SME
Pondelok, 25. október, 2021 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky
INVESTORI BY SA MALI PRISPÔSOBIŤ PLÁNOVANÝM TRASÁM ELEKTRIČIEK

Trať MHD sa má rozšíriť

S novými lokalitami v meste sa má rozšíriť aj sieť MHD. Dopravný podnik však chce, aby sa nové trasy neriešili až po povolení výstavby.

Devínska Nová Ves možno bude mať električku, rokuje o tom mesto s firmou Penta. Podľa dopravného podniku by sa plánovaná trať z Dú­brav­ky do Lamača, kde chce Penta stavať, mohla predĺžiť až do Devínskej.Devínska Nová Ves možno bude mať električku, rokuje o tom mesto s firmou Penta. Podľa dopravného podniku by sa plánovaná trať z Dú­brav­ky do Lamača, kde chce Penta stavať, mohla predĺžiť až do Devínskej. (Zdroj: SME – PAVOL FUNTÁL)

Dopravný podnik chce byť tvrdší k plánovaným investorským zámerom, čo sa týka dopravy. Povedal to predseda predstavenstva podniku Branislav Zahradník.

„Je neskoro plánovať trasy nových liniek, keď už investor bude mať nakreslené budovy. Ťažko ho k niečomu zaviažeme, keď už bude mať povolenia na hrubé stavby.“

Ide hlavne o plánované nové električkové trasy z Rače do Vajnor a z Dúbravky do Devínskej Novej Vsi.

Lamačská brána a Cepit

Aj Vajnory a Devínska Nová Ves s Lamačom patria medzi lokality, ktoré čaká veľký rozvoj a nová výstavba. Majú tu vzniknúť nové obytné a priemyselné štvrte Lamačská brána a Cepit. A s tým súvisí aj zabezpečenie dopravnej obslužnosti územia. V týchto dňoch teda vyhlásil dopravný podnik tender na štúdiu riešenia novej trate Rača – Vajnory.

Spolu s investormi

Mesto hovorí, že nové električkové trasy musia vzniknúť v súčinnosti s investormi, teda Pentou a Cepitom. Sú to totiž veľmi nákladné projekty.

Penta už v súčasnosti rokuje o tomto projekte s viceprimátorom Milanom Cílekom, zodpovedným za dopravu. „Podľa projektu má trasa električky viesť po obchodné centrum v novej štvrti, ale prioritou mesta je predĺženie až do Devínskej Novej Vsi,“ hovorí Martin Danko z Penty. Jednou z možností je vytvorenie spoločného podniku s mestom, ktorý by toto riešil.

Električka do Devínskej si však podľa Penty vyžaduje splnenie troch predpokladov.

Prvým je predĺženie Saratovskej, čo je v kompetencii magistrátu. „Ide o projekt, ktorý bol pôvodne súčasťou výstavby tunela Sitina,“ hovorí Danko. Druhým predpokladom je ukončenie štúdie Lamačskej brány, o čom Penta práve rokuje, posledným je presné zadefinovanie konečnej novej trasy električky. „A to je úlohou magistrátu,“ hovorí Danko.

Rokovania sa však začali len nedávno a dopravný podnik chce byť aktívnejší všeobecne. Zahradník však hovorí, že by „nerád nové trasy viazal na investorov“.

„Musíme myslieť perspektívne, mesto sa rozvíja a plánujú sa tu väčšie investície. Pre dopravný podnik je teraz dôležité, aby sa vypracovala štúdia a aby riešenie dopravy brali do úvahy aj prípadní budúci investori.“

Nové trasy

Pre električky sa dopravný podnik rozhodol preto, že majú veľkú kapacitu, sú ekologické a nie sú priamo závislé od priepustnosti ciest.

Vďaka električkám by sa obyvatelia týchto nových štvrtí mohli relatívne rýchlo presúvať bez ohľadu na dopravné zápchy.

Električky do Devínskej Novej Vsi či Vajnor však nebudú aktuálne budúci alebo nasledujúci rok.

Projekt je reálnejší v horizonte štyroch alebo piatich rokov.

Podľa dopravného podniku bude pre dopravu veľmi efektívne aj zokruhovanie račianskej a vajnorskej radikály.

Dopravný podnik uvažuje aj o predĺžení trate z Ružinova k letisku.

(dot, sita)
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  2. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  3. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  4. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  5. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite
  6. Pandémia upozornila na automatizáciu. Nahradí ľudí technika?
  7. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku
  8. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie
  9. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  10. Rebríček: Kto sú najlepší zamestnávatelia na svete podľa Forbes?
  1. Rebríček: Kto sú najlepší zamestnávatelia na svete podľa Forbes?
  2. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  3. Tristo nových lavičiek pre Bratislavu vďaka ČSOB nadácii
  4. Profesor Alexy: S plastmi sa musíme naučiť zaobchádzať
  5. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie
  6. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku
  7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  8. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  9. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  10. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 15 000
  2. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 8 037
  3. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 323
  4. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 4 617
  5. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 635
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 613
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 279
  8. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 798
  9. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor 2 545
  10. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 2 534
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  2. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  3. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  4. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  5. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  6. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  7. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  8. Matej Vagač: Park na Kollárovom námestí opäť v ohrození...
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 32 623
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 16 456
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 11 659
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 850
  5. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 6 293
  6. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 5 954
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 046
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 775
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  4. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu