SME
Sobota, 4. február, 2023 | Meniny má Veronika

Trať MHD sa má rozšíriť

S novými lokalitami v meste sa má rozšíriť aj sieť MHD. Dopravný podnik však chce, aby sa nové trasy neriešili až po povolení výstavby.

Devínska Nová Ves možno bude mať električku, rokuje o tom mesto s firmou Penta. Podľa dopravného podniku by sa plánovaná trať z Dú­brav­ky do Lamača, kde chce Penta stavať, mohla predĺžiť až do Devínskej.Devínska Nová Ves možno bude mať električku, rokuje o tom mesto s firmou Penta. Podľa dopravného podniku by sa plánovaná trať z Dú­brav­ky do Lamača, kde chce Penta stavať, mohla predĺžiť až do Devínskej. (Zdroj: SME – PAVOL FUNTÁL)

Dopravný podnik chce byť tvrdší k plánovaným investorským zámerom, čo sa týka dopravy. Povedal to predseda predstavenstva podniku Branislav Zahradník.

„Je neskoro plánovať trasy nových liniek, keď už investor bude mať nakreslené budovy. Ťažko ho k niečomu zaviažeme, keď už bude mať povolenia na hrubé stavby.“

Ide hlavne o plánované nové električkové trasy z Rače do Vajnor a z Dúbravky do Devínskej Novej Vsi.

Lamačská brána a Cepit

Aj Vajnory a Devínska Nová Ves s Lamačom patria medzi lokality, ktoré čaká veľký rozvoj a nová výstavba. Majú tu vzniknúť nové obytné a priemyselné štvrte Lamačská brána a Cepit. A s tým súvisí aj zabezpečenie dopravnej obslužnosti územia. V týchto dňoch teda vyhlásil dopravný podnik tender na štúdiu riešenia novej trate Rača – Vajnory.

Spolu s investormi

Mesto hovorí, že nové električkové trasy musia vzniknúť v súčinnosti s investormi, teda Pentou a Cepitom. Sú to totiž veľmi nákladné projekty.

Penta už v súčasnosti rokuje o tomto projekte s viceprimátorom Milanom Cílekom, zodpovedným za dopravu. „Podľa projektu má trasa električky viesť po obchodné centrum v novej štvrti, ale prioritou mesta je predĺženie až do Devínskej Novej Vsi,“ hovorí Martin Danko z Penty. Jednou z možností je vytvorenie spoločného podniku s mestom, ktorý by toto riešil.

Električka do Devínskej si však podľa Penty vyžaduje splnenie troch predpokladov.

Prvým je predĺženie Saratovskej, čo je v kompetencii magistrátu. „Ide o projekt, ktorý bol pôvodne súčasťou výstavby tunela Sitina,“ hovorí Danko. Druhým predpokladom je ukončenie štúdie Lamačskej brány, o čom Penta práve rokuje, posledným je presné zadefinovanie konečnej novej trasy električky. „A to je úlohou magistrátu,“ hovorí Danko.

Rokovania sa však začali len nedávno a dopravný podnik chce byť aktívnejší všeobecne. Zahradník však hovorí, že by „nerád nové trasy viazal na investorov“.

„Musíme myslieť perspektívne, mesto sa rozvíja a plánujú sa tu väčšie investície. Pre dopravný podnik je teraz dôležité, aby sa vypracovala štúdia a aby riešenie dopravy brali do úvahy aj prípadní budúci investori.“

Nové trasy

Pre električky sa dopravný podnik rozhodol preto, že majú veľkú kapacitu, sú ekologické a nie sú priamo závislé od priepustnosti ciest.

Vďaka električkám by sa obyvatelia týchto nových štvrtí mohli relatívne rýchlo presúvať bez ohľadu na dopravné zápchy.

Električky do Devínskej Novej Vsi či Vajnor však nebudú aktuálne budúci alebo nasledujúci rok.

Projekt je reálnejší v horizonte štyroch alebo piatich rokov.

Podľa dopravného podniku bude pre dopravu veľmi efektívne aj zokruhovanie račianskej a vajnorskej radikály.

Dopravný podnik uvažuje aj o predĺžení trate z Ružinova k letisku.

(dot, sita)
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  3. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. Dodajte vašej pokožke šťavu
  6. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  3. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  4. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  5. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 12 020
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 7 537
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 918
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  5. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 1 907
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 769
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 1 185
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 063
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 402
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 752
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 948
  4. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 617
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 281
  6. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 3 100
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 069
  8. Simona Kyselicová: Ako sa najhorší rok v mojom živote stal najlepším učiteľom. 2022, dámy a páni! 2 374
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťZatvoriť reklamu