SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky
KARLOVA VES ZAPÁJA MOTORISTOV, STARÉ MESTO ROZŠIRUJE PLATENÚ ZÓNU

Parkovanie sa rieši ťažko

Na nové parkovacie miesta by v Karlovej Vsi mohli prispievať vodiči a určitý čas by ich používali bezplatne. Staromestskí poslanci pravdepodobne ešte tento rok prerokujú rozšírenie platenej parkovacej zóny. V Petržalke k parkovaniu plánujú verejnú diskusi

V Petržalke chýbajú parkovacie miesta hlavne večer. Každý by najradšej zaparkoval pred svojím domom, na vyše 40­tisíc áut je však len 15­tisíc miest. Šoféri parkujú všade, povestný je trikV Petržalke chýbajú parkovacie miesta hlavne večer. Každý by najradšej zaparkoval pred svojím domom, na vyše 40­tisíc áut je však len 15­tisíc miest. Šoféri parkujú všade, povestný je trik (Zdroj: SME – PETER ŽÁKOVIČ)

u.

Problém s parkovaním chce Karlova Ves riešiť v spolupráci s motoristami. Tí prispejú na vybudovanie parkovacieho miesta a určitý čas ho budú využívať za nulový prenájom. Tento postup vyskúšaju najskôr na Púpavovej ulici.

„Mestská časť alebo občania vytypujú pozemok. Podmienkou je, aby bol v našej správe alebo vo vlastníctve mesta, čo overíme,“ povedala starostka Karlovej Vsi Iveta Hanulíková. Miestny úrad vypracuje projekt na kolmé státie, čím vznikne viac miest, a dá ho schváliť dopravnej komisii.

Skryť Vypnúť reklamu

Šoféri sa postarajú o zeleň

„Autá budú stáť čiastočne na tráve. Aby sme zachovali zeleň, použijeme tam polyvegetačné panely,“ vysvetľuje Hanulíková. Vybrať ich majú aj podľa ceny, ktorá sa rozráta na všetkých záujemcov. Tí potom zaplatia do fondu statickej dopravy. „Peniaze z neho sa používajú len na parkovacie miesta.“

Zmluva s mestskou časťou umožní vodičovi, ktorý miesto vytvoril na vlastné náklady, využívať ho bezplatne tri roky. Počas tej doby sa bude starať o jeho údržbu aj o zeleň.

Po vypršaní zmluvy má používateľ prednostné právo požiadať o toto miesto ako o vyhradené. V Karlovej Vsi to ročne vyjde na päťtisíc korún. Inak sa miesto zmení na verejne prístupné a parkovať tam bude môcť hoci­kto. „Na Púpavovej chceme vychytať možné nedostatky a potom by sme tento systém preniesli aj do ďalších lokalít,“ dodala Hanulíková.

Skryť Vypnúť reklamu

Rozšírenie parkovacej zóny

V Starom Meste je najväčší nápor áut, ktoré chcú zaparkovať, cez deň. Situácia sa podľa vodičov ešte zhoršila, keď v priebehu posledných dvoch rokov ubudlo parkovísk. Výstavbe ustúpili miesta medzi Stokou a Malou scénou, na Kollárovom námestí a Jozefskej.

Odstaviť auto býva ťažšie nielen na Palisádach, kde je to zadarmo, ale aj v uliciach, kde hodina státia stojí desať korún. Je možné, že okruh spoplatnených zón sa rozšíri, čo má prispieť k zníženiu počtu áut v centre. „Do konca roka plánujeme v zastupiteľstve prerokovať rozšírenie parkovacej zóny,“ povedala o riešení parkovania staromestská hovorkyňa Alena Kopřivová.

Petržalčania nemajú kde parkovať večer

Petržalka má opačný problém. Večer sa tu snaží zaparkovať okolo 40­tisíc áut, k dispozícii však je len 15­tisíc miest.

Skryť Vypnúť reklamu

„Jedným z možných riešení statickej dopravy je vybudovanie nových parkovacích domov. To je však podmienené záujmom ľudí si tam miesto prenajať alebo kúpiť.“ Petržalčania by sa potom museli zmieriť s tým, že auto odstavia 500 metrov od svojho domu, a nie priamo pred vchodom.

„Dá sa aj pokračovať v zjednosmerňovaní ulíc.“ Pribudli by tak miesta pozdĺž cesty. „Ďalšou možnosťou je pristúpiť k spevneniu niektorých plôch a vytvoriť tak nové parkovacie miesta, čo by sme riešili v kontexte s rozvojom a ochranou zelene.“ Andrassy dodal, že vedenie Petržalky pripravuje materiál k riešeniu statickej dopravy. Petržalčania sa k parkovaniu budú môcť vyjadriť vo verejnej diskusii začiatkom budúceho roka.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  2. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  3. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  4. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  5. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  6. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  7. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  8. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  9. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  10. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  1. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  2. 3D virtuálne prechádzky pozdĺž maďarsko-slovenských hraníc
  3. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  4. The future of M&A in Europe
  5. Prvé zamestnanie: 3 veci, na ktoré by ste nemali zabudnúť
  6. ADLO sa presťahovalo bližšie k zákazníkom
  7. Changes to the System of Remedies under the Amendment to the PPL
  8. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  9. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  10. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 33 458
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 313
  3. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 14 165
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 10 209
  5. Aká je chémia vôní 9 960
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 460
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 787
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 722
  9. Bývanie v meste predlžuje život 8 136
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 702
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu