Bratislavu s Kitsee má spojiť dvojkoľaj

Pri plánovaní železničnej trate, ktorá spojí Paríž, Viedeň a Bratislavu, navrhujú projektanti aj zdvojkoľajnenie časti Petržalka – Kitsee.

V rámci projektu TEN-T projektanti navrhli aj zdvojkoľajnenie traťového úseku železničná stanica Bratislava-Petržalka – Kitsee. Plánovanú železničnú trať, ktorá spojí Paríž, Viedeň a Bratislavu, projektuje spoločnosť DI Koridor, s. r. o. Spoločnosť na tento účel vytvorili Dopravo­projekt a Infraprojekt. Cena projektu je 940,5 milióna korún. Na 50 % financovaný z fondu Európskej únie a ďalších 50 % zo štátneho rozpočtu. Trať bude viesť pod zemou v úrovni asi 16 – 20 metrov.

Dĺžka tunela v rámci Bratislavy bude šesť kilometrov a bude mať štyri zastávky: dve existujúce – Predmestie, Filiálka a dve nové – na Páričkovej ulici a Dostojevského rade. So zastávkou na Hlavnej stanici projekt neráta.

Tunel bude začínať na predmestí a von vychádzať za Ein­steinovou ulicou neďaleko obchodného domu Átrium, kde by sa mal napojiť na existujúcu železničnú trať, ktorá pokračuje k stanici Petržalka a do Viedne. Vlaky by mali na tejto trase premávať každých dvadsať minút. Okrem prepojenia staníc Predmestie – Filiálka – Petržalka zahŕňa projekt aj elektrifikáciu trate Devínska Nová Ves – Marchegg a spojenie Letiska M. R. Štefánika so železničnou sieťou.

Tunel a koľajová trať medzi Petržalkou a Predmestím by mala stáť asi 12,5 miliardy, tunel, ktorý má napojiť letisko na železničnú trať, asi 1,4 miliardy. Predpokladaný začiatok výstavby trate je rok 2010, stavba potrvá asi päť rokov.




Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 10 903
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 049
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 915
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 050
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 246
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 853
  7. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 764
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 510
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 376
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 274