SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Bratislavu s Kitsee má spojiť dvojkoľaj

Pri plánovaní železničnej trate, ktorá spojí Paríž, Viedeň a Bratislavu, navrhujú projektanti aj zdvojkoľajnenie časti Petržalka – Kitsee.

V rámci projektu TEN-T projektanti navrhli aj zdvojkoľajnenie traťového úseku železničná stanica Bratislava-Petržalka – Kitsee. Plánovanú železničnú trať, ktorá spojí Paríž, Viedeň a Bratislavu, projektuje spoločnosť DI Koridor, s. r. o. Spoločnosť na tento účel vytvorili Dopravo­projekt a Infraprojekt. Cena projektu je 940,5 milióna korún. Na 50 % financovaný z fondu Európskej únie a ďalších 50 % zo štátneho rozpočtu. Trať bude viesť pod zemou v úrovni asi 16 – 20 metrov.

Dĺžka tunela v rámci Bratislavy bude šesť kilometrov a bude mať štyri zastávky: dve existujúce – Predmestie, Filiálka a dve nové – na Páričkovej ulici a Dostojevského rade. So zastávkou na Hlavnej stanici projekt neráta.

SkryťVypnúť reklamu

Tunel bude začínať na predmestí a von vychádzať za Ein­steinovou ulicou neďaleko obchodného domu Átrium, kde by sa mal napojiť na existujúcu železničnú trať, ktorá pokračuje k stanici Petržalka a do Viedne. Vlaky by mali na tejto trase premávať každých dvadsať minút. Okrem prepojenia staníc Predmestie – Filiálka – Petržalka zahŕňa projekt aj elektrifikáciu trate Devínska Nová Ves – Marchegg a spojenie Letiska M. R. Štefánika so železničnou sieťou.

Tunel a koľajová trať medzi Petržalkou a Predmestím by mala stáť asi 12,5 miliardy, tunel, ktorý má napojiť letisko na železničnú trať, asi 1,4 miliardy. Predpokladaný začiatok výstavby trate je rok 2010, stavba potrvá asi päť rokov.




SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  3. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  7. Dôležitosť duševnej pohody
  8. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  1. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  4. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  5. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  6. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 14 506
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 328
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 247
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 950
  5. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 947
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 381
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  8. Dôležitosť duševnej pohody 4 868
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  4. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 331
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 5 850
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 060
  4. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 052
  5. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 3 824
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 775
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 759
  8. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 558
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu