíková.

Frekventovaným priecestím je aj križovatka trate a cesty pri križovatke Jarošova – Račianska. Pred priecestím sú závory aj svetelná signalizácia. Šoféri sa často snažia prejsť aj v krátkom intervale, keď už bliká výstražné svetlo, ale závory sú ešte zdvihnuté.

„O stupni zabezpečenia rozhodujú železnice spolu so štátnou správou a dopravnou políciou. Spôsob zabezpečenia posudzujú podľa druhu trate, triedy komunikácie či intenzity dopravy,“ povedala Pavlíková.

V Bratislavskom kraji je 30 železničných priecestí, jedenásť z nich je zabezpečených svetelnou signalizáciou a závorami, na jedenástich sú svetlá bez závor a nezabezpečených je osem priecestí – tie sú označené výstražnými krížmi.

„Zvyšovanie stupňa zabezpečenia závisí od množstva nehôd na priecestí a intenzity prepravy.“

Hovorkyňa dodala, že vyše 40 % nehôd sa stáva na priecestiach chránených aj mechanickými závorami. „Snažíme sa počet železničných priecestí znižovať a budovať mimoúrovňové križovania.

Závory pribudnú v Jarovciach

Podľa Pavlíkovej by závory v Jarovciach mali osadiť do konca tohto roka. „Pred týždňom sme urobili klasickú bežnú údržbu priecestia. Vymenili sme koľajový rošt, priecestnú konštrukciu a obnovili asfaltovú vrstvu,“ povedala. Dodala, že práce spojené s osadzovaním závor neobmedzia dopravu.

Na otázku, prečo ich osadzujú až teraz, odpovedala, že priecestie bolo chránené svetelnou signalizáciou a závory sú len doplnkovou výstrahou.

Pravidlá prechádzania priecestia

Vodič nesmie vojsť na železničné priecestie,

ak sa dáva výstraha dvoma striedavo blikajúcimi červenými svetlami,

ak znie výstraha prerušovaným zvukom húkačky či zvončeka,

ak sa spúšťajú, sú spustené alebo sa dvíhajú závory,

ak je už vidieť alebo počuť prichádzajúci vlak, prípadne iné dráhové vozidlo,

ak zamestnanec dráhy dáva znamenie na zastavenie krúžením červenou alebo žltou zástavkou, alebo červeným svetlom,

ak situácia na železničnom priecestí nedovoľuje, aby ho vodič bezpečne prešiel.

Do konca roka majú na železničnom priecestí medzi Petržalkou a Jarovcami pribudnúť k svetelnej signalizácii aj závory. Práce spojené s ich osadzovaním neobmedzia dopravu.

FOTO SME – MILAN DAVID
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať
  2. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  3. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  4. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  5. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov
  6. Ľudia v núdzi potrebujú pomoc, nakúpte potraviny aj pre nich
  7. K online predplatnému získate 30€ na nákup v sieti Intersport
  8. ŠFRB:Výstavbu a kúpu nájomných bytov podporujeme reálnymi krokmi
  9. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  10. Bratislavu bude sprevádzať luxus
  1. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  2. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  3. Wüstenrot rástol v predaji životného i neživotného poistenia
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  6. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov
  7. S deťmi za zdravím do Vysokých Tatier
  8. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  9. Šetrenie energie v domácnosti: Diaľkové meranie pomáha sporiť
  10. Projekt „Zdravé oči už v škôlke“ pomáha zachrániť zrak deťom
  1. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 9 417
  2. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 8 743
  3. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 5 859
  4. Bratovražedná vojna navždy zmenila Ameriku 5 585
  5. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 4 505
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 4 236
  7. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 695
  8. Bratislavu bude sprevádzať luxus 3 575
  9. Chceš sa podieľať na tvorbe novín? Pridaj sa k nám 3 486
  10. Z takmer päťsto pláží v Mexiku vyberáme tie najkrajšie 3 219
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  2. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  3. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  4. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  5. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  6. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  7. Matej Vagač: Park na Kollárovom námestí opäť v ohrození...
  8. Matej Vagač: Hrozí nám druhá Drotárska aj na nábreží pri bývalom PKO?
  1. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 17 205
  2. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 8 554
  3. Martin Kugla: Zachráňme Petržalku! 6 921
  4. Karol Labaš: S čím sa Richard Raši verejne nechváli 6 175
  5. Pavel Dvořák: Toto sú nepokojné časy 6 141
  6. Peter Chudý: Pribudnú ďalšie „biele kone“ v policajnej uniforme, prečo vyšetrovateľka Santusová neabsolvovala detektor lži, aké sú dôvody jej konca na inšpekcii? 3 637
  7. Monika Nagyova: Luník IX. Myslela som si, že som naň pripravená, ale nebola som. 3 461
  8. Peter Gregor: Nevadí? 3 415
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  2. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  6. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  7. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu