SME
Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

Patrónku opravia na štyri etapy

Do pondelka platia na Lamačskej a v okolí Patrónky obmedzenia, potom sa režim zmení. Inak jazdí aj hromadná doprava. Celú rekonštrukciu Patrónky chce mesto stihnúť do konca leta.

Rekonštrukciu Patrónky chce mesto stihnúť do konca leta.Rekonštrukciu Patrónky chce mesto stihnúť do konca leta. (Zdroj: SITA)

Situácia na Patrónke a v jej okolí v najbližších týždňoch vyskúša nervy vodičov aj cestujúcich v hromadnej doprave. Robí sa totiž rekonštrukcia povrchu vozoviek - v stredu a včera sa frézovaním odstraňoval starý ojazdený asfalt, dnes by mali začať klásť novú betónovú vozovku.

Do pondelka platí prvá etapa zmien – vylúčená je doprava na Lamačskej v smere von z mesta. Na budúci týždeň sa tento smer otvorí pri jazde z ulíc Limbová a Pri Starom mlyne. Tú budú v týchto dňoch využívať vodiči aj MHD ako obchádzkovú trasu. Práce budú prebiehať celkovo v štyroch etapách.

Prvé skúsenosti ukázali, že rekonštrukciu budú sprevádzať dopravné zápchy v špičke a zhustená doprava počas celého dňa. Situáciu riadi šesť policajtov.

Čakalo sa na Sitinu

Veľkú rekonštrukciu križovatky, ktorá bývala najfrekventovanejším uzlom v meste, mohli začať robiť až po dokončení tunela Sitina. Po otvorení tunela sa zaťaž Patrónky znížila na polovicu, zhodli sa ľudia z ministerstva dopravy aj z magistrátu. Podľa prieskumov ministerstva dopravy prešlo pred otvorením tunela cez križovatku 54-tisíc áut denne. Po stovkách kamiónov ostali v asfalte vyjazdené koľaje. Tie muselo odstraňovať mesto zo svojho rozpočtu, lebo Mlynská dolina a Lamačská sú mestské cesty – vlani sa to robilo na jeseň.

Betón vydrží, ale je citlivý na počasie

Teraz chce mesto položiť na križovatku i Lamačskú betónovú vozovku, ktorá je päťkrát odolnejšia proti vyjazdeniu a poveternostným podmienkam ako asfalt. Mária Račková z magistrátu však upozornila, že túto technológiu možno používať len v suchom, teplom, ale nie extrémne horúcom počasí. To znamená, že termíny uzáver dopravy v okolí Patrónky sa ešte môžu zmeniť, keby zapršalo alebo sa vrátili horúčavy. Mesto však by malo dokončiť rekonštrukciu do konca leta, oficiálny termín je do 2. septembra. Potom sa totiž začne školský rok a dopravná záťaž sa zvýši.

Podľa počasia sa preto môže zmeniť termín prác, ako aj dátum ich dokončenia. Práce budú prebiehať v štyroch etapách. Obnoviť chcú plochu s celkovou rozlohou 10 800 metrov štvorcových, náklady prevýšia 40 miliónov korún.

V ďalších etapách prác mesto plánuje rekonštrukciu povrchu zrekonštruovať úsek Mlynskej doliny, okrem toho práve prebieha rozširovanie Botanickej ulice.

Zmeny pre vodičov

Pri prejazde Patrónkou si až do konca leta musia vodiči dávať pozor na prenosné dopravné značenie. Režim sa zmení v pondelok, potom opäť v utorok, a ešte dvakrát v nasledujúcich týždňoch.

Magistrát upozornil, že tempo prác a teda aj uzávery sa môžu zmeniť v závislosti od počasia. Ak bude priveľmi horúco alebo bude pršať, nedá sa klásť betónová vozovka.

Do pondelka 6. augusta bude uzavretý priamy smer von z mesta Brnianska – Patrónka – Lamač­ská.

Uzatvorený bude aj priamy smer Limbová – Patrónka – Mlynská dolina a opačne.

Ľavé odbočenie Mlynská dolina – Patrónka – Lamačská je takisto uzavreté.

Ulica Pri Suchom mlyne je obojsmerná len pre vozidlá MHD, ostatná doprava tadiaľto prechádza v smere von z mesta.

Na budúci pondelok sa režim zmení – otvorí sa ľavé odbočenie na Lamačskú z ulice Pri Suchom mlyne aj z Limbovej. Ostatné zmeny ostanú rovnaké.

Od utorka nastane ďalšia zmena – zmení sa dočasné značenie v mieste napojenia Lamačskej cesty a Mlynskej doliny do križovatky Patrónka.

(lin)
Zmeny v MHD

Trolejbusová doprava medzi Kramármi a Mlynskou dolinou je prerušená. Autobusy jazdia po obchádzkových trasách.

Autobusy liniek číslo 21, 25, 34, 63, 83, 128, N21 a N37 v smere z mesta za zastávkou Dubová odbáčajú na obchádzkovú trasu, zastavujú na náhradnej zastávke Patrónka 80 metrov za križovatkou s ulicou Cesta na Červený most a ďalej pôjdu po svojej trase.

Linky číslo 22 a 49 v smere ku Kramárom jazdia po svojej zvyčajnej trase po odbočení doprava na ulici Pri Suchom mlyne zastavia na zastávke Záhorácka a pôjdu ďalej po obchádzkovej trase, to isté platí pre trolejbusové linky 204, 211, 212.

Linky číslo 30, 37, 92 v smere z mesta zastavujú na náhradnej zastávke Patrónka.

Linky číslo 32 a N29 v smere na Kramáre a na Hlavnú stanicu po zvyčajnej trase po odbočení na ulicu Pri Suchom mlyne zastavujú na zastávke Záhorácka a pokračujú po obchádzkovej trase.

Linka číslo 38 má nástup na náhradnej zastávke Patrónka.

Linka číslo 43 stojí na zastávke Vojenská nemocnica.

Linka číslo 201 jazdí do a z vozovne bez cestujú­cich.

V pondelok sa situácia zmení – začnú jazdiť trolejbusy číslo 201, 204, 211 a 21 po trase Limbová - Patrónka - Lamačská - Vojenská nemocnica.


(r)

Doprava sa bude mesiac meniť

Neskôr mesto plánuje rekonštrukciu povrchu Lamačskej cesty od Patrónky po Mokrohájsku, okrem toho práve prebieha rozširovanie Botanickej od internátu Družba po Most Lafranconi na tri pruhy v smere do mesta. V ďalších etapách prác mesto plánuje rekonštrukciu povrchu zrekonštruovať úsek Mlynskej doliny

Obnoviť chcú plochu s celkovou rozlohou 10 800 metrov štvorcových, náklady budú okolo 40 miliónov korún.

Križovatku bolo možné rekonštruovať až po otvorení tunela Sitina.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  3. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  2. Na bezpečnom internete záleží
  3. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  4. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  5. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 6 476
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 883
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 263
  4. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 2 851
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 908
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 674
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 633
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 432
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 992
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 300
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 231
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 7 207
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 173
  7. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 764
  8. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 509
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu