SME

Rikše v pešej zóne zavadzajú

Rikše svoje trasy rozširujú aj na miesta, kde nemajú povolenie. Staré Mesto ich chce obmedziť.

Rikše premávajú aj na Panskej ulici v úseku, kde nemajú povolenie. Chodci v pešej zóne sa im musia prispôsobovať.Rikše premávajú aj na Panskej ulici v úseku, kde nemajú povolenie. Chodci v pešej zóne sa im musia prispôsobovať. (Zdroj: SME – MILAN DAVID)

Počas víkendu boli ulice v centre preplnené. Medzi chodcami sa v pešej zóne relatívne rýchlo a často bezohľadne pretlá­čali trojkolkové rikše. „Čo sme v Indii?“ reagoval na zvoniacu rikšu turista na Panskej.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mestská časť Staré Mesto v snahe zachovať pešiu zónu uvažovala pred letom o zákaze vstupu cyklistov do zóny, v súčasnosti sa tu však premávajú oproti byciklom neporovnateľne robustnejšie trojkolky.

Prevádzku trojkoliek v historickom jadre povolilo Staré Mesto. „Ekopolis požiadal prvýkrát o súhlas 30. mája, vtedy starosta Andrej Petrek žiadosť zamietol. Nadácia sa však po mesiaci obrátila na Staré Mesto znovu a po úprave navrhova­ných trás jej prevádzku povolili,“ povedala hovorkyňa.

SkryťVypnúť reklamu

Dodala, že upravené trasy sa vyhli „prehustenému srdcu historickej časti, ako sú Ventúrska, Michalská, Panská či Laurinská ulica.“ Faktom však je, že trojkolky je vidieť napríklad aj na celej Panskej ulici, hoci povolenú majú len jednu jej časť – úsek od Strakovej k Dómu.

Trojkolky majú povolenú pre­vádzku až do 15. novembra. Starosta je však pre nepriaznivé ohlasy rozhodnutý obmedziť pr­vú z trás – vylúčiť vjazd do historickej časti okolo Dómu.

Tri metre dlhé a vyše metra široké rikše patria nadácii Ekopolis. Dopravne sú klasifikované ako bicykle s prídavným elek­tromotorom a dosahujú rýchlosť 8 až 25 km/h. Vodič odvezie dvoch cestujúcich. Najať sa dajú priamo na ulici či telefonicky, 15-minútová jazda stojí 100 korún, polhodinová 170.

SkryťVypnúť reklamu

Povolené trasy trojkoliek:

1. Plocha medzi Palackého ul. a Hviezdoslavovým nám Mostová, Nám. Ľ. Štúra, Rázusovo nábr., Riegeleho, Hviezdoslavovo nám. (len priechod na Strakovu), Strakova, Panská (po rampe k Dómu), Kapitulská, Farská, Klariská, Na vŕšku, Kapitulská a späť.

2. Plocha medzi Palackého ul. a Hviezdoslavovým nám Mostová, Nám. Ľ. Štúra, Medená, Kúpeľná, Palackého, Jesenského, Štúrova, Tobrucká, Múzejná, Vajanského nábr., Nám. Ľ. Štúra, Mostová – plocha medzi Palackého ul. a Hviezdoslavovým nám.

3. Nám. SNP, Poštová, Hurbanovo nám., Nám. SNP

Rikše nemajú jazdiť od 7. do 9. a od 15. do 17. hodiny. (japa)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 58 785
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 097
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 669
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 442
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 876
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 152
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 914
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 146
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 93 951
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 015
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 496
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 818
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 226
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 862
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 198
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu