SME
Nedeľa, 28. november, 2021 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Na diskusii o železničných koridoroch okolo 100 ľudí

BRATISLAVA 29. októbra (SITA) - Približne 100 občanov sa dnes zúčastnilo na verejnom prerokovaní dopravno-urbanistickej štúdie projektu prepojenia železničného koridoru TEN-T s letiskom a železničnou ...

BRATISLAVA 29. októbra (SITA) - Približne 100 občanov sa dnes zúčastnilo na verejnom prerokovaní dopravno-urbanistickej štúdie projektu prepojenia železničného koridoru TEN-T s letiskom a železničnou sieťou v Bratislave. Pripravovaný projekt je súčasťou dvoch koridorov. V prvom rade ide o koridor TEN-T 17, v rámci ktorého by sa mala vybudovať železničná trať z Paríža cez Štrasburg, Stuttgart a Viedeň až do Bratislavy. Zároveň ide o koridor TEN-T 23, ktorý počíta s prepojením Viedne a Gdanska cez Bratislavu.

Skryť Vypnúť reklamu

S výstavbou bratislavského úseku koridoru TEN-T 17 by sa malo začať v druhom polroku 2010, pričom by stavebné práce mali trvať päť rokov. Projekt prepojenia železničných koridorov si vyžiada aj zmenu platného územného plánu Bratislavy. V rámci koridoru TEN-T 17 by sa mala zmodernizovať existujúca železničná trať medzi stanicami Bratislava Rača a Bratislava Predmestie na 160-kilometrovú rýchlosť a zároveň vybudovať nová trať po stanicu Bratislava Petržalka s podzemným úsekom. Od priestoru Riazanskej ulice po stanicu Bratislava Filiálka pôjde o tunel hĺbený z povrchu. Hĺbená bude aj nová zastávka Slovany, ktorá vznikne na tomto úseku. Od stanice Bratislava Filiálka bude pokračovať razený tunel so stanicami Nivy a Bratislava Centrum. V tejto časti sa uvažuje o dvoch variantoch, či pôjde trať bližšie k Dostojevskému radu alebo k SND. Časť tunela na petržalskej strane bude opäť hĺbená. Celková dĺžka medzi stanicami Bratislava Predmestie a Bratislava Petržalka je sedem kilometrov, z toho 5,8 kilometra v tuneli. Projekt zahŕňa aj napojenie letiska na železničnú sieť. Zastávka by mala vzniknúť pod novým terminálom, v okolí letiska sa pritom vybuduje hĺbený tunel. Súčasťou stavebných prác bude aj zdvojkoľajnenie trate medzi stanicou Nové Mesto a Hlavnou stanicou a medzi Petržalkou a hranicou s Rakúskom. Počíta sa aj s elektrifikáciou trate Devínska Nová Ves - Marchegg.

Skryť Vypnúť reklamu

Občania sa najčastejšie zaujímali o to, či by nebolo efektívne, keby sa v Petržalke počkalo so zmenou systému mestskej dopravy do roku 2015. Niektorí vyjadrili názor, že by mohlo byť plytvaním peňazí, keď sa najprv zrekonštruuje Starý most, aby po ňom jazdili električky zo Šafárikovho námestia cez Bosákovu ulicu na Janíkov dvor, ktoré by po piatich rokoch mohli využívať tunel popod Dunaj. Z pléna pritom odznelo viacero stanovísk voči dočasnému variantu, teda prepojeniu Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu. Podľa splnomocnenca primátora pre dopravné systémy Tomáša Fabora však hlavné mesto nemôže čakať až do roku 2015. Rekonštrukciu Starého mosta pritom označil za nevyhnutnú, pretože most ako "vojenské provizórium z druhej svetovej vojny" je v súčasnosti v dezolátnom stave, a predovšetkým jeho cestná časť sa musí obnoviť. Pripustil, že v súčasnosti ešte nie je doriešená otázka jeho budúceho využívania v budúcnosti. Rekonštrukciu mosta označil za nutnosť aj Milan Mečár z Ministerstva dopravy, pôst a telekomunikácií. "Treba ho rekonštruovať, bez ohľadu na električku. Dnes je na pokraji technickej životnosti. Električka je len marginálny náklad," uviedol. Obyvateľov trápila aj otázka prípadného vyvlastňovania pozemkov v okolí letiska M. R. Štefánika. V súvislosti s plánovanou výstavbou tunela sa hovorí o 20 metrovej hĺbke a šírke okolo 15 metrov. Kompetentní ich však ubezpečili, že po jeho dokončení by sa mali pozemky vrátiť do pôvodného stavu. Následne by mohlo dôjsť aj ku rekultivácii plôch a možnej výsadbe novej zelene. Zdôraznili snahu o majetkovo-právne vysporiadanie, vyvlastňovanie pozemkov označili ako posledný variant.

Skryť Vypnúť reklamu

Výstavbu novej železničnej trate a prepojenie koridorov označili kompetentní za vytvorenie väzby a prepojenia s nosným dopravným systémom, ktorý plánuje vybudovať mesto, nie za jeho súčasť. Taktiež ubezpečili, že plánovaná výstavba sa nedotkne úseku medzi stanicou Nové Mesto a Ústrednou nákladnou stanicou. Informovali aj o plánovanom prepojení Wolfsthalu cez Berg do Kittsee a smerom do Bratislavy.



hl;gb;sm

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  2. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  3. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  4. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  6. Ani najlepšia mama nevie, čo sa deje v tele jej dieťatka
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model
  9. Firmám sa vyplatí poznať uhlíkovú stopu vlastných výrobkov
  10. Dôchodkové sporenie s rešpektom k budúcnosti
  1. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  2. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  5. Tatranský buk je Stromom roka 2021
  6. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  7. BLACK FRIDAY: Nakupujte výhodne prírodné produkty
  8. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  9. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  10. Spoločnosť v Lipt. Mikuláši dodáva námorný informačný systém
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 28 944
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 144
  3. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 5 978
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 926
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 110
  6. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 493
  7. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 389
  8. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 373
  9. TIP: Úspech zakódovaný v DNA? Potvrdil to zlatý hattrick 1 874
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 798
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  2. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  3. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  4. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  5. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  6. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  7. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  8. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 044
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 275
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 426
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 455
  5. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 6 029
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 111
  7. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 497
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 3 980
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Valentína Sedileková: Komentujete vzhľad druhých ľudí? Ubližujete im viac, ako si uvedomujete
Skryť Zatvoriť reklamu