SME

Na diskusii o železničných koridoroch okolo 100 ľudí

BRATISLAVA 29. októbra (SITA) - Približne 100 občanov sa dnes zúčastnilo na verejnom prerokovaní dopravno-urbanistickej štúdie projektu prepojenia železničného koridoru TEN-T s letiskom a železničnou ...

BRATISLAVA 29. októbra (SITA) - Približne 100 občanov sa dnes zúčastnilo na verejnom prerokovaní dopravno-urbanistickej štúdie projektu prepojenia železničného koridoru TEN-T s letiskom a železničnou sieťou v Bratislave. Pripravovaný projekt je súčasťou dvoch koridorov. V prvom rade ide o koridor TEN-T 17, v rámci ktorého by sa mala vybudovať železničná trať z Paríža cez Štrasburg, Stuttgart a Viedeň až do Bratislavy. Zároveň ide o koridor TEN-T 23, ktorý počíta s prepojením Viedne a Gdanska cez Bratislavu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

S výstavbou bratislavského úseku koridoru TEN-T 17 by sa malo začať v druhom polroku 2010, pričom by stavebné práce mali trvať päť rokov. Projekt prepojenia železničných koridorov si vyžiada aj zmenu platného územného plánu Bratislavy. V rámci koridoru TEN-T 17 by sa mala zmodernizovať existujúca železničná trať medzi stanicami Bratislava Rača a Bratislava Predmestie na 160-kilometrovú rýchlosť a zároveň vybudovať nová trať po stanicu Bratislava Petržalka s podzemným úsekom. Od priestoru Riazanskej ulice po stanicu Bratislava Filiálka pôjde o tunel hĺbený z povrchu. Hĺbená bude aj nová zastávka Slovany, ktorá vznikne na tomto úseku. Od stanice Bratislava Filiálka bude pokračovať razený tunel so stanicami Nivy a Bratislava Centrum. V tejto časti sa uvažuje o dvoch variantoch, či pôjde trať bližšie k Dostojevskému radu alebo k SND. Časť tunela na petržalskej strane bude opäť hĺbená. Celková dĺžka medzi stanicami Bratislava Predmestie a Bratislava Petržalka je sedem kilometrov, z toho 5,8 kilometra v tuneli. Projekt zahŕňa aj napojenie letiska na železničnú sieť. Zastávka by mala vzniknúť pod novým terminálom, v okolí letiska sa pritom vybuduje hĺbený tunel. Súčasťou stavebných prác bude aj zdvojkoľajnenie trate medzi stanicou Nové Mesto a Hlavnou stanicou a medzi Petržalkou a hranicou s Rakúskom. Počíta sa aj s elektrifikáciou trate Devínska Nová Ves - Marchegg.

SkryťVypnúť reklamu

Občania sa najčastejšie zaujímali o to, či by nebolo efektívne, keby sa v Petržalke počkalo so zmenou systému mestskej dopravy do roku 2015. Niektorí vyjadrili názor, že by mohlo byť plytvaním peňazí, keď sa najprv zrekonštruuje Starý most, aby po ňom jazdili električky zo Šafárikovho námestia cez Bosákovu ulicu na Janíkov dvor, ktoré by po piatich rokoch mohli využívať tunel popod Dunaj. Z pléna pritom odznelo viacero stanovísk voči dočasnému variantu, teda prepojeniu Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu. Podľa splnomocnenca primátora pre dopravné systémy Tomáša Fabora však hlavné mesto nemôže čakať až do roku 2015. Rekonštrukciu Starého mosta pritom označil za nevyhnutnú, pretože most ako "vojenské provizórium z druhej svetovej vojny" je v súčasnosti v dezolátnom stave, a predovšetkým jeho cestná časť sa musí obnoviť. Pripustil, že v súčasnosti ešte nie je doriešená otázka jeho budúceho využívania v budúcnosti. Rekonštrukciu mosta označil za nutnosť aj Milan Mečár z Ministerstva dopravy, pôst a telekomunikácií. "Treba ho rekonštruovať, bez ohľadu na električku. Dnes je na pokraji technickej životnosti. Električka je len marginálny náklad," uviedol. Obyvateľov trápila aj otázka prípadného vyvlastňovania pozemkov v okolí letiska M. R. Štefánika. V súvislosti s plánovanou výstavbou tunela sa hovorí o 20 metrovej hĺbke a šírke okolo 15 metrov. Kompetentní ich však ubezpečili, že po jeho dokončení by sa mali pozemky vrátiť do pôvodného stavu. Následne by mohlo dôjsť aj ku rekultivácii plôch a možnej výsadbe novej zelene. Zdôraznili snahu o majetkovo-právne vysporiadanie, vyvlastňovanie pozemkov označili ako posledný variant.

SkryťVypnúť reklamu

Výstavbu novej železničnej trate a prepojenie koridorov označili kompetentní za vytvorenie väzby a prepojenia s nosným dopravným systémom, ktorý plánuje vybudovať mesto, nie za jeho súčasť. Taktiež ubezpečili, že plánovaná výstavba sa nedotkne úseku medzi stanicou Nové Mesto a Ústrednou nákladnou stanicou. Informovali aj o plánovanom prepojení Wolfsthalu cez Berg do Kittsee a smerom do Bratislavy.



hl;gb;sm

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 74 560
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 317
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 996
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 264
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 185
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 148
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 218
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 488
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 540
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 60 191
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 746
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 303
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 928
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 519
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu