K magistrátu, Starému Mestu a Karlovej Vsi sa už o týždeň pridá Dúbravka. Na miestnom úrade chcú otvoriť verejné stránkové pracovisko, nazývané často aj front office. Malo by viac vychádzať v ústrety potrebám obyvateľov, otvorené má byť každý deň od 7.30, teda aj mimo úradných hodín miestneho úradu na ulici Pri kríži 14.
Podobné kancelárie už majú viaceré mestské časti a mnohé z tých, ktorým ešte chýba, sa snažia o ich zriadenie. Zvyčajne tu funguje podateľňa, infocentrum a distribúcia tlačív. Podľa odborníkov a skúsenosti zo zahraničia vedú k pružnejšiemu riešeniu problémov obyvateľov bez zbytočného čakania a väčšej transparentnosti služieb samosprávy. Mnohé záležitosti totiž budú môcť obyvatelia vybaviť na jednom mieste.
Petržalka chce kanceláriu prvého kontaktu otvoriť budúci rok, je to jedna z priorít. Pritom by však nechcela navyšovať počty úradníkov.
Mestská časť teraz získava podľa hovorcu miestneho úradu Ľubomíra Andrassyho skúsenosti zo zahraničia. Pracovisko by malo byť na prízemí budovy Technopolu.
Nad takouto kanceláriou pod názvom klientské centrum uvažuje aj Lamač, vzniknúť má budúci rok po presťahovaní úradu na Malokarpatské námestie. Pracovať tu budú štyria ľudia, tiež však má ísť o racionalizáciu postov na úrade, zamestnancov len presunú.
Front office má Staré Mesto už dva roky, po skúsenostiach počty pracovníkov znižovali. „Kumulovali sme ich, aby boli dostatočne vyťažení,“ povedala hovorkyňa Alena Kopřivová. Tým, že sa tu uvoľnili stoličky, Staré Mesto sem plánuje presunúť pracovisko evidencie obyvateľov z Heydukovej.
Najstarší front office v meste má magistrát, otvorili ho na prízemí novej radnice na Primaciálnom námestí v septembri 2003.
Autor: dot