SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
DOPRAVNÝ REŽIM NA PATRÓNKE A V JEJ OKOLÍ SA V NAJBLIŽŠÍCH TÝŽDŇOCH NIEKOĽKOKRÁT ZMENÍ

Patrónku opravia na štyri etapy

Do pondelka platia na Lamačskej a v okolí Patrónky obmedzenia, potom sa režim zmení. Inak jazdí aj hromadná doprava. Celú rekonštrukciu Patrónky chce mesto stihnúť do konca leta.

Rekonštrukciu Patrónky chce mesto stihnúť do konca leta.Rekonštrukciu Patrónky chce mesto stihnúť do konca leta. (Zdroj: SITA)

Situácia na Patrónke a v jej okolí v najbližších týždňoch vyskúša nervy vodičov aj cestujúcich v hromadnej doprave. Robí sa totiž rekonštrukcia povrchu vozoviek - v stredu a včera sa frézovaním odstraňoval starý ojazdený asfalt, dnes by mali začať klásť novú betónovú vozovku.

Do pondelka platí prvá etapa zmien – vylúčená je doprava na Lamačskej v smere von z mesta. Na budúci týždeň sa tento smer otvorí pri jazde z ulíc Limbová a Pri Starom mlyne. Tú budú v týchto dňoch využívať vodiči aj MHD ako obchádzkovú trasu. Práce budú prebiehať celkovo v štyroch etapách.

Prvé skúsenosti ukázali, že rekonštrukciu budú sprevádzať dopravné zápchy v špičke a zhustená doprava počas celého dňa. Situáciu riadi šesť policajtov.

Čakalo sa na Sitinu

Veľkú rekonštrukciu križovatky, ktorá bývala najfrekventovanejším uzlom v meste, mohli začať robiť až po dokončení tunela Sitina. Po otvorení tunela sa zaťaž Patrónky znížila na polovicu, zhodli sa ľudia z ministerstva dopravy aj z magistrátu. Podľa prieskumov ministerstva dopravy prešlo pred otvorením tunela cez križovatku 54-tisíc áut denne. Po stovkách kamiónov ostali v asfalte vyjazdené koľaje. Tie muselo odstraňovať mesto zo svojho rozpočtu, lebo Mlynská dolina a Lamačská sú mestské cesty – vlani sa to robilo na jeseň.

Betón vydrží, ale je citlivý na počasie

Teraz chce mesto položiť na križovatku i Lamačskú betónovú vozovku, ktorá je päťkrát odolnejšia proti vyjazdeniu a poveternostným podmienkam ako asfalt. Mária Račková z magistrátu však upozornila, že túto technológiu možno používať len v suchom, teplom, ale nie extrémne horúcom počasí. To znamená, že termíny uzáver dopravy v okolí Patrónky sa ešte môžu zmeniť, keby zapršalo alebo sa vrátili horúčavy. Mesto však by malo dokončiť rekonštrukciu do konca leta, oficiálny termín je do 2. septembra. Potom sa totiž začne školský rok a dopravná záťaž sa zvýši.

Podľa počasia sa preto môže zmeniť termín prác, ako aj dátum ich dokončenia. Práce budú prebiehať v štyroch etapách. Obnoviť chcú plochu s celkovou rozlohou 10 800 metrov štvorcových, náklady prevýšia 40 miliónov korún.

V ďalších etapách prác mesto plánuje rekonštrukciu povrchu zrekonštruovať úsek Mlynskej doliny, okrem toho práve prebieha rozširovanie Botanickej ulice.

Zmeny pre vodičov

Pri prejazde Patrónkou si až do konca leta musia vodiči dávať pozor na prenosné dopravné značenie. Režim sa zmení v pondelok, potom opäť v utorok, a ešte dvakrát v nasledujúcich týždňoch.

Magistrát upozornil, že tempo prác a teda aj uzávery sa môžu zmeniť v závislosti od počasia. Ak bude priveľmi horúco alebo bude pršať, nedá sa klásť betónová vozovka.

Do pondelka 6. augusta bude uzavretý priamy smer von z mesta Brnianska – Patrónka – Lamač­ská.

Uzatvorený bude aj priamy smer Limbová – Patrónka – Mlynská dolina a opačne.

Ľavé odbočenie Mlynská dolina – Patrónka – Lamačská je takisto uzavreté.

Ulica Pri Suchom mlyne je obojsmerná len pre vozidlá MHD, ostatná doprava tadiaľto prechádza v smere von z mesta.

Na budúci pondelok sa režim zmení – otvorí sa ľavé odbočenie na Lamačskú z ulice Pri Suchom mlyne aj z Limbovej. Ostatné zmeny ostanú rovnaké.

Od utorka nastane ďalšia zmena – zmení sa dočasné značenie v mieste napojenia Lamačskej cesty a Mlynskej doliny do križovatky Patrónka.

(lin)
Zmeny v MHD

Trolejbusová doprava medzi Kramármi a Mlynskou dolinou je prerušená. Autobusy jazdia po obchádzkových trasách.

Autobusy liniek číslo 21, 25, 34, 63, 83, 128, N21 a N37 v smere z mesta za zastávkou Dubová odbáčajú na obchádzkovú trasu, zastavujú na náhradnej zastávke Patrónka 80 metrov za križovatkou s ulicou Cesta na Červený most a ďalej pôjdu po svojej trase.

Linky číslo 22 a 49 v smere ku Kramárom jazdia po svojej zvyčajnej trase po odbočení doprava na ulici Pri Suchom mlyne zastavia na zastávke Záhorácka a pôjdu ďalej po obchádzkovej trase, to isté platí pre trolejbusové linky 204, 211, 212.

Linky číslo 30, 37, 92 v smere z mesta zastavujú na náhradnej zastávke Patrónka.

Linky číslo 32 a N29 v smere na Kramáre a na Hlavnú stanicu po zvyčajnej trase po odbočení na ulicu Pri Suchom mlyne zastavujú na zastávke Záhorácka a pokračujú po obchádzkovej trase.

Linka číslo 38 má nástup na náhradnej zastávke Patrónka.

Linka číslo 43 stojí na zastávke Vojenská nemocnica.

Linka číslo 201 jazdí do a z vozovne bez cestujú­cich.

V pondelok sa situácia zmení – začnú jazdiť trolejbusy číslo 201, 204, 211 a 21 po trase Limbová - Patrónka - Lamačská - Vojenská nemocnica.


(r)

Doprava sa bude mesiac meniť

Neskôr mesto plánuje rekonštrukciu povrchu Lamačskej cesty od Patrónky po Mokrohájsku, okrem toho práve prebieha rozširovanie Botanickej od internátu Družba po Most Lafranconi na tri pruhy v smere do mesta. V ďalších etapách prác mesto plánuje rekonštrukciu povrchu zrekonštruovať úsek Mlynskej doliny

Obnoviť chcú plochu s celkovou rozlohou 10 800 metrov štvorcových, náklady budú okolo 40 miliónov korún.

Križovatku bolo možné rekonštruovať až po otvorení tunela Sitina.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 813
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 968
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 698
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 931
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 711
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 501
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 921
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 483
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 335
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 178
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu