Rozbité a uvoľnené dlaždice, prepadnutý chodník, nevyplnené medzery medzi kockami. Aj taká je dlažba na Korze v niektorých úsekoch. Najhoršia je situácia na Ventúrskej pri VŠMU.
„Staré Mesto dáva na opravy mesačne asi 40-tisíc korún,“ povedala hovorkyňa miestneho úradu Alena Kopřivová. Potvrdila však, že úrad na všetky potrebné opravy dlažby nemá peniaze, polámané dlaždice sa teda menia tam, kde treba, a nie systémovo.
„Minulý rok nám pomáhal s výmenou dlaždíc za nové magistrát, išlo o úsek na Panskej,“ dodala hovorkyňa. Výmena stála 1,6 milióna.
Problém je podľa samosprávy v tom, že dlažba je príliš plytká, mala byť zapustená hlbšie. Kopřivová hovorí, že je zlá od začiatku, pretože sa rátalo, že po nej budú jazdiť len kočiare a drožky. „Chceme sem obmedziť od budúceho roka vjazd áut, dlažba nebola dimenzovaná na Avie. Žiaľ, musíme trpieť ťažké nákladné autá v centre pre rekonštrukcie niektorých objektov.“
Staré Mesto neuvažuje nad kompletným predláždením, to by bolo príliš nákladné.
Dlažbu dala robiť samospráva ešte za starostovania Andreja Ďurkovského v polovici 90. rokov, dláždilo sa na etapy až do roku 2002. Podľa Milana Vajdu z magistrátu, ktorý bol kedysi hovorcom starostu Ďurkovského, dlažba stála stámilióny a odmieta, že by bola nekvalitná.
„Bola urobená dobre, funguje už skoro dvanásť rokov na niektorých miestach,“ povedal Vajda. Situáciu podľa neho spôsobilo to, že z centra mesta sa stále nedarí urobiť pešiu zónu. „Ten režim je taký, že stále je tu príliš veľká premávka. Pravidlá vjazdu áut sú stále príliš benevolentné.“
Jednou z možností je aj dodávka stavebných materiálov alebo zásobovanie barov a reštaurácií v centre menšími autami, ktoré nie sú až také ťažké.