SME

Petržalčan: Cesta ide cez môj dom

Návrh štúdie zóny Matador vychádza podľa obyvateľov zo starej katastrálnej mapy.

Verejné prerokovanie urbanistickej štúdie zóny Matador ráta so zmenou funkčného využitia územia. To je zatiaľ aj v novom územnom pláne určené na výrobnú funkciu. Taliansky investor by tu však chcel polyfunkčné využitie – bytové domy a služby.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na verejnom prerokovaní vystúpili proti urbanistickej štúdii obyvatelia Gogoľovej ulice. „Navrhujete v areáli vnútornú komunikáciu, ktorá má byť šesť metrov široká, ale máte to zle zakreslené, na tom mieste je môj dom,“ povedal jeden z nich. Dodal, že návrh urbanistickej štúdie vychádzal zo starej katastrálnej mapy, kde ešte neboli zakreslené súkromné pozemky a domy. Architekt Ivan Kočan povedal, že mapu preveria.

SkryťVypnúť reklamu

Riešenie lokality a dopravy v nej, ktoré štúdia navrhuje, ráta aj s asanáciou niektorých objektov. „Je to ešte len urbanistická štúdia a ide o zmenu bývalého priemyselného areálu, bezbolestné to nebude. Vidíte, ako je to teraz s diaľnicami,“ argumentoval architekt. „Toto však nie je verejný záujem ako v prípade diaľnic, je to len záujem Taliana,“ oponoval jeden z obyvateľov.

Dopravné riešenie ráta s rozšírením Kopčianskej na tri pruhy. Hlavnou komuniká­ciou, ktorá zabezpečí napojenie, je podľa urbanistickej štúdie Bratská ulica, tá sa však má viaduktom napojiť na Kopčiansku. Kľúčovým bodom vnútri areálu má byt križovatka Gogoľova – Dargovská. MHD má okrem Kopčianskej a Údernickej začať premávať aj po Gogoľovej.

Obyvatelia tejto ulice sa obá­vajú, že investor postaví areál a riešenie dopravného napojenia nechá potom „ako horúci zemiak mestu“. To bude musieť vybudovať cesty, ktoré pôjdu cez ich pozemky, pretože doprava bude kolabovať. „Situácia v lokalite je komplikovaná, je tu množstvo drobných vlastníkov a nikto nesúhlasí s ničím,“ povedal Kočan.

SkryťVypnúť reklamu

Nový areál Matadoru by mal podľa urbanistickej štúdie mať kapacitu sedemtisíc obyvateľov. Najvyššie budovy by mali mať 35 poschodí.

Autor: japa

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 16 363
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 141
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 581
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 345
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 100
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 982
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 665
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 389
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 664
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 276
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 452
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 625
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 901
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 491
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 719
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 005
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu