SME
Sobota, 16. október, 2021 | Meniny má VladimíraKrížovkyKrížovky
KARLOVA VES ZAPÁJA MOTORISTOV, STARÉ MESTO ROZŠIRUJE PLATENÚ ZÓNU

Parkovanie sa rieši ťažko

Na nové parkovacie miesta by v Karlovej Vsi mohli prispievať vodiči a určitý čas by ich používali bezplatne. Staromestskí poslanci pravdepodobne ešte tento rok prerokujú rozšírenie platenej parkovacej zóny. V Petržalke k parkovaniu plánujú verejnú diskusi

V Petržalke chýbajú parkovacie miesta hlavne večer. Každý by najradšej zaparkoval pred svojím domom, na vyše 40­tisíc áut je však len 15­tisíc miest. Šoféri parkujú všade, povestný je trikV Petržalke chýbajú parkovacie miesta hlavne večer. Každý by najradšej zaparkoval pred svojím domom, na vyše 40­tisíc áut je však len 15­tisíc miest. Šoféri parkujú všade, povestný je trik (Zdroj: SME – PETER ŽÁKOVIČ)

u.

Problém s parkovaním chce Karlova Ves riešiť v spolupráci s motoristami. Tí prispejú na vybudovanie parkovacieho miesta a určitý čas ho budú využívať za nulový prenájom. Tento postup vyskúšaju najskôr na Púpavovej ulici.

„Mestská časť alebo občania vytypujú pozemok. Podmienkou je, aby bol v našej správe alebo vo vlastníctve mesta, čo overíme,“ povedala starostka Karlovej Vsi Iveta Hanulíková. Miestny úrad vypracuje projekt na kolmé státie, čím vznikne viac miest, a dá ho schváliť dopravnej komisii.

Skryť Vypnúť reklamu

Šoféri sa postarajú o zeleň

„Autá budú stáť čiastočne na tráve. Aby sme zachovali zeleň, použijeme tam polyvegetačné panely,“ vysvetľuje Hanulíková. Vybrať ich majú aj podľa ceny, ktorá sa rozráta na všetkých záujemcov. Tí potom zaplatia do fondu statickej dopravy. „Peniaze z neho sa používajú len na parkovacie miesta.“

Zmluva s mestskou časťou umožní vodičovi, ktorý miesto vytvoril na vlastné náklady, využívať ho bezplatne tri roky. Počas tej doby sa bude starať o jeho údržbu aj o zeleň.

Po vypršaní zmluvy má používateľ prednostné právo požiadať o toto miesto ako o vyhradené. V Karlovej Vsi to ročne vyjde na päťtisíc korún. Inak sa miesto zmení na verejne prístupné a parkovať tam bude môcť hoci­kto. „Na Púpavovej chceme vychytať možné nedostatky a potom by sme tento systém preniesli aj do ďalších lokalít,“ dodala Hanulíková.

Skryť Vypnúť reklamu

Rozšírenie parkovacej zóny

V Starom Meste je najväčší nápor áut, ktoré chcú zaparkovať, cez deň. Situácia sa podľa vodičov ešte zhoršila, keď v priebehu posledných dvoch rokov ubudlo parkovísk. Výstavbe ustúpili miesta medzi Stokou a Malou scénou, na Kollárovom námestí a Jozefskej.

Odstaviť auto býva ťažšie nielen na Palisádach, kde je to zadarmo, ale aj v uliciach, kde hodina státia stojí desať korún. Je možné, že okruh spoplatnených zón sa rozšíri, čo má prispieť k zníženiu počtu áut v centre. „Do konca roka plánujeme v zastupiteľstve prerokovať rozšírenie parkovacej zóny,“ povedala o riešení parkovania staromestská hovorkyňa Alena Kopřivová.

Petržalčania nemajú kde parkovať večer

Petržalka má opačný problém. Večer sa tu snaží zaparkovať okolo 40­tisíc áut, k dispozícii však je len 15­tisíc miest.

Skryť Vypnúť reklamu

„Jedným z možných riešení statickej dopravy je vybudovanie nových parkovacích domov. To je však podmienené záujmom ľudí si tam miesto prenajať alebo kúpiť.“ Petržalčania by sa potom museli zmieriť s tým, že auto odstavia 500 metrov od svojho domu, a nie priamo pred vchodom.

„Dá sa aj pokračovať v zjednosmerňovaní ulíc.“ Pribudli by tak miesta pozdĺž cesty. „Ďalšou možnosťou je pristúpiť k spevneniu niektorých plôch a vytvoriť tak nové parkovacie miesta, čo by sme riešili v kontexte s rozvojom a ochranou zelene.“ Andrassy dodal, že vedenie Petržalky pripravuje materiál k riešeniu statickej dopravy. Petržalčania sa k parkovaniu budú môcť vyjadriť vo verejnej diskusii začiatkom budúceho roka.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať
  3. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  4. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  5. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov
  6. K online predplatnému získate 30€ na nákup v sieti Intersport
  7. Ľudia v núdzi potrebujú pomoc, nakúpte potraviny aj pre nich
  8. ŠFRB:Výstavbu a kúpu nájomných bytov podporujeme reálnymi krokmi
  9. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  10. Bratislavu bude sprevádzať luxus
  1. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  2. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  3. Wüstenrot rástol v predaji životného i neživotného poistenia
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  6. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov
  7. S deťmi za zdravím do Vysokých Tatier
  8. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  9. Šetrenie energie v domácnosti: Diaľkové meranie pomáha sporiť
  10. Projekt „Zdravé oči už v škôlke“ pomáha zachrániť zrak deťom
  1. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 9 417
  2. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 8 743
  3. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 5 859
  4. Bratovražedná vojna navždy zmenila Ameriku 5 585
  5. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 4 505
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 4 236
  7. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 695
  8. Bratislavu bude sprevádzať luxus 3 575
  9. Chceš sa podieľať na tvorbe novín? Pridaj sa k nám 3 486
  10. Z takmer päťsto pláží v Mexiku vyberáme tie najkrajšie 3 219
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  2. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  3. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  4. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  5. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  6. Matej Vagač: Park na Kollárovom námestí opäť v ohrození...
  7. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  8. Matej Vagač: Hrozí nám druhá Drotárska aj na nábreží pri bývalom PKO?
  1. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 17 205
  2. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 8 553
  3. Martin Kugla: Zachráňme Petržalku! 6 921
  4. Karol Labaš: S čím sa Richard Raši verejne nechváli 6 175
  5. Pavel Dvořák: Toto sú nepokojné časy 6 141
  6. Peter Chudý: Pribudnú ďalšie „biele kone“ v policajnej uniforme, prečo vyšetrovateľka Santusová neabsolvovala detektor lži, aké sú dôvody jej konca na inšpekcii? 3 636
  7. Monika Nagyova: Luník IX. Myslela som si, že som naň pripravená, ale nebola som. 3 461
  8. Peter Gregor: Nevadí? 3 415
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  2. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  6. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  7. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu