SME

Na prerokovaní štúdie železničného prepojenia bolo sto Bratislavčanov

Bratislava 29. októbra (TASR) - Návrh dopravno-urbanistickej štúdie železničného prepojenia koridorov TEN-T s letiskom Milana Rastislava Štefánika so ...

Bratislava 29. októbra (TASR) - Návrh dopravno-urbanistickej štúdie železničného prepojenia koridorov TEN-T s letiskom Milana Rastislava Štefánika so železničnou sieťou v Bratislave bol témou dnešného verejného prerokovania v bratislavskej mestskej časti Petržalka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prerokovania sa zúčastnilo približne sto Bratislavčanov. Otvorili najmä problémy prechodu trasy prepojenia k letisku cez záhradkársku osadu Hydináreň na Ivánskej ceste, účelnosť výstavby električkovej trate z centra na Bosákovu ulicu v Petržalke, hoci táto trať nepatrí do štúdie. Ďalej to bola zvýšená hlučnosť a dopad stavby na životné prostredie.

SkryťVypnúť reklamu

Predstaviteľka záhradkárov z Ivánskej cesty tvrdila, že železničný tunel bude viesť priamo cez 40 rokov starú osadu. Podľa investora, Železníc SR, je predčasné hovoriť o vyvlastnení pozemkov, ich odkúpení kvôli výstavbe a zásahu do nich. Investor nemá schválenú zmenu v územnom pláne mesta, ani územné rozhodnutie a stavebné povolenie na výstavbu s konkrétnou trasou.

Ivan Kačo zo spoločnosti DI Koridor, ktorá pripravuje stavebnú dokumentáciu uviedol, že tunel v tejto časti trasy bude hĺbený zhora, má byť v pri ňom obslužná komunikácia a po skončení stavby jamu zasypú zeminou.

Niekoľkí občania spochybnili výstavbu električkovej trate zo Šafárikovho námestia na Bosákovu ulicu do roku 2010, keď o päť rokov bude hotové železničné prepojenie a tunel pod Dunajom, kadiaľ budú chodiť mestské vlaky. Bratislava už nemôže ďalej čakať až do roku 2015, reagoval splnomocnenec primátora Bratislavy Tomáš Fabor. Zástupcovia rezortu dopravy ubezpečili, že pre koordináciu oboch projektov je vytvorená pracovná skupina.

SkryťVypnúť reklamu

V súvislosti s dopadom tejto líniovej stavby na životné prostredie Železnice SR informovali o vypracovaní zámerov dopadu na životné prostredie v štyroch oblastiach výstavby, ktoré sa budú verejne prerokovávať 5. novembra, 7. novembra a 12. novembra v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 75 443
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 334
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 017
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 209
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 194
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 159
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 228
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 503
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 541
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 60 197
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 749
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 310
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 930
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 532
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 760
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu