Mesto sa pripravuje na zriadenie linky MHD do Rakúska.
Zastupiteľstvo schválilo, že dopravný podnik môže rozšíriť predmet svojej činnosti o pravidelnú autobusovú dopravu. Táto zmena je podmienkou získania licencie od spolkovej krajiny Dolné Rakúsko. Doteraz mal podnik povolenie na nepravidelnú medzinárodnú dopravu.
Autobusová linka do Wolfstahlu a Hainburgu by sa mala spustiť hneď po vstupe Slovenska do Schengenu, teda 21. decembra. Predseda predstavenstva dopravného podniku Branislav Zahradník povedal, že Bratislava je na spustenie linky pripravená.
Jazdiť tu budú krátke autobusy značky SOR, ktoré dnes vidno na linke do Devína. Ich výhodou je, že sa na nich dajú pohodlne prevážať bicykle. Očakáva sa totiž, že linku budú zo slovenskej strany využívať najmä cyklisti, ktorí dnes do Hainburgu chodievajú na výlety, kým z Rakúska ňou budú jazdiť ľudia za nákupmi.
Lístky nebudú dotované
Stále je otvorená cena lístka – naša strana navrhuje 1,2 eura, rakúska 4,4 eura, čo je podľa niektorých poslancov pre Slovákov veľa. Obe strany sa musia dohodnúť.
„Nedali by sa peniaze vložené do tohto projektu využiť radšej na riešenie dopravy v Bratislave?“ spýtala sa poslankyňa Ľudmila Farkašovská. „Chcete, aby sa bežné cestovné zvýšilo na 44 korún?“ odpovedal Cílek. Podľa neho dnes dopravný podnik dotuje 60 percent ceny bežných cestovných lístkov, čo nebude prípad linky do Hainburgu.
„Táto služba bude nad rámec výkonu vo verejnom záujme,“ pridal sa Zahradník. Reagoval tým na kritiku, že dopravný podnik nedokáže obslúžiť potrebu verejnej dopravy v meste a chystá sa premávať do zahraničia. „Projekt ani nezaťaží mestský rozpočet – zrealizujeme ho v rámci dnešnej kapacity,“ dodal Zahradník.
Nechcú konkurovať
Hovorilo sa aj o konkurencii slovenského dopravcu Slovak Lines. Ten podľa hovorkyne Evy Vozárovej prevádzkuje pravidelnú linku do Viedne, ktorá zastavuje aj vo Wolfstahli a v Hainburgu. „Rozdiel oproti MHD je v tom, že tam si treba lístok rezervovať,“ povedal Zahradník. Vozárová však hovorí, že lístky si možno kúpiť aj priamo u vodiča.