SME

Nočné spoje buď zdražejú, alebo budú jazdiť riedko

Dopravný podnik budev prvých dvoch mesiacoch po zvýšení cestovného za nočné spoje vyhodnocovať ich využitie. Ak počet cestujúcich prudko klesne, obnovia pôvodný model nočnej dopravy.

Na plánované zdraženie nočnej MHD z 22 na 44 korún reagujú viacerí cestujúci tým, že ju budú používať menej alebo vôbec. Priplácať by si totiž mali aj vtedy, ak si kúpili električenku.

Nesúhlasné stanovisko k zvýšeniu tarify včera vydali bratislavskí Mladí sociálni demokrati, reakcie nespokojných cestujúcich sa objavili aj na stránke imhd.sk. Zhodujú sa v tom, že nočnými spojmi necestujú v najväčšej miere ľudia, ktorí idú do mesta za zábavou, ako tvrdí dopravný podnik.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Podľa nášho názoru získaného z využívania nočných spojov ide o pravdu len v piatok a sobotu v noci. Veľkú časť pasažierov tvoria pracujúci, ktorí majú dlhší pracovný čas, respektíve pracujú na viacero zmien,“ hovorí sa vo vyhlásení MSD Bratislava.

SkryťVypnúť reklamu

Z dotazníka k novému systému nočnej dopravy, ktorý bol v júli na imhd.sk vyplýva, že celkovo za zábavou cestuje 41 percent ľudí a z iných dôvodov 59 percent ľudí. Už vtedy by väčšina respondentov odmietla cestovať nočnými linkami, ak by lístok zdražel na 40 až 60 korún. Nesúhlasili ani s príplatkom na nočné spoje k trojmesačnej električenke.

Problém môžu mať ľudia, ktorí sa pre nočný autobus rozhodnú náhle. Automaty na lístky by totiž nemali byť po zmene zvlášť upravené. Ten, kto si lístky nekúpi dopredu, bude musieť mať na dve cesty 88 korún v drobných. Veľa cestujúcich tvrdí, že cestovať budú radšej taxíkom alebo pôjdu načierno. „Doteraz som revízora v nočáku nestretol. Keď sa tak báli straty, prečo to neriešili kontrolami, ale zvýšením ceny?“ hovorí 32-ročný Miro, ktorý v noci dochádza do práce.

SkryťVypnúť reklamu

Predseda predstavenstva dopravného podniku Branislav Zahradník povedal, že s odporom verejnosti k zdraženiu počítal. „Neplánujeme to prehodnocovať. Ľudia radi prijmú vyšší štandard, ale nechcú už za to priplatiť. Až reálny život ukáže, či po zdražení počet cestujúcich rapídne klesne. Ak by k tomu došlo, museli by sme sa vrátiť k pôvodnému modelu – autobus raz za dve hodiny.“

Vyhodnocovať situáciu v súvislosti s novou tarifou by mali už v prvých dvoch mesiacoch. Zahradník pripustil, že zvažujú ponúknuť možnosť dokúpiť si k električenke príplatok na nočnú dopravu. Potom by si k nej nemuseli cestujúci kupovať zvlášť lístok. (dagu)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 8 013
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 609
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 289
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 076
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 081
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 849
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 693
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 208
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 14 364
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 12 785
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 908
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 836
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 081
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 941
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 612
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 364
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťZatvoriť reklamu