SME

Polícia sleduje autá, nie kolízie

Na hrádzi často prichádza ku konfliktom a zrážkam cyklistov a korčuliarov. Niekedy sa končia aj vážnym zranením. Okrem nich sa na hrádzi ešte pohybujú chodci, autá, ktoré porušujú zákaz vjazdu, ako aj policajnéautá a motorky.

Policajti na motorkách sa zdržiavajú najmä pri odbočení z cesty na hrádzu. Tadiaľto sa na hrádzu snažia dostať autá či motorky.Policajti na motorkách sa zdržiavajú najmä pri odbočení z cesty na hrádzu. Tadiaľto sa na hrádzu snažia dostať autá či motorky. (Zdroj: SME - PAVOL FUNTÁL)

Mestská polícia na hliadkovanie na petržalskej hrádzi cez víkendy používa aj dve veľké biele motorky značky Yuki.

Štátni policajti na autách, mestskí na motorkách

Vo víkendovej službe sa mestská polícia na hrádzi strieda so štátnou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štátni policajti jazdia na au­tách a dohliadajú na dodržiavanie zákazu vjazdu. Počas týždňa sa tu občas zjavujú okrskári z Čunova či Rusoviec na malých motorkách.

„Strety a konflikty, ku ktorým dochádza medzi korčuliarmi a cyklistami, však zatiaľ neriešime. No vieme, že k nim dochádza. Sme radi, že sa nám darí limitovať vjazd osobných áut,“ povedal hovorca mestskej polície Peter Pleva.

SkryťVypnúť reklamu

Snaha oddeliť korčuliarov a cyklistov bola márna

Napriek tomu, že STaRZ sa snažil oddeliť korčuliarov a cyklistov na petržalskej hrádzi rozdelením ciest, zväčša to nedodržiavajú.

V teplých slnečných dňoch a najmä cez víkend je hrádza preplnená, kolízie medzi korčuliarmi a cyklistami sa množia. Často dochádza aj k vážnym zraneniam.

Na májovom zastupiteľstve petržalský poslanec Michal Novota prišiel s návrhom zmeniť odlíšenie ciest z cyklistickej a korčuliarskej na dve jednosmerky.

Úrazy na hrádzi

„Môj blízky priateľ bol vážne zranený po zrážke s korčuliarom. Ostane ochrnutý,“ povedal poslanec. Dodal, že snaha oddeliť cyklistov a korčuliarov rozdelením ciest na spodnú a vrchnú bola márna.

Na hrádzu totiž vyrážajú celé rodiny či partie kamarátov a tie sú zmiešané – niekto ide na bicykli, ďalší na korčuliach. Nechcú sa rozdeliť a ísť po rôznych cestách.

SkryťVypnúť reklamu

„Pri predbiehaní korčuliarov som zavadil kolesom bicykla o korčuliara, ktorý išiel v protismere a vyšiel von zo svojho pruhu, spadol som a zlomil si ruku,“ hovorí Jozef Kačo, 36-ročný bicyklista. Dodáva, že našťastie mal na hlave prilbu.

O zmene len „premýšľali“

Správcom hrádze je vodohos­podársky podnik, prenajatú ju má STaRZ, ktorý zabezpečuje aj značenie trás pre cyklistov a korčuliarov.

Pred začiatkom letnej sezóny jeho riaditeľ Ľubomír Kadnár povedal, že nad návrhom sa zamyslia. Nič sa však nezmenilo a takáto zmena sa ani nepri­pra­vuje. Kadnár dodal, že neverí, že by to situáciu zlepšilo. „Naši ľudia by to aj tak nedodr­žia­vali, jednoducho nerešpektujú pravidlá a disciplínu. Kolízie by nevznikali, keby boli ľudia ohľaduplní a dodržiavali pravidlá.“

SkryťVypnúť reklamu

Situáciu na hrádzi komplikujú aj štvorkolky, autá či rôzne terénne vozidlá. Prechádzajú cez ňu a kľučkujú medzi korčuliarmi a cyklistami.

Zásobovanie a hausbóty

Vjazd na hrádzu majú pritom povolené len vozidlá vodohospodárov, STaRZ-u a polície.

Výnimky majú zásobovacie autá bufetov a majitelia hausbótov. V minulosti boli vymedzené hodiny, keď mohli zásobovacie autá vchádzať na hrádzu. V súčasnosti to už však neplatí a po hrádzi chodia kedykoľvek. STaRZ tiež plánoval cestu, ktorá by autá k hausbótom viedla čo najkratším úsekom. Podľa riaditeľa na ňu však chýbali peniaze.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 18 104
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 899
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 827
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 357
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 562
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 846
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 583
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 574
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po Trumpovom ohlásení ciel začali burzy padať.

V akej fáze sa trhy nachádzajú a v čom sú rozdiely s finančnou krízou.


61
Peter Tkačenko.

Fico môže Danka buď upratať, alebo ignorovať.


26
Akciové trhy prudko klesajú.

Pohľad na portfóliá investorov nepotešia.


162
Oslavy 80. výročia oslobodenia Bratislavy na Slavíne.

Čo je Slavín a kto všetko sa tam zišiel?


91
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 715
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 309
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 72 377
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 655
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 837
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 411
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 730
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 449
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu