SME

Linka potrebuje licenciu

Bratislavský dopravný podnik chce zriadiť linku do Rakúska. Dopravný podnik však musí rozšíriť svoju činnosť o pravidelnú medzinárodnú dopravu.

Mesto sa pripravuje na zriadenie linky MHD do Rakúska.

Zastupiteľstvo schválilo, že dopravný podnik môže rozšíriť predmet svojej činnosti o pravidelnú autobusovú dopravu. Táto zmena je podmienkou získania licencie od spolkovej krajiny Dolné Rakúsko. Doteraz mal podnik povolenie na nepravidelnú medzinárodnú dopravu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Autobusová linka do Wolf­stahlu a Hainburgu by sa mala spustiť hneď po vstupe Slovenska do Schengenu, teda 21. decembra. Predseda predstavenstva dopravného podniku Branislav Zahradník povedal, že Bratislava je na spustenie linky pripravená.

SkryťVypnúť reklamu

Jazdiť tu budú krátke autobusy značky SOR, ktoré dnes vidno na linke do Devína. Ich výhodou je, že sa na nich dajú pohodlne prevážať bicykle. Očakáva sa totiž, že linku budú zo slovenskej strany využívať najmä cyklisti, ktorí dnes do Hainburgu chodievajú na výlety, kým z Rakúska ňou budú jazdiť ľudia za nákupmi.

Lístky nebudú dotované

Stále je otvorená cena lístka – naša strana navrhuje 1,2 eura, rakúska 4,4 eura, čo je podľa niektorých poslancov pre Slovákov veľa. Obe strany sa musia dohodnúť.

„Nedali by sa peniaze vložené do tohto projektu využiť radšej na riešenie dopravy v Bratislave?“ spýtala sa poslankyňa Ľudmila Farkašovská. „Chcete, aby sa bežné cestovné zvýšilo na 44 korún?“ odpovedal Cílek. Podľa neho dnes dopravný podnik dotuje 60 percent ceny bežných cestovných lístkov, čo nebude prípad linky do Hainburgu.

SkryťVypnúť reklamu

„Táto služba bude nad rámec výkonu vo verejnom záujme,“ pridal sa Zahradník. Reagoval tým na kritiku, že dopravný podnik nedokáže obslúžiť potrebu verejnej dopravy v meste a chystá sa premávať do zahraničia. „Projekt ani nezaťaží mestský rozpočet – zrealizujeme ho v rámci dnešnej kapacity,“ dodal Zahradník.

Nechcú konkurovať

Hovorilo sa aj o konkurencii slovenského dopravcu Slovak Lines. Ten podľa hovorkyne Evy Vozárovej prevádzkuje pravidelnú linku do Viedne, ktorá zastavuje aj vo Wolfstahli a v Hainburgu. „Rozdiel oproti MHD je v tom, že tam si treba lístok rezervovať,“ povedal Zahradník. Vozárová však hovorí, že lístky si možno kúpiť aj priamo u vodiča.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 73 145
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 287
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 955
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 353
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 182
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 137
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 199
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 417
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 534
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 65 831
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 839
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 283
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 911
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 456
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu