SME
Nedeľa, 2. október, 2022 | Meniny má Levoslav

Parkovanie sa rieši ťažko

Na nové parkovacie miesta by v Karlovej Vsi mohli prispievať vodiči a určitý čas by ich používali bezplatne. Staromestskí poslanci pravdepodobne ešte tento rok prerokujú rozšírenie platenej parkovacej zóny. V Petržalke k parkovaniu plánujú verejnú diskusi

V Petržalke chýbajú parkovacie miesta hlavne večer. Každý by najradšej zaparkoval pred svojím domom, na vyše 40­tisíc áut je však len 15­tisíc miest. Šoféri parkujú všade, povestný je trikV Petržalke chýbajú parkovacie miesta hlavne večer. Každý by najradšej zaparkoval pred svojím domom, na vyše 40­tisíc áut je však len 15­tisíc miest. Šoféri parkujú všade, povestný je trik (Zdroj: SME – PETER ŽÁKOVIČ)

u.

Problém s parkovaním chce Karlova Ves riešiť v spolupráci s motoristami. Tí prispejú na vybudovanie parkovacieho miesta a určitý čas ho budú využívať za nulový prenájom. Tento postup vyskúšaju najskôr na Púpavovej ulici.

„Mestská časť alebo občania vytypujú pozemok. Podmienkou je, aby bol v našej správe alebo vo vlastníctve mesta, čo overíme,“ povedala starostka Karlovej Vsi Iveta Hanulíková. Miestny úrad vypracuje projekt na kolmé státie, čím vznikne viac miest, a dá ho schváliť dopravnej komisii.

SkryťVypnúť reklamu

Šoféri sa postarajú o zeleň

„Autá budú stáť čiastočne na tráve. Aby sme zachovali zeleň, použijeme tam polyvegetačné panely,“ vysvetľuje Hanulíková. Vybrať ich majú aj podľa ceny, ktorá sa rozráta na všetkých záujemcov. Tí potom zaplatia do fondu statickej dopravy. „Peniaze z neho sa používajú len na parkovacie miesta.“

Zmluva s mestskou časťou umožní vodičovi, ktorý miesto vytvoril na vlastné náklady, využívať ho bezplatne tri roky. Počas tej doby sa bude starať o jeho údržbu aj o zeleň.

Po vypršaní zmluvy má používateľ prednostné právo požiadať o toto miesto ako o vyhradené. V Karlovej Vsi to ročne vyjde na päťtisíc korún. Inak sa miesto zmení na verejne prístupné a parkovať tam bude môcť hoci­kto. „Na Púpavovej chceme vychytať možné nedostatky a potom by sme tento systém preniesli aj do ďalších lokalít,“ dodala Hanulíková.

SkryťVypnúť reklamu

Rozšírenie parkovacej zóny

V Starom Meste je najväčší nápor áut, ktoré chcú zaparkovať, cez deň. Situácia sa podľa vodičov ešte zhoršila, keď v priebehu posledných dvoch rokov ubudlo parkovísk. Výstavbe ustúpili miesta medzi Stokou a Malou scénou, na Kollárovom námestí a Jozefskej.

Odstaviť auto býva ťažšie nielen na Palisádach, kde je to zadarmo, ale aj v uliciach, kde hodina státia stojí desať korún. Je možné, že okruh spoplatnených zón sa rozšíri, čo má prispieť k zníženiu počtu áut v centre. „Do konca roka plánujeme v zastupiteľstve prerokovať rozšírenie parkovacej zóny,“ povedala o riešení parkovania staromestská hovorkyňa Alena Kopřivová.

Petržalčania nemajú kde parkovať večer

Petržalka má opačný problém. Večer sa tu snaží zaparkovať okolo 40­tisíc áut, k dispozícii však je len 15­tisíc miest.

SkryťVypnúť reklamu

„Jedným z možných riešení statickej dopravy je vybudovanie nových parkovacích domov. To je však podmienené záujmom ľudí si tam miesto prenajať alebo kúpiť.“ Petržalčania by sa potom museli zmieriť s tým, že auto odstavia 500 metrov od svojho domu, a nie priamo pred vchodom.

„Dá sa aj pokračovať v zjednosmerňovaní ulíc.“ Pribudli by tak miesta pozdĺž cesty. „Ďalšou možnosťou je pristúpiť k spevneniu niektorých plôch a vytvoriť tak nové parkovacie miesta, čo by sme riešili v kontexte s rozvojom a ochranou zelene.“ Andrassy dodal, že vedenie Petržalky pripravuje materiál k riešeniu statickej dopravy. Petržalčania sa k parkovaniu budú môcť vyjadriť vo verejnej diskusii začiatkom budúceho roka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 273
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 707
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 055
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 672
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 923
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 797
  7. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 544
  8. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 2 207
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  4. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 935
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 929
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 567
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 111
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 255
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 000
  7. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 941
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 851
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu