Na Karloveskej pri Slovenskom metrologickom ústave buduje mesto novú svetelnú signalizáciu. Bude riadiť odbočovanie cez električkové priecestie v smere z Karlovej Vsi na Kuklovskú a z Kuklovskej do Dúbravky.
Svetlá budú slúžiť aj chodcom a pre električky, ktoré vchádzajú a vychádzajú z obratiska Karlova Ves. Uľahčí im to prejazd cez frekventovanú Karloveskú ulicu. Na stránke imhd.sk sa objavila úvaha, prečo mesto investuje do vybudovania semaforov pre odbočovanie áut cez trať, keď by mohli prechádzať ponad ňu po blízkom nadjazde. Ten teraz slúži skôr na parkovanie.
Michal Dekánek z občianskeho združenia mhd.sk hovorí, že zrušením prejazdu by magistrát ušetril a semafory by mohol umiestniť inde.
Hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová povedala, že o nadjazde málokto vie. „Vodič, ktorý sa tam chce dostať, musí odbočiť ešte skôr ako nadjazd uvidí. Ďalej sa prechádza cez sídlisko. Človek, ktorý sa v tej časti nevyzná, to nemusí vôbec nájsť.“
Podľa Dekánka by neprehľadné odbočenie k nadjazdu vyriešilo dopravné značenie. „Stále by to bolo lacnejšie ako svetelná signalizácia.“
Uzavretie priecestia by však zrejme prekážalo obyvateľom Púpavovej ulice, ktorá vedie k nadjazdu. „Nemyslím, že by to bolo dobré a určite by so mnou súhlasili viacerí, ktorí tu bývajú,“ hovorí jeden z obyvateľov. „Okrem toho, že je to zachádzka, narástol by počet áut, ktoré by prechádzali po Púpavovej. Tu je veľký problém s parkovaním, cestu zužujú odstavené autá, väčšie vozidlo sa pomedzi ne dostáva s ťažkosťami. Ak by zrušili priecestie a toto by bola jediná možnosť, neviem si predstaviť, čo by nastalo.“
Na druhej strane priechody cez trať spomaľujú električky. Tie musia brzdiť často len chvíľu potom, ako vyšli zo zastávky. Odchod áut z priecestia zdržujú rozdielne názory vodičov na to, ako odtiaľ odbočovať alebo sa otáčať. Vznikajú kolízne situácie. Známa je nimi napríklad Ružinovská.
Policajní dopravní inžinieri už asi pred dvoma rokmi upozornili magistrát, že prejazdy tu treba stavebne upraviť, zmenšiť ich počet a zjednosmerniť ich. Podobný názor má Dekánek. Hovorí, že by stačili dva, autá sa môžu otáčať aj na obratisku Astronomická. Chudinová povedala, že magistrátu krajský dopravný inšpektorát informáciu o potrebe upraviť prejazdy na Ružinovskej nepotvrdil.
Ideálne z hľadiska rýchlosti cestovania električkou nemusí byť ani odbočenie cez trať riadené svetlami. Často je nastavené tak, že interval zelenej je výhodnejší pre autá.