Nosný systém, ako mesto označuje trať rýchloelektričky v Petržalke, by sa mal začať stavať presne o rok. Rekonštrukcia Starého mosta a výstavba trate po Bosákovu ulicu majú byť hotové do decembra 2010. Počíta s tým harmonogram najvýznamnejších investičných projektov, o ktorom majú zajtra rokovať mestskí poslanci.
Peniaze na priority schválilo zastupiteľstvo ešte v máji, no niektorým poslancom chýbala časová postupnosť stavieb. Poverili preto riaditeľku magistrátu, aby harmonogram vypracovala.
Tomášikova sa pohla
Medzi strategické stavby patrí predĺženie Tomášikovej ulice smerom k Račianskej popri železničnej trati.
„Na stavbu je právoplatné územné rozhodnutie, na projektovú dokumentáciu vypíše Generálny investor Bratislavy súťaž v medzinárodnom vestníku. Potom bude známa cena za projektovú dokumentáciu vrátane výkupu pozemkov a samotnej výstavby,“ povedala Eva Chudinová, hovorkyňa magistrátu.
Stavba má odľahčiť okolie Kuchajdy od množstva áut po výstavbe nových administratívnych komplexov a bytov.
Táto investícia sa objavuje v plánoch mesta už niekoľko rokov, doteraz sa hovorilo, že sú problémy s majetkovým vyrovnaním pozemkov – niektoré z nich vlastní štát.
Na stavbu ešte chýbajú peniaze, tie však pôjdu podľa Chudinovej z mestského rozpočtu.
Existujú aj ďalšie stavby, ktoré majú podľa mesta odľahčiť lokality s masívnou výstavbou. Takou je okolie Jégého a Mraziarenskej, ktorému má pomôcť rozšírenie Záhradníckej v úseku od Líščích nív po trhovisko.
Primátor Andrej Ďurkovský verejne povedal, že na financovaní tejto stavby by sa mali podieľať aj investori, ktorí tu stavajú obytné a administratívne komplexy.
Mesto však plánuje na budúci rok ešte len hľadať zhotoviteľa, s výstavbou by sa malo podľa harmonogramu začať až v lete budúceho roka. Rozšírená Záhradnícka by mala byť hotová v roku 2009.
Za Prístavnú 100 miliónov
Rozšírenú časť Prístavnej ulice, ktorú postavila firma Metro, chce mesto kúpiť za 96 miliónov. Podľa harmonogramu by sa mala prestavba pôvodného úseku, ktorú už bude robiť magistrát, skončiť do konca októbra. Meškalo už aj dokončenie výstavby novej vozovky.
Severozápad
Hotové sú aj plány na dopravné stavby na severe a severozápade Bratislavy.
V Rači to má byť dostavba ulice Na pántoch. „Je to budúca spojnica medzi Rybničnou vo Vajnoroch a ulicou Pri šajbách v Rači. V súčasnosti máme územné rozhodnutie a pracuje sa na projektovej dokumentácii na stavebné povolenie,“ hovorí Chudinová. Úsek je dlhý 1,3 kilometra, mesto ráta s asi trojmiliónovými nákladmi.
Stále sa hovorí o Vlárskej – to má byť ďalšia nová styčná ulica, tentoraz medzi Kramármi a Kolibou. Prvá etapa na strane Kramárov je hotová, druhá sa má podľa plánu ukončiť do roku 2010.
Podobný termín má rozšírenie Harmincovej ulice – nároky na ňu sa zvýšili po otvorení tunela Sitina. Rozkopať by ju mali v marci 2010.
Predĺženie Saratovskej smerom na cestu číslo 505 má slúžiť ako ďalšie napojenie pre Dúbravčanov, ale aj pre obyvateľov a návštevníkov novej štvrte Lamačská brána. Tu však zatiaľ harmonogram nehovorí o žiadnom termíne – odhadované polmiliónové náklady nemá kto zaplatiť.
Nábrežie a divadlo
Mesto plánuje aj prestavbu promenády na ľavom brehu Dunaja. Podrobnosti zatiaľ nezverejnilo, s prácami sa má začať na budúcu jeseň.
V septembri budúceho roka sa má uviesť do prevádzky mestské divadlo, ktoré má fungovať v priestoroch bývalého DPOH. Budovu by malo mesto v najbližších dňoch prevziať do vlastníctva od štátu, potom bude nasledovať rekonštrukcia.
V rokoch 2008 až 2010 má mesto kúpiť nové vozidlá MHD. Medzi prioritami sú aj opravy striech a inžineriskych sietí v školách v pôsobnosti mesta, rekreačný areál medzi Veľkým a Malým Draždiakom a kúpalisko v Lamači – to má najnovší termín otvorenia máj budúceho roka. Túto letnú sezónu už nestihlo.
V roku 2009 sa dočká zoo nového chovného zariadenia pre ľudoopy.
Autor: lin