SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Dlažbu nevymenia, obmedzia veľké autá

Dlažba na Korze je v katastrofálnom stave. Staré Mesto to chce riešiť zákazom vstupu veľkým autám do pešej zóny.

Rozbité a uvoľnené dlaždice, prepadnutý chodník, nevyplnené medzery medzi kockami. Aj taká je dlažba na Korze v niektorých úsekoch. Najhoršia je situácia na Ventúrskej pri VŠMU.

„Staré Mesto dáva na opravy mesačne asi 40-tisíc korún,“ povedala hovorkyňa miestneho úradu Alena Kopřivová. Potvrdila však, že úrad na všetky potrebné opravy dlažby nemá peniaze, polámané dlaždice sa teda menia tam, kde treba, a nie systémovo.

„Minulý rok nám pomáhal s výmenou dlaždíc za nové magistrát, išlo o úsek na Panskej,“ dodala hovorkyňa. Výmena stála 1,6 milióna.

Skryť Vypnúť reklamu

Problém je podľa samosprávy v tom, že dlažba je príliš plytká, mala byť zapustená hlb­šie. Kopřivová hovorí, že je zlá od začiatku, pretože sa rátalo, že po nej budú jazdiť len kočiare a drožky. „Chceme sem obmedziť od budúceho roka vjazd áut, dlažba nebola dimenzovaná na Avie. Žiaľ, musíme trpieť ťažké nákladné autá v centre pre rekonštrukcie niektorých objektov.“

Staré Mesto neuvažuje nad kompletným predláždením, to by bolo príliš nákladné.

Dlažbu dala robiť samo­správa ešte za starostovania Andreja Ďurkovského v polovici 90. rokov, dláždilo sa na etapy až do roku 2002. Podľa Milana Vajdu z magistrátu, ktorý bol kedysi hovorcom starostu Ďurkovského, dlažba stála stámilióny a odmieta, že by bola nekvalitná.

„Bola urobená dobre, funguje už skoro dvanásť rokov na niektorých miestach,“ povedal Vajda. Situáciu podľa neho spôsobilo to, že z centra mesta sa stále nedarí urobiť pešiu zónu. „Ten režim je taký, že stále je tu príliš veľká premávka. Pravidlá vjazdu áut sú stále príliš benevolentné.“

Skryť Vypnúť reklamu

Jednou z možností je aj dodávka stavebných materiálov alebo zásobovanie barov a reštaurácií v centre menšími autami, ktoré nie sú až také ťažké.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Nechajte zamestnancov vybrať si služobné auto, oplatí sa vám to
  2. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  3. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  4. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  5. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  9. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  10. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 38 651
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 26 688
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 19 565
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 856
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 15 465
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 226
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 565
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 11 388
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 074
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci 10 922
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu