SME
Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Nočné spoje buď zdražejú, alebo budú jazdiť riedko

Dopravný podnik budev prvých dvoch mesiacoch po zvýšení cestovného za nočné spoje vyhodnocovať ich využitie. Ak počet cestujúcich prudko klesne, obnovia pôvodný model nočnej dopravy.

Na plánované zdraženie nočnej MHD z 22 na 44 korún reagujú viacerí cestujúci tým, že ju budú používať menej alebo vôbec. Priplácať by si totiž mali aj vtedy, ak si kúpili električenku.

Nesúhlasné stanovisko k zvýšeniu tarify včera vydali bratislavskí Mladí sociálni demokrati, reakcie nespokojných cestujúcich sa objavili aj na stránke imhd.sk. Zhodujú sa v tom, že nočnými spojmi necestujú v najväčšej miere ľudia, ktorí idú do mesta za zábavou, ako tvrdí dopravný podnik.

„Podľa nášho názoru získaného z využívania nočných spojov ide o pravdu len v piatok a sobotu v noci. Veľkú časť pasažierov tvoria pracujúci, ktorí majú dlhší pracovný čas, respektíve pracujú na viacero zmien,“ hovorí sa vo vyhlásení MSD Bratislava.

SkryťVypnúť reklamu

Z dotazníka k novému systému nočnej dopravy, ktorý bol v júli na imhd.sk vyplýva, že celkovo za zábavou cestuje 41 percent ľudí a z iných dôvodov 59 percent ľudí. Už vtedy by väčšina respondentov odmietla cestovať nočnými linkami, ak by lístok zdražel na 40 až 60 korún. Nesúhlasili ani s príplatkom na nočné spoje k trojmesačnej električenke.

Problém môžu mať ľudia, ktorí sa pre nočný autobus rozhodnú náhle. Automaty na lístky by totiž nemali byť po zmene zvlášť upravené. Ten, kto si lístky nekúpi dopredu, bude musieť mať na dve cesty 88 korún v drobných. Veľa cestujúcich tvrdí, že cestovať budú radšej taxíkom alebo pôjdu načierno. „Doteraz som revízora v nočáku nestretol. Keď sa tak báli straty, prečo to neriešili kontrolami, ale zvýšením ceny?“ hovorí 32-ročný Miro, ktorý v noci dochádza do práce.

SkryťVypnúť reklamu

Predseda predstavenstva dopravného podniku Branislav Zahradník povedal, že s odporom verejnosti k zdraženiu počítal. „Neplánujeme to prehodnocovať. Ľudia radi prijmú vyšší štandard, ale nechcú už za to priplatiť. Až reálny život ukáže, či po zdražení počet cestujúcich rapídne klesne. Ak by k tomu došlo, museli by sme sa vrátiť k pôvodnému modelu – autobus raz za dve hodiny.“

Vyhodnocovať situáciu v súvislosti s novou tarifou by mali už v prvých dvoch mesiacoch. Zahradník pripustil, že zvažujú ponúknuť možnosť dokúpiť si k električenke príplatok na nočnú dopravu. Potom by si k nej nemuseli cestujúci kupovať zvlášť lístok. (dagu)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  6. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Trhu s ojazdenými autami sa darí
  2. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  3. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  6. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  7. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  8. Na bezpečnom internete záleží
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 293
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 058
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 788
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 1 800
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 751
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 715
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 607
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 259
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 129
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 991
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 770
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 475
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 616
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 541
  7. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín. 2 572
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 568
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu