Prvá cyklotrasa v strede mesta by mala byť na Dunajskej ulici. Mala by viesť od križovatky so Štúrovou po Rajskú a mala by byť obojsmerná, hoci Dunajská je na tomto úseku jednosmerná. Čiastočne má viesť po chodníku a plynulo prejsť na vozovku.
Riaditeľka sekcie dopravy na magistráte Tatiana Kratochvílová povedala, že o riešení už mesto hovorilo s dopravnou políciou. Náklady by boli podľa nej minimálne.
„Je to však na zváženie,“ dodala. Vodiči totiž nemusia zmenu rešpektovať a môže dôjsť ku kolíziám. O tom, či trasa bude, má rozhodnúť polícia v najbližších týždňoch.
Mesto chcelo podľa Kratochvílovej urobiť na Kamennom námestí aj iné opatrenie – skúsiť dopravu bez semaforov. To sa však neosvedčilo, vodiči i chodci neboli navzájom dosť ohľaduplní.
Odborník na verejnú dopravu Ivan Bútora povedal, že cyklotrasa v centre má byť skúškou tolerancie vodičov. „Je pochopiteľné, že sú obavy z kolízií, ale tie hrozia skôr v súčasnosti, lebo cyklisti tu jazdia aj v protismere.“
Bútora si myslí, že je dôležité, aby sa niekde s cyklotrasami začalo, hoci sám by privítal, keby bola takto vyznačená Dunajská až po križovatku s Ulicou 29. augusta. Ďalším vyhliadnutým miestom na cyklotrasu je podľa neho Páričkova ulica.
Pre cyklistov platia v cestnej premávke mimo cyklotrás podobné pravidlá ako pre ostatné vozidlá. Oni sami ich však nie vždy dodržiavajú. Stane sa, že cyklista ohrozuje rýchlou jazdou chodcov na chodníku či na priechode.
O chýbajúcich cyklotrasách v centre, ktoré sú bežné v mnohých veľkomestách, včera hovoril aj primátor Andrej Ďurkovský.
Dnes je na území Bratislavy takmer 90 kilometrov cyklotrás. Najnovšie pribudli v Karlovej Vsi a pri Malom Dunaji.
V kraji majú vzniknúť nové cyklotrasy za takmer miliardu korún. Župa dá v tomto roku na ich projekt 2,3 milióna, schválili to vo februári krajskí poslanci.
Autor: lin