SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Mestské časti riešia autá na ulici

Mestské časti riešia problémy s pribúdajúcimi autami. Ak sú užšie ulice obojsmerné, ťažko sa tam parkuje, jazdí aj chodí peši.

Uličky v okolí Ľudového námestia by mali byť do konca novembra zjednosmernené. Samospráva tak chce riešiť problémy s autami v užších uliciach.Uličky v okolí Ľudového námestia by mali byť do konca novembra zjednosmernené. Samospráva tak chce riešiť problémy s autami v užších uliciach. (Zdroj: FOTO SME – PETER ŽÁKOVIČ)

Uličky okolo Ľudového námestia v Novom Meste by mali byť do konca novembra zjednosmernené. Povedala to hovorkyňa miestneho úradu Valéria Reháčková.

Samospráva chce týmto opatrením riešiť problémy s parkujúcimi i jazdiacimi autami v užších uliciach. Jednosmerky mali vzniknúť už v roku 2002, ale projekt zdržala rekonštrukcia kanalizácie v okolí námestia.

„Mnohé ulice sa stávajú neprejazdnými, chodci sú ohrozovaní,“ povedal Viliam Slamka z miestneho úradu. Autá parkujúce na oboch stranách cesty a na chodníkoch znemožňujú aj vstup smetiarskych áut a sanitiek.

SkryťVypnúť reklamu

„Jedinou nevýhodou zjednosmerňovania je, že domáci často nedokážu stráviť zmeny trás, ktorými sa zdanlivo neprirodzene dostanú domov,“ hovorí Slamka. Nová úprava má uvoľniť cesty a odstrániť z územia tranzitnú dopravu, ktorá obťažuje obyvateľov.

V Dúbravke sa rozhodujú

Aj v Dúbravke vodiči parkujú po oboch stranách chodníkov a sídlisko nemá dosť široké vozovky na obojsmerný režim. „Dostaval sa obytný komplex Koprivnica, pribudli šoféri. Situácia na Vendelínskej je už neúnosná,“ hovorí poslankyňa Jelena Hudcovská. Na ulici sídli medzinárodná škola a preto je tu v špičke veľká premávka. Dve autá tu vedľa seba neprejdú. Rovnako je to podľa poslankyne aj na Koprivnickej.

Samospráva plánuje navrhnúť riešenie ešte v tomto roku, ako povedal starosta Ján Sandtner, o probléme sa bude hovoriť na decembrovej schôdzi poslancov. Do úvahy prichádza zavedenie parkovania len na jednej strane cesty, jej zjednosmernenie alebo komplexné riešenie, napríklad rozširovanie ciest.

SkryťVypnúť reklamu

Podobné problémy však majú šoféri aj v iných častiach Bratislavy, napríklad v Petržalke. Situáciu s príliš úzkymi cestami pre dve autá zvyknú riešiť dohodou – prednosťou protiidúcemu autu alebo vycúvaním. Takto sa jazdí na Tupolevovej, Vígľašskej či Šášovskej.

Retardéry sa vrátia

Do konca novembra nastanú zmeny aj na Jaskovom rade, kde by sa mali opäť objaviť retardéry, a to natrvalo. „Jaskový rad plní úlohu zbernej komunikácie, hoci nemá šírku dvojpruhovej cesty,“ hovorí Slamka. Jazdí tade aj 600 áut za hodinu.

Miestny úrad tu uvažoval takisto o zjednosmernení, ale s tým zatiaľ nesúhlasí mesto. Jaskový rad je totiž paralelný s Pražskou, ktorú odbremeňuje. Pomohlo by aj rozšírenie cesty tak, aby sa zvýšila priepustnosť a najmä bezpečnosť peších. Zatiaľ sa tu obnoví vodorovné značenie a vymenia sa poškodené značky o obmedzenej rýchlosti – platí tu štyridsiatka, ktorú vodiči často nedodržiavajú.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  3. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  4. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  5. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  7. Svalovice sa netreba obávať
  8. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 251
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 430
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 107
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 475
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 370
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 250
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 082
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 214
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 698
  4. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 489
  5. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 441
  6. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 3 346
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 157
  8. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 095
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu