OBNOVA ELEKTRIČKOVÉHO TUNELA SA PODĽA DPB DLHODOBO ODKLADAŤ NEDÁ

O tuneli rozhodne mesto

Tunel pod Hradom by v budúcnosti mohli uzavrieť pre slabú bezpečnosť, ak by sa jeho rekonštrukcia odkladala na poslednú chvíľu. Tá by sa mohla začať už na budúci rok, ak mesto vyčlení peniaze z rozpočtu. Rokovať o ňom sa bude pravdepodobne v decembri.

Dlhodobejšie odkladanie rekonštrukcie tunela by sa podľa zástupcov dopravného podniku mohlo skončiť jeho uzavretím. Celková obnova tunela pod Hradom však zatiaľ nepatrí k prio­ritám mesta.(Zdroj: SME – PAVOL FUNTÁL)

Električkový tunel pod Hradom je v zlom stave, potrebuje rozsiahlu obnovu. Dopravný podnik si prostredníctvom verejného obstarávania objedná projekt jeho rekonštrukcie, ktorý má riešiť aj bezpečnostné riziká.

To, za aký čas sa skutočne začne opravovať, závisí od mesta – od toho, kedy na rekonštrukciu vyčlení peniaze. Celková obnova tunela pod Hradom nie je v prioritách mesta na budúci rok.

Obnova tunela by mala byť prioritou

Predseda predstavenstva dopravného podniku Branislav Zahradník však povedal, že mesto by sa tunelom prioritne zaoberať malo. „Rekonštrukcia by sa mala dostať do rozpočtu mesta, potom by mohla začať už v budúcom roku. Tunel ešte nie je v havarijnom stave, ale časom sa tam situácia bude zhoršovať. Dlhodobo sa jeho obnova odkladať nedá.“

Zahradník hovorí, že dlhší odklad by mohol vyústiť do uzavretia tunela, jeho prevádzka by sa stala pre ohrozenie zdravia nemožnou. Hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová povedala, že peniaze na tunel by museli ísť z rozpočtu mesta, o ktorom by sa mohlo rokovať v decembri.

Nie je jasné, čo s potrubím

Projekt rekonštrukcie má stanoviť, čo všetko treba v tuneli opraviť. Neslúži totiž len ako dopravná cesta, popri električkových koľajach tam vedie aj výtlačné vodovodné potrubie. Práve otázka jeho umiestnenia je zatiaľ sporná.

„Naša predstava je, že by išlo pod zem,“ povedal Zahradník. Dodal, že Bratislavská vodárenská spoločnosť by ho chcela ponechať tak, ako je. „Garantuje, že je to bezpečné.“ Jej stanovisko bolo ešte v auguste také, že z bezpečnostného hľadiska a pre dlhšiu životnosť je dobré uložiť potrubie pod zem, aj keď práve žiadne riziko nehrozí.

Hovorca BVS Zenón Mikle teraz povedal, že prevádzka potrubia a jeho koexistencia s električkovou traťou je z hľadiska BVS bezproblémová.

„K prípadným nešpecifikovaným katastrofickým hypotézam či špekuláciám sa BVS vyjadrovať nebude.“

Riešiť majú aj bezpečnosť

Dopravný podnik chce rekonštruovať koľajový vršok v celom tuneli. „Pôvodne sme uvažovali o čiastočnej sanácii, ale zistili sme, že je potrebná komplexná rekonštrukcia trate. Zatiaľ tam električky jazdia zníženou rýchlosťou, ale to nestačí, nie je to systémové opatrenie.“

Obnova sa má dotknúť tiež elektroinštalácie a vyriešiť sa má aj bezpečnostná situácia. Tunel by mal byť monitorovaný kamerovým systémom, doriešiť by sa malo osvetlenie a navádzacie systémy pre prípad nehody. Zatiaľ sa neuvažuje o zásahu do statiky tunela.

Zahradník hovorí o cene 250 miliónov korún, zatiaľ to však nie je expertízny odhad. Odhaduje, že práce na tuneli by mohli trvať štyri mesiace, počas ktorých by bola doprava presmerovaná cez nábrežie. „Trochu to sťaží cestovanie z Dúbravky a Karlovej Vsi, ale je to lepšie, ako keby sme neskôr museli tunel zavrieť dlhodobo.“

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 111
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 277
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 147
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 053
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 803
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 558
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 381
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 152
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 851
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 629