SME

Spôsob rekonštrukcie bratislavského Starého mosta má určiť verejná súťaž

BRATISLAVA 25. júla (SITA) - Spôsob, akým mesto zrekonštruuje Starý most v Bratislave, má určiť víťazný návrh verejnej súťaže na projektovú dokumentáciu pre vybudovanie dráhy pre električku do Petržalky.

Ako agentúru SITA informoval vedúci Oddelenia komunikácie a marketingu bratislavského magistrátu Milan Vajda, práve rekonštrukcia Starého mosta je jednou z kľúčových častí verejnej súťaže na projektovú dokumentáciu pre umiestnenie stavby, stavebné povolenie a výber zhotoviteľa. Podľa Vajdu je zadanie pre verejnú súťaž je naformulované tak, že Starý most by mal slúžiť predovšetkým pre potreby električkovej dopravy, lávky pre peších a cyklistov. "Prípadné možnosti umiestnenia ďalšieho druhu dopravy má okrem iného overiť verejná súťaž," dodal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Mesto si pre potreby plánovanej rekonštrukcie mosta nechala urobiť aj geologický prieskum jeho 120-ročných pilierov, podľa primátora Bratislavy Andreja Ďurkovského sú jeho výsledky dobré. "Nemám odvahu povedať, že dopadli veľmi dobre, ale sú veľmi pozitívne," uviedol. Mesto zrekonštruuje most na vlastné náklady, pomer rozdelenia investícií pri budovaní spoločného úseku si mesto, Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a Železnice SR dohodnú po vypracovaní odhadu nákladov. Trať tu má byť duálna s rozchodom 1 000 aj 1 435 milimetrov, podľa Ďurkovského sa dá obrazne povedať, že Bratislava zaplatí jednu koľaj, ušetriť by tak mala vyše miliardu korún.

Mesto vypísalo verejnú súťaž pre dokumentáciu prvej časti nosného systému MHD od Bosákovej ulice po Šafárikovo námestie. Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH je 98 miliónov korún, dĺžka trvania zmluvy je 16 mesiacov. Kritériom na vyhodnotenie bude ekonomicky najvýhodnejšia ponuka. Ponuky možno predložiť do 17. septembra do 10:00, otváranie obálok s ponukami sa uskutoční o deň neskôr o 14:00.

SkryťVypnúť reklamu

Od Bosákovej po železničnú stanicu Bratislava filiálka vybuduje štát podľa schváleného memoranda do roku 2015 podzemný tunel, prvá zastávka na ľavom brehu Dunaja by mala byť na Dostojevského rade. Po dobudovaní tunela by mali na celej trati premávať nielen vlaky, ale aj električky. Trať rýchlodráhy by mala viesť z Janíkovho dvora na juhu Petržalky popri Draždiaku, cez Háje, Bosákovu, Einsteinovu a Viedenskú cestu a cez Dunaj po zrekonštruovanom Starom moste na Šafárikovo námestie. Ďurkovský za najvhodnejší variant vedenia trasy považuje zakrytú zapustenú trať. Na rýchlodráhe by mali premávať odhlučnené, nízkopodlažné električky, ktoré môžu dosiahnuť rýchlosť 80 kilometrov za hodinu. Nový systém si vyžiada aj reorganizáciu autobusovej dopravy v Petržalke.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 424
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 115
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 173
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 784
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 449
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 152
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 899
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 196
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 052
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 031
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 095
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 050
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 590
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 234
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 860
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 477
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu