eitung.
Na jachte po Dunaji
Dvaja dôstojníci prešporského 1. ženijného pluku využili pokoj zbraní a priaznivé jesenné počasie, aby sa vydali na zaujímavú a nevšednú športovú výpravu. Poručíci Helmut Schubert a Karol Hofer si postavili vlastnými rukami plachetnicu a 3. októbra vyrazili z Prešporka po Dunaji dolu prúdom k Železným vrátam. Pôvodne predpokladali, že ich bude poháňať vietor, ale pravda bola taká, že museli zväčša veslovať.
Do Budapešti sa dostali až po siedmich dňoch, lebo bolo bezvetrie. Na plavbe však zažili aj nepríjemné chvíle, keď museli prekonávať nepriazeň počasia, dážď, ba i silné búrky. Na lodi aj spávali. Ich rozprávanie bolo veľmi pútavé a prešporskí športovci sa ich činom nadchli, takže môžeme čakať ďalšie podobné plavby. 5. 11. 1900
Preplávanie utopenca
V minulých dňoch našli v Dunaji mŕtvolu robotníka, ktorý spadol pri práci v zimnom prístave z bagra do vody a viac sa živý nevynoril. Jeho telo sa však našlo na pravom brehu Dunaja, hneď naproti prístavu, teda na území mesta. Pochopiteľne, že každý sa zamyslí nad záhadou, ako mohla mŕtvola preplávať z prístavu kolmo na druhý breh rieky bez toho, aby ju zobral prúd so sebou.
Rozlúštenie tohto hlavolamu je však v skutočnosti veľmi ľahké. Za vytiahnutie mŕtvoly na breh nezaplatí nálezcovi municipálny ani krajský úrad ani halier. Ale mesto Prešporok je humánne a nálezcovi vypláca dve zlatky. Manipulácia s mŕtvolami nie je príjemná práca, ale dunajskí „lovci“ telesné pozostatky utopencov vždy tajne privezú na teritórium mesta, aby si zarobili.7. 11. 1900
Tunelom na pól
Prešporčanom oznamujeme, že tentoraz neprišiel s prevratnou technickou novinkou Američan, ale Európan. Francúzsky kapitán Louis Launette, bývalý dôstojník námorníctva, ktorý si už vyslúžil povesť polárneho vedca, dostal nový nápad.
Po rozličných spôsoboch, ako sa dostať na severný pól, navrhuje postaviť tunel z ľadových kvádrov. Tunel by odolával vplyvom počasia a slúžil verejnosti na večné časy a ľudstvo by získalo stále spojenie so severným pólom.
Tunel by mal byť 11 stôp široký a osem stôp vysoký. Ľadové steny majú byť šesť stôp hrubé. Kvádre ľadu chce spájať zmesou zo soli. V tuneli bude elektrické osvetlenie, vybudujú tam sklady potravín, opravárenské dielne, telefónne stanice a koterce pre psov. 8. 11. 1900