Bratislava 29. októbra (TASR) - Návrh dopravno-urbanistickej štúdie železničného prepojenia koridorov TEN-T s letiskom Milana Rastislava Štefánika so železničnou sieťou v Bratislave bol témou dnešného verejného prerokovania v bratislavskej mestskej časti Petržalka.
Prerokovania sa zúčastnilo približne sto Bratislavčanov. Otvorili najmä problémy prechodu trasy prepojenia k letisku cez záhradkársku osadu Hydináreň na Ivánskej ceste, účelnosť výstavby električkovej trate z centra na Bosákovu ulicu v Petržalke, hoci táto trať nepatrí do štúdie. Ďalej to bola zvýšená hlučnosť a dopad stavby na životné prostredie.
Predstaviteľka záhradkárov z Ivánskej cesty tvrdila, že železničný tunel bude viesť priamo cez 40 rokov starú osadu. Podľa investora, Železníc SR, je predčasné hovoriť o vyvlastnení pozemkov, ich odkúpení kvôli výstavbe a zásahu do nich. Investor nemá schválenú zmenu v územnom pláne mesta, ani územné rozhodnutie a stavebné povolenie na výstavbu s konkrétnou trasou.
Ivan Kačo zo spoločnosti DI Koridor, ktorá pripravuje stavebnú dokumentáciu uviedol, že tunel v tejto časti trasy bude hĺbený zhora, má byť v pri ňom obslužná komunikácia a po skončení stavby jamu zasypú zeminou.
Niekoľkí občania spochybnili výstavbu električkovej trate zo Šafárikovho námestia na Bosákovu ulicu do roku 2010, keď o päť rokov bude hotové železničné prepojenie a tunel pod Dunajom, kadiaľ budú chodiť mestské vlaky. Bratislava už nemôže ďalej čakať až do roku 2015, reagoval splnomocnenec primátora Bratislavy Tomáš Fabor. Zástupcovia rezortu dopravy ubezpečili, že pre koordináciu oboch projektov je vytvorená pracovná skupina.
V súvislosti s dopadom tejto líniovej stavby na životné prostredie Železnice SR informovali o vypracovaní zámerov dopadu na životné prostredie v štyroch oblastiach výstavby, ktoré sa budú verejne prerokovávať 5. novembra, 7. novembra a 12. novembra v Bratislave.