Návrh štúdie zóny Matador vychádza podľa obyvateľov zo starej katastrálnej mapy.
Redakcia SME
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Verejné prerokovanie urbanistickej štúdie zóny Matador ráta so zmenou funkčného využitia územia. To je zatiaľ aj v novom územnom pláne určené na výrobnú funkciu. Taliansky investor by tu však chcel polyfunkčné využitie – bytové domy a služby.
Na verejnom prerokovaní vystúpili proti urbanistickej štúdii obyvatelia Gogoľovej ulice. „Navrhujete v areáli vnútornú komunikáciu, ktorá má byť šesť metrov široká, ale máte to zle zakreslené, na tom mieste je môj dom,“ povedal jeden z nich. Dodal, že návrh urbanistickej štúdie vychádzal zo starej katastrálnej mapy, kde ešte neboli zakreslené súkromné pozemky a domy. Architekt Ivan Kočan povedal, že mapu preveria.
Riešenie lokality a dopravy v nej, ktoré štúdia navrhuje, ráta aj s asanáciou niektorých objektov. „Je to ešte len urbanistická štúdia a ide o zmenu bývalého priemyselného areálu, bezbolestné to nebude. Vidíte, ako je to teraz s diaľnicami,“ argumentoval architekt. „Toto však nie je verejný záujem ako v prípade diaľnic, je to len záujem Taliana,“ oponoval jeden z obyvateľov.
Dopravné riešenie ráta s rozšírením Kopčianskej na tri pruhy. Hlavnou komunikáciou, ktorá zabezpečí napojenie, je podľa urbanistickej štúdie Bratská ulica, tá sa však má viaduktom napojiť na Kopčiansku. Kľúčovým bodom vnútri areálu má byt križovatka Gogoľova – Dargovská. MHD má okrem Kopčianskej a Údernickej začať premávať aj po Gogoľovej.
Obyvatelia tejto ulice sa obávajú, že investor postaví areál a riešenie dopravného napojenia nechá potom „ako horúci zemiak mestu“. To bude musieť vybudovať cesty, ktoré pôjdu cez ich pozemky, pretože doprava bude kolabovať. „Situácia v lokalite je komplikovaná, je tu množstvo drobných vlastníkov a nikto nesúhlasí s ničím,“ povedal Kočan.