SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky
NEHODOVOSŤ NA ŽELEZNIČNÝCH PRIECESTIACH NAJLEPŠIE RIEŠIA MIMOÚROVŇOVÉ KRIŽOVATKY

Závory pomôžu len čiastočne

Do konca roka železnice osadia závory k železničnému priecestiu medzi Petržalkou a Jarovcami. Medzi najnehodovejšie miesta patrí aj križovanie trate a Ivanskej cesty.

Priecestie Ivanská cesta patrí k trom najnehodovejším na Slovensku. V minulosti tu boli závory, ale pretože ich často poškodzovali, železnice ich zrušili.Priecestie Ivanská cesta patrí k trom najnehodovejším na Slovensku. V minulosti tu boli závory, ale pretože ich často poškodzovali, železnice ich zrušili. (Zdroj: SME – MILAN DAVID)

Železnice aktuálne plánujú osadiť závory k priecestiu pred Jarovcami. Ide o frekventovaný úsek medzi Petržalkou a Jarovcami a miesto mnohých dopravných nehôd.

Doprava v Bratislave je charakteristická tým, že je tu veľa miest, kde sa stretáva železničná trať s cestnou dopravou. Železnica pritom často križuje veľmi frekventované cesty.

Nebezpečná Ivanská

K trom najnehodovejším na Slovensku patrí priecestie Ivanská cesta. „V minulosti tu boli závory, ale pretože ich často poškodzovali, železnice ich zrušili. Nestíhali sme ich opravovať,“ povedala hovorkyňa železníc Martina Pavlíková.

Frekventovaným priecestím je aj križovatka trate a cesty pri križovatke Jarošova – Račianska. Pred priecestím sú závory aj svetelná signalizácia. Šoféri sa často snažia prejsť aj v krátkom intervale, keď už bliká výstražné svetlo, ale závory sú ešte zdvihnuté.

„O stupni zabezpečenia rozhodujú železnice spolu so štátnou správou a dopravnou políciou. Spôsob zabezpečenia posudzujú podľa druhu trate, triedy komunikácie či intenzity dopravy,“ povedala Pavlíková.

V Bratislavskom kraji je 30 železničných priecestí, jedenásť z nich je zabezpečených svetelnou signalizáciou a závorami, na jedenástich sú svetlá bez závor a nezabezpečených je osem priecestí – tie sú označené výstražnými krížmi.

„Zvyšovanie stupňa zabezpečenia závisí od množstva nehôd na priecestí a intenzity prepravy.“

Hovorkyňa dodala, že vyše 40 % nehôd sa stáva na priecestiach chránených aj mechanickými závorami. „Snažíme sa počet železničných priecestí znižovať a budovať mimoúrovňové križovania.

Závory pribudnú v Jarovciach

Podľa Pavlíkovej by závory v Jarovciach mali osadiť do konca tohto roka. „Pred týždňom sme urobili klasickú bežnú údržbu priecestia. Vymenili sme koľajový rošt, priecestnú konštrukciu a obnovili asfaltovú vrstvu,“ povedala. Dodala, že práce spojené s osadzovaním závor neobmedzia dopravu.

Na otázku, prečo ich osadzujú až teraz, odpovedala, že priecestie bolo chránené svetelnou signalizáciou a závory sú len doplnkovou výstrahou.

Pravidlá prechádzania priecestia

Vodič nesmie vojsť na železničné priecestie,

ak sa dáva výstraha dvoma striedavo blikajúcimi červenými svetlami,

ak znie výstraha prerušovaným zvukom húkačky či zvončeka,

ak sa spúšťajú, sú spustené alebo sa dvíhajú závory,

ak je už vidieť alebo počuť prichádzajúci vlak, prípadne iné dráhové vozidlo,

ak zamestnanec dráhy dáva znamenie na zastavenie krúžením červenou alebo žltou zástavkou, alebo červeným svetlom,

ak situácia na železničnom priecestí nedovoľuje, aby ho vodič bezpečne prešiel.

Do konca roka majú na železničnom priecestí medzi Petržalkou a Jarovcami pribudnúť k svetelnej signalizácii aj závory. Práce spojené s ich osadzovaním neobmedzia dopravu.

FOTO SME – MILAN DAVID
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývanie v meste predlžuje život
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Aká je chémia vôní
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  5. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  8. Aká je chémia vôní
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 32 012
  2. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 16 378
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 251
  4. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 12 135
  5. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 9 568
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 086
  7. Aká je chémia vôní 8 521
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 511
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 324
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 8 260
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu