SME

Nočné spoje buď zdražejú, alebo budú jazdiť riedko

Dopravný podnik budev prvých dvoch mesiacoch po zvýšení cestovného za nočné spoje vyhodnocovať ich využitie. Ak počet cestujúcich prudko klesne, obnovia pôvodný model nočnej dopravy.

Na plánované zdraženie nočnej MHD z 22 na 44 korún reagujú viacerí cestujúci tým, že ju budú používať menej alebo vôbec. Priplácať by si totiž mali aj vtedy, ak si kúpili električenku.

Nesúhlasné stanovisko k zvýšeniu tarify včera vydali bratislavskí Mladí sociálni demokrati, reakcie nespokojných cestujúcich sa objavili aj na stránke imhd.sk. Zhodujú sa v tom, že nočnými spojmi necestujú v najväčšej miere ľudia, ktorí idú do mesta za zábavou, ako tvrdí dopravný podnik.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Podľa nášho názoru získaného z využívania nočných spojov ide o pravdu len v piatok a sobotu v noci. Veľkú časť pasažierov tvoria pracujúci, ktorí majú dlhší pracovný čas, respektíve pracujú na viacero zmien,“ hovorí sa vo vyhlásení MSD Bratislava.

SkryťVypnúť reklamu

Z dotazníka k novému systému nočnej dopravy, ktorý bol v júli na imhd.sk vyplýva, že celkovo za zábavou cestuje 41 percent ľudí a z iných dôvodov 59 percent ľudí. Už vtedy by väčšina respondentov odmietla cestovať nočnými linkami, ak by lístok zdražel na 40 až 60 korún. Nesúhlasili ani s príplatkom na nočné spoje k trojmesačnej električenke.

Problém môžu mať ľudia, ktorí sa pre nočný autobus rozhodnú náhle. Automaty na lístky by totiž nemali byť po zmene zvlášť upravené. Ten, kto si lístky nekúpi dopredu, bude musieť mať na dve cesty 88 korún v drobných. Veľa cestujúcich tvrdí, že cestovať budú radšej taxíkom alebo pôjdu načierno. „Doteraz som revízora v nočáku nestretol. Keď sa tak báli straty, prečo to neriešili kontrolami, ale zvýšením ceny?“ hovorí 32-ročný Miro, ktorý v noci dochádza do práce.

SkryťVypnúť reklamu

Predseda predstavenstva dopravného podniku Branislav Zahradník povedal, že s odporom verejnosti k zdraženiu počítal. „Neplánujeme to prehodnocovať. Ľudia radi prijmú vyšší štandard, ale nechcú už za to priplatiť. Až reálny život ukáže, či po zdražení počet cestujúcich rapídne klesne. Ak by k tomu došlo, museli by sme sa vrátiť k pôvodnému modelu – autobus raz za dve hodiny.“

Vyhodnocovať situáciu v súvislosti s novou tarifou by mali už v prvých dvoch mesiacoch. Zahradník pripustil, že zvažujú ponúknuť možnosť dokúpiť si k električenke príplatok na nočnú dopravu. Potom by si k nej nemuseli cestujúci kupovať zvlášť lístok. (dagu)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 414
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 103
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 171
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 755
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 435
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 144
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 886
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 229
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 037
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 026
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 076
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 033
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 566
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 233
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 851
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 563
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu