SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Polícia sleduje autá, nie kolízie

Na hrádzi často prichádza ku konfliktom a zrážkam cyklistov a korčuliarov. Niekedy sa končia aj vážnym zranením. Okrem nich sa na hrádzi ešte pohybujú chodci, autá, ktoré porušujú zákaz vjazdu, ako aj policajnéautá a motorky.

Policajti na motorkách sa zdržiavajú najmä pri odbočení z cesty na hrádzu. Tadiaľto sa na hrádzu snažia dostať autá či motorky.Policajti na motorkách sa zdržiavajú najmä pri odbočení z cesty na hrádzu. Tadiaľto sa na hrádzu snažia dostať autá či motorky. (Zdroj: SME - PAVOL FUNTÁL)

Mestská polícia na hliadkovanie na petržalskej hrádzi cez víkendy používa aj dve veľké biele motorky značky Yuki.

Štátni policajti na autách, mestskí na motorkách

Vo víkendovej službe sa mestská polícia na hrádzi strieda so štátnou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štátni policajti jazdia na au­tách a dohliadajú na dodržiavanie zákazu vjazdu. Počas týždňa sa tu občas zjavujú okrskári z Čunova či Rusoviec na malých motorkách.

„Strety a konflikty, ku ktorým dochádza medzi korčuliarmi a cyklistami, však zatiaľ neriešime. No vieme, že k nim dochádza. Sme radi, že sa nám darí limitovať vjazd osobných áut,“ povedal hovorca mestskej polície Peter Pleva.

SkryťVypnúť reklamu

Snaha oddeliť korčuliarov a cyklistov bola márna

Napriek tomu, že STaRZ sa snažil oddeliť korčuliarov a cyklistov na petržalskej hrádzi rozdelením ciest, zväčša to nedodržiavajú.

V teplých slnečných dňoch a najmä cez víkend je hrádza preplnená, kolízie medzi korčuliarmi a cyklistami sa množia. Často dochádza aj k vážnym zraneniam.

Na májovom zastupiteľstve petržalský poslanec Michal Novota prišiel s návrhom zmeniť odlíšenie ciest z cyklistickej a korčuliarskej na dve jednosmerky.

Úrazy na hrádzi

„Môj blízky priateľ bol vážne zranený po zrážke s korčuliarom. Ostane ochrnutý,“ povedal poslanec. Dodal, že snaha oddeliť cyklistov a korčuliarov rozdelením ciest na spodnú a vrchnú bola márna.

Na hrádzu totiž vyrážajú celé rodiny či partie kamarátov a tie sú zmiešané – niekto ide na bicykli, ďalší na korčuliach. Nechcú sa rozdeliť a ísť po rôznych cestách.

SkryťVypnúť reklamu

„Pri predbiehaní korčuliarov som zavadil kolesom bicykla o korčuliara, ktorý išiel v protismere a vyšiel von zo svojho pruhu, spadol som a zlomil si ruku,“ hovorí Jozef Kačo, 36-ročný bicyklista. Dodáva, že našťastie mal na hlave prilbu.

O zmene len „premýšľali“

Správcom hrádze je vodohos­podársky podnik, prenajatú ju má STaRZ, ktorý zabezpečuje aj značenie trás pre cyklistov a korčuliarov.

Pred začiatkom letnej sezóny jeho riaditeľ Ľubomír Kadnár povedal, že nad návrhom sa zamyslia. Nič sa však nezmenilo a takáto zmena sa ani nepri­pra­vuje. Kadnár dodal, že neverí, že by to situáciu zlepšilo. „Naši ľudia by to aj tak nedodr­žia­vali, jednoducho nerešpektujú pravidlá a disciplínu. Kolízie by nevznikali, keby boli ľudia ohľaduplní a dodržiavali pravidlá.“

SkryťVypnúť reklamu

Situáciu na hrádzi komplikujú aj štvorkolky, autá či rôzne terénne vozidlá. Prechádzajú cez ňu a kľučkujú medzi korčuliarmi a cyklistami.

Zásobovanie a hausbóty

Vjazd na hrádzu majú pritom povolené len vozidlá vodohospodárov, STaRZ-u a polície.

Výnimky majú zásobovacie autá bufetov a majitelia hausbótov. V minulosti boli vymedzené hodiny, keď mohli zásobovacie autá vchádzať na hrádzu. V súčasnosti to už však neplatí a po hrádzi chodia kedykoľvek. STaRZ tiež plánoval cestu, ktorá by autá k hausbótom viedla čo najkratším úsekom. Podľa riaditeľa na ňu však chýbali peniaze.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 23 273
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 431
  3. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 4 667
  4. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 4 635
  5. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 909
  6. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 789
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 538
  8. First moment dovolenka: letný oddych so zľavou do 35 percent 2 142
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 10 517
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 449
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 338
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 804
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 197
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 134
  7. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 2 797
  8. Pavel Macko: Ľudské hyeny a vojnoví štváči sa nezastavia pred ničím! 2 716
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu