SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Petržalka chce nižšie City

Petržalské zastupiteľstvo schválilo pripomienky k stavbe Petržalka City.

Plánované City z jednej strany ohraničuje Rusovská cesta. Bulvár má nadväzovať na Jantárovú cestu a má ním viesť štvorprúdová cesta pre autá, dráha rýchloelektričky a chodníky.Plánované City z jednej strany ohraničuje Rusovská cesta. Bulvár má nadväzovať na Jantárovú cestu a má ním viesť štvorprúdová cesta pre autá, dráha rýchloelektričky a chodníky. (Zdroj: VIZUALIZÁCIA – WWW.PETRZALKACITY.SK)

Petržalské zastupiteľstvo schválilo pripomienky k urbanistickej štúdii Petržalka City. Na územie, kde plánuje investor – spoločnosť Petržalka City, vybudovať „časť chrbtice“ Petržalky, žiada mestská časť ešte vypracovanie zonálnej štúdie.

Podmienky pre investora určí zonálna štúdia

„Podrobnejšie zadefinuje množstvo a lokalizáciu zelene, výškovú hladinu v tomto území či riešenie statickej dopravy. Pre investora bude záväzná,“ povedal Ľubomír Andrassy, hovorca mestskej časti.

Dodal, že obstarávateľom a zadávateľom vypracovania zonálky je mestská časť a na vypracovanie plánu vypíše verejnú súťaž. „Zonálka by mala byť hotová do roku a pol.“ Mestská časť požaduje od investora, aby znížil plánované výškové budovy, dva objekty navrhuje vylúčiť a územie ponechať ako zelenú plochu. Pozdĺž navrhovaného bulváru žiada cyklotrasu a chodník a stromovú aleju navrhuje rozšíriť na tri metre. Ďalej žiada, aby v tejto lokalite bolo jedno veľké detské ihrisko.

SkryťVypnúť reklamu

Doprava je závislá od riešenia rýchloelektričky

Množstvo úprav požaduje aj v dopravnom riešení územia. To je však závislé od riešenia nosného dopravného systému – rýchloelektričky, ktorá má spájať Petržalku s mestom.

Návrh dráhy má zatiaľ viacero alternatív a o jeho definitívnej podobe rozhodne mestské zastupiteľstvo. Petržalka však požaduje, aby dopravná situácia bola riešená v druhej etape výstavby Petržalka City a nie až v siedmej, ako to navrhoval investor.

Tvorcom pripomienkovanej urbanistickej štúdie je ateliér Alexy&Alexy. Rieši územie lemujúce z oboch strán Chorvátske rameno, vymedzené Hálovou ulicou, Rusovskou cestou a Romanovou ulicou.

Časť pozemkov investor vlastní, zvyšok má od mesta v dlhodobom prenájme. Na územie platila vyše dvadsať rokov stavebná uzávera, za socializmu sa tu plánovala dráha metra či rýchlodráhy. Zelený pozemok, ktorý dotvorila náletová zeleň, sa má podľa plánov investorov zmeniť na centrum Petržalky.

SkryťVypnúť reklamu

Investor: Lokalita je na stavbu vežiakov určená

Najsilnejšími prvkami majú byť rušný mestský bulvár a mestský park. Pribudnúť by malo sedem výškových budov, ktoré majú mať vyše dvadsať poschodí. Investor argumentuje tým, že lokalita je podľa hlavného architekta mesta Štefana Šlachtu na výstavbu výškových budov určená. „Nepôjde o nevkusné stavby. Na architektonické riešenie je Petržalka City pripravená vypísať medzinárodnú súťaž,“ povedala hovorkyňa spoločnosti Viera Krúpová.

Bulvár má byť 60 metrov široký, prechádzať by mal Jantárovou ulicou. Vytvoria ho električková trať (nosný dopravný systém), štvorprúdová cesta a dva zelené pásy, ktoré budú určené pre chodcov. Podľa urbanistického návrhu má zeleň a voda v tejto lokalite tvoriť 11,5 hektára, čo je polovica rozlohy. Po odpočítaní Chorvátskeho ramena tvorí zeleň 37 percent plochy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  4. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. Dôležitosť duševnej pohody
  7. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  8. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  1. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  4. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  5. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  6. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 14 084
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 326
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 246
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 946
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 937
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 561
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  8. Dôležitosť duševnej pohody 4 849
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  4. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 564
  2. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 326
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 4 178
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 057
  5. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 3 993
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 768
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 792
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 756
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu