SME

Dlažbu nevymenia, obmedzia veľké autá

Dlažba na Korze je v katastrofálnom stave. Staré Mesto to chce riešiť zákazom vstupu veľkým autám do pešej zóny.

Rozbité a uvoľnené dlaždice, prepadnutý chodník, nevyplnené medzery medzi kockami. Aj taká je dlažba na Korze v niektorých úsekoch. Najhoršia je situácia na Ventúrskej pri VŠMU.

„Staré Mesto dáva na opravy mesačne asi 40-tisíc korún,“ povedala hovorkyňa miestneho úradu Alena Kopřivová. Potvrdila však, že úrad na všetky potrebné opravy dlažby nemá peniaze, polámané dlaždice sa teda menia tam, kde treba, a nie systémovo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Minulý rok nám pomáhal s výmenou dlaždíc za nové magistrát, išlo o úsek na Panskej,“ dodala hovorkyňa. Výmena stála 1,6 milióna.

SkryťVypnúť reklamu

Problém je podľa samosprávy v tom, že dlažba je príliš plytká, mala byť zapustená hlb­šie. Kopřivová hovorí, že je zlá od začiatku, pretože sa rátalo, že po nej budú jazdiť len kočiare a drožky. „Chceme sem obmedziť od budúceho roka vjazd áut, dlažba nebola dimenzovaná na Avie. Žiaľ, musíme trpieť ťažké nákladné autá v centre pre rekonštrukcie niektorých objektov.“

Staré Mesto neuvažuje nad kompletným predláždením, to by bolo príliš nákladné.

Dlažbu dala robiť samo­správa ešte za starostovania Andreja Ďurkovského v polovici 90. rokov, dláždilo sa na etapy až do roku 2002. Podľa Milana Vajdu z magistrátu, ktorý bol kedysi hovorcom starostu Ďurkovského, dlažba stála stámilióny a odmieta, že by bola nekvalitná.

„Bola urobená dobre, funguje už skoro dvanásť rokov na niektorých miestach,“ povedal Vajda. Situáciu podľa neho spôsobilo to, že z centra mesta sa stále nedarí urobiť pešiu zónu. „Ten režim je taký, že stále je tu príliš veľká premávka. Pravidlá vjazdu áut sú stále príliš benevolentné.“

SkryťVypnúť reklamu

Jednou z možností je aj dodávka stavebných materiálov alebo zásobovanie barov a reštaurácií v centre menšími autami, ktoré nie sú až také ťažké.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  4. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  6. Na Marka oharka do jarka
  7. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 120
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 737
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 992
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 374
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 956
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 223
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 3 065
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 922
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 780
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 336
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 75 256
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 685
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 250
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 870
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 738
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 604
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu