SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Zahraničných turistov prišlo menej

Od januára do júna navštívilo Bratislavu viac ako 324-tisíc ľudí. Počet návštevníkov hlavného mesta sa tak v prvom polroku tohto roka oproti vlaňajšku zvýšil o približne štyri percentá.

Zvýšil sa však predovšetkým počet domácich turistov. Počas šiestich mesiacov si hlavné mesto pozrelo viac ako 118-tisíc ľudí z rôznych kútov Slovenska, čo predstavuje nárast o 13 percent.

Naopak, znížil sa počet zahraničných návštevníkov. Bratislavu si pozrelo v danom období takmer 206-tisíc cudzincov, čo predstavuje pokles o takmer tri percentá. Bratislava pritom zníženie počtu zahraničných turistov zaznamenala po prvýkrát od roku 2004. Zároveň klesol počet návštevníkov, ktorí v Bratislave prenocovali – domácich o 0,06 percenta, zahraničných o 4,1 percenta. Oproti predchádzajúcej letnej sezóne sa zvýšil počet organizovaných skupín, na druhej strane mierne poklesol počet individuálnych hostí. Pribúdajú však turisti s „batohmi“, ktorí cestujú za poznaním a dobrodružstvom.

Skryť Vypnúť reklamu

Informácie uverejnil magistrát Bratislavy na svojej internetovej stránke.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 154
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 404
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 135
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 194
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 733
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 705
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 473
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 624
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 547
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 552
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu