SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky
NA HRÁDZI HLIADKUJÚ POČAS VÍKENDOV POLICAJTI NA MOTORKÁCH, SNAŽIA SA ZABRÁNIŤ VJAZDU ÁUT

Polícia sleduje autá, nie kolízie

Na hrádzi často prichádza ku konfliktom a zrážkam cyklistov a korčuliarov. Niekedy sa končia aj vážnym zranením. Okrem nich sa na hrádzi ešte pohybujú chodci, autá, ktoré porušujú zákaz vjazdu, ako aj policajnéautá a motorky.

Policajti na motorkách sa zdržiavajú najmä pri odbočení z cesty na hrádzu. Tadiaľto sa na hrádzu snažia dostať autá či motorky.Policajti na motorkách sa zdržiavajú najmä pri odbočení z cesty na hrádzu. Tadiaľto sa na hrádzu snažia dostať autá či motorky. (Zdroj: SME - PAVOL FUNTÁL)

Mestská polícia na hliadkovanie na petržalskej hrádzi cez víkendy používa aj dve veľké biele motorky značky Yuki.

Štátni policajti na autách, mestskí na motorkách

Vo víkendovej službe sa mestská polícia na hrádzi strieda so štátnou.

Štátni policajti jazdia na au­tách a dohliadajú na dodržiavanie zákazu vjazdu. Počas týždňa sa tu občas zjavujú okrskári z Čunova či Rusoviec na malých motorkách.

„Strety a konflikty, ku ktorým dochádza medzi korčuliarmi a cyklistami, však zatiaľ neriešime. No vieme, že k nim dochádza. Sme radi, že sa nám darí limitovať vjazd osobných áut,“ povedal hovorca mestskej polície Peter Pleva.

Skryť Vypnúť reklamu

Snaha oddeliť korčuliarov a cyklistov bola márna

Napriek tomu, že STaRZ sa snažil oddeliť korčuliarov a cyklistov na petržalskej hrádzi rozdelením ciest, zväčša to nedodržiavajú.

V teplých slnečných dňoch a najmä cez víkend je hrádza preplnená, kolízie medzi korčuliarmi a cyklistami sa množia. Často dochádza aj k vážnym zraneniam.

Na májovom zastupiteľstve petržalský poslanec Michal Novota prišiel s návrhom zmeniť odlíšenie ciest z cyklistickej a korčuliarskej na dve jednosmerky.

Úrazy na hrádzi

„Môj blízky priateľ bol vážne zranený po zrážke s korčuliarom. Ostane ochrnutý,“ povedal poslanec. Dodal, že snaha oddeliť cyklistov a korčuliarov rozdelením ciest na spodnú a vrchnú bola márna.

Na hrádzu totiž vyrážajú celé rodiny či partie kamarátov a tie sú zmiešané – niekto ide na bicykli, ďalší na korčuliach. Nechcú sa rozdeliť a ísť po rôznych cestách.

Skryť Vypnúť reklamu

„Pri predbiehaní korčuliarov som zavadil kolesom bicykla o korčuliara, ktorý išiel v protismere a vyšiel von zo svojho pruhu, spadol som a zlomil si ruku,“ hovorí Jozef Kačo, 36-ročný bicyklista. Dodáva, že našťastie mal na hlave prilbu.

O zmene len „premýšľali“

Správcom hrádze je vodohos­podársky podnik, prenajatú ju má STaRZ, ktorý zabezpečuje aj značenie trás pre cyklistov a korčuliarov.

Pred začiatkom letnej sezóny jeho riaditeľ Ľubomír Kadnár povedal, že nad návrhom sa zamyslia. Nič sa však nezmenilo a takáto zmena sa ani nepri­pra­vuje. Kadnár dodal, že neverí, že by to situáciu zlepšilo. „Naši ľudia by to aj tak nedodr­žia­vali, jednoducho nerešpektujú pravidlá a disciplínu. Kolízie by nevznikali, keby boli ľudia ohľaduplní a dodržiavali pravidlá.“

Skryť Vypnúť reklamu

Situáciu na hrádzi komplikujú aj štvorkolky, autá či rôzne terénne vozidlá. Prechádzajú cez ňu a kľučkujú medzi korčuliarmi a cyklistami.

Zásobovanie a hausbóty

Vjazd na hrádzu majú pritom povolené len vozidlá vodohospodárov, STaRZ-u a polície.

Výnimky majú zásobovacie autá bufetov a majitelia hausbótov. V minulosti boli vymedzené hodiny, keď mohli zásobovacie autá vchádzať na hrádzu. V súčasnosti to už však neplatí a po hrádzi chodia kedykoľvek. STaRZ tiež plánoval cestu, ktorá by autá k hausbótom viedla čo najkratším úsekom. Podľa riaditeľa na ňu však chýbali peniaze.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. Vitajte v postapokalyptickom svete
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  6. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  7. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. Úprava osobného motorového vozidla
  10. Important information for Brazilians living in Slovakia
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 467
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 395
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 580
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 989
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 11 521
  6. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 11 412
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 190
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 605
  9. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje 9 531
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 513
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu