KARLOVA VES ZAPÁJA MOTORISTOV, STARÉ MESTO ROZŠIRUJE PLATENÚ ZÓNU

Parkovanie sa rieši ťažko

Na nové parkovacie miesta by v Karlovej Vsi mohli prispievať vodiči a určitý čas by ich používali bezplatne. Staromestskí poslanci pravdepodobne ešte tento rok prerokujú rozšírenie platenej parkovacej zóny. V Petržalke k parkovaniu plánujú verejnú diskusi

V Petržalke chýbajú parkovacie miesta hlavne večer. Každý by najradšej zaparkoval pred svojím domom, na vyše 40­tisíc áut je však len 15­tisíc miest. Šoféri parkujú všade, povestný je trik(Zdroj: SME – PETER ŽÁKOVIČ)

u.

Problém s parkovaním chce Karlova Ves riešiť v spolupráci s motoristami. Tí prispejú na vybudovanie parkovacieho miesta a určitý čas ho budú využívať za nulový prenájom. Tento postup vyskúšaju najskôr na Púpavovej ulici.

„Mestská časť alebo občania vytypujú pozemok. Podmienkou je, aby bol v našej správe alebo vo vlastníctve mesta, čo overíme,“ povedala starostka Karlovej Vsi Iveta Hanulíková. Miestny úrad vypracuje projekt na kolmé státie, čím vznikne viac miest, a dá ho schváliť dopravnej komisii.

Šoféri sa postarajú o zeleň

„Autá budú stáť čiastočne na tráve. Aby sme zachovali zeleň, použijeme tam polyvegetačné panely,“ vysvetľuje Hanulíková. Vybrať ich majú aj podľa ceny, ktorá sa rozráta na všetkých záujemcov. Tí potom zaplatia do fondu statickej dopravy. „Peniaze z neho sa používajú len na parkovacie miesta.“

Zmluva s mestskou časťou umožní vodičovi, ktorý miesto vytvoril na vlastné náklady, využívať ho bezplatne tri roky. Počas tej doby sa bude starať o jeho údržbu aj o zeleň.

Po vypršaní zmluvy má používateľ prednostné právo požiadať o toto miesto ako o vyhradené. V Karlovej Vsi to ročne vyjde na päťtisíc korún. Inak sa miesto zmení na verejne prístupné a parkovať tam bude môcť hoci­kto. „Na Púpavovej chceme vychytať možné nedostatky a potom by sme tento systém preniesli aj do ďalších lokalít,“ dodala Hanulíková.

Rozšírenie parkovacej zóny

V Starom Meste je najväčší nápor áut, ktoré chcú zaparkovať, cez deň. Situácia sa podľa vodičov ešte zhoršila, keď v priebehu posledných dvoch rokov ubudlo parkovísk. Výstavbe ustúpili miesta medzi Stokou a Malou scénou, na Kollárovom námestí a Jozefskej.

Odstaviť auto býva ťažšie nielen na Palisádach, kde je to zadarmo, ale aj v uliciach, kde hodina státia stojí desať korún. Je možné, že okruh spoplatnených zón sa rozšíri, čo má prispieť k zníženiu počtu áut v centre. „Do konca roka plánujeme v zastupiteľstve prerokovať rozšírenie parkovacej zóny,“ povedala o riešení parkovania staromestská hovorkyňa Alena Kopřivová.

Petržalčania nemajú kde parkovať večer

Petržalka má opačný problém. Večer sa tu snaží zaparkovať okolo 40­tisíc áut, k dispozícii však je len 15­tisíc miest.

„Jedným z možných riešení statickej dopravy je vybudovanie nových parkovacích domov. To je však podmienené záujmom ľudí si tam miesto prenajať alebo kúpiť.“ Petržalčania by sa potom museli zmieriť s tým, že auto odstavia 500 metrov od svojho domu, a nie priamo pred vchodom.

„Dá sa aj pokračovať v zjednosmerňovaní ulíc.“ Pribudli by tak miesta pozdĺž cesty. „Ďalšou možnosťou je pristúpiť k spevneniu niektorých plôch a vytvoriť tak nové parkovacie miesta, čo by sme riešili v kontexte s rozvojom a ochranou zelene.“ Andrassy dodal, že vedenie Petržalky pripravuje materiál k riešeniu statickej dopravy. Petržalčania sa k parkovaniu budú môcť vyjadriť vo verejnej diskusii začiatkom budúceho roka.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  4. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  5. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  6. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  7. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  8. Accessible Urban Living
  9. RPSP – A good intention ruined by execution
  10. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 8 290
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 498
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 494
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 831
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 268
  6. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 185
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 804
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 777
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 579
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 367