SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Spôsob rekonštrukcie bratislavského Starého mosta má určiť verejná súťaž

BRATISLAVA 25. júla (SITA) - Spôsob, akým mesto zrekonštruuje Starý most v Bratislave, má určiť víťazný návrh verejnej súťaže na projektovú dokumentáciu pre vybudovanie dráhy pre električku do Petržalky.

Ako agentúru SITA informoval vedúci Oddelenia komunikácie a marketingu bratislavského magistrátu Milan Vajda, práve rekonštrukcia Starého mosta je jednou z kľúčových častí verejnej súťaže na projektovú dokumentáciu pre umiestnenie stavby, stavebné povolenie a výber zhotoviteľa. Podľa Vajdu je zadanie pre verejnú súťaž je naformulované tak, že Starý most by mal slúžiť predovšetkým pre potreby električkovej dopravy, lávky pre peších a cyklistov. "Prípadné možnosti umiestnenia ďalšieho druhu dopravy má okrem iného overiť verejná súťaž," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto si pre potreby plánovanej rekonštrukcie mosta nechala urobiť aj geologický prieskum jeho 120-ročných pilierov, podľa primátora Bratislavy Andreja Ďurkovského sú jeho výsledky dobré. "Nemám odvahu povedať, že dopadli veľmi dobre, ale sú veľmi pozitívne," uviedol. Mesto zrekonštruuje most na vlastné náklady, pomer rozdelenia investícií pri budovaní spoločného úseku si mesto, Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a Železnice SR dohodnú po vypracovaní odhadu nákladov. Trať tu má byť duálna s rozchodom 1 000 aj 1 435 milimetrov, podľa Ďurkovského sa dá obrazne povedať, že Bratislava zaplatí jednu koľaj, ušetriť by tak mala vyše miliardu korún.

Mesto vypísalo verejnú súťaž pre dokumentáciu prvej časti nosného systému MHD od Bosákovej ulice po Šafárikovo námestie. Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH je 98 miliónov korún, dĺžka trvania zmluvy je 16 mesiacov. Kritériom na vyhodnotenie bude ekonomicky najvýhodnejšia ponuka. Ponuky možno predložiť do 17. septembra do 10:00, otváranie obálok s ponukami sa uskutoční o deň neskôr o 14:00.

SkryťVypnúť reklamu

Od Bosákovej po železničnú stanicu Bratislava filiálka vybuduje štát podľa schváleného memoranda do roku 2015 podzemný tunel, prvá zastávka na ľavom brehu Dunaja by mala byť na Dostojevského rade. Po dobudovaní tunela by mali na celej trati premávať nielen vlaky, ale aj električky. Trať rýchlodráhy by mala viesť z Janíkovho dvora na juhu Petržalky popri Draždiaku, cez Háje, Bosákovu, Einsteinovu a Viedenskú cestu a cez Dunaj po zrekonštruovanom Starom moste na Šafárikovo námestie. Ďurkovský za najvhodnejší variant vedenia trasy považuje zakrytú zapustenú trať. Na rýchlodráhe by mali premávať odhlučnené, nízkopodlažné električky, ktoré môžu dosiahnuť rýchlosť 80 kilometrov za hodinu. Nový systém si vyžiada aj reorganizáciu autobusovej dopravy v Petržalke.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  3. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  4. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  5. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  7. Svalovice sa netreba obávať
  8. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 251
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 3 817
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 102
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 491
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 395
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 222
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 066
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 197
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 698
  4. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 3 557
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 451
  6. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 390
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 167
  8. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 165
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  4. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu