SME
Sobota, 28. január, 2023 | Meniny má Alfonz

Horúce ulice a požiare

Kým sa neochladí, budúv meste hroziť vyduté električkové koľaje akov Dúbravke, ale ajpožiare z tepla.

Horúčavy spôsobujú v meste problémy. Hasiči riešia v týchto dňoch najmä požiare trávy. Porast horel v uplynulých hodi­nách na Černyševského ulici v Petržalke, na Černockého v Rači, hasilo sa aj na Betliarskej pri Chorvátskom ramene, kde vzbĺklo drevo. Operačný dôstojník hasičského zboru však povedal, že nie je isté, či tieto požiare vznikli samovznietením z tepla, alebo sa o ne pričinil ľudský faktor.

Žiadne ďalšie mimoriadne udalosti spojené s horúčavami hasiči podľa dôstojníka zatiaľ neriešili. Ani samovznietenie smetísk, ktoré je však v horúčavách bežné. Vlani boli v meste viaceré takéto prípady.

SkryťVypnúť reklamu

Koľaje sú staré

Ani na dispečingu dopravného podniku neinformovali o mimoriadnych situáciách v súvislosti s teplom. Kolapsy cestujúcich v prostriedkoch MHD v posledných hodinách dispečeri nezaznamenali.

Premávka električiek v Dúbravke, kde sa v utorok poobede vyduli koľaje, sa obnovila ešte v ten istý deň. Doprava bola zastavená od 16.10 do 18.20, v tom čase prepravovali ľudí náhradné autobusy. „Tento prípad súvisel s horúčavami, na ktoré materiál reaguje a naťahuje sa. Teplo sa znásobuje tým, že sa po koľajni­ciach jazdí,“ vysvetlil dispečer.

Vyduté koľaje sa zatiaľ inde v meste nezopakovali, no ochladzovanie koľajníc v celom meste by bolo pridrahé. Navyše, podľa predsedu predstavenstva dopravného podniku Branislava Zahradníka by to bolo neúčinné. „Našou povinnosťou je operatívne zareagovať, ak takáto situácia vznikne, dispečeri a vodiči majú inštrukcie akékoľvek problémy okamžite hlásiť,“ povedal Zahradník.

SkryťVypnúť reklamu

Problémom je únava materiálu na starých, nezrekonštruovaných úsekoch. Okrem dúbravského je podľa Zahradníka rizikovým okolie tunela na ná­breží. Systémovým riešením je rekonštrukcia starých tratí, lebo na nových úsekoch sú koľaje uložené tak, aby sa prispôsobili teplotným zmenám.

Problém s koľajnicami majú aj železnice, vlaky musia na niektorých úsekoch spomaľovať na 40-kilometrovú rýchlosť.

Na polievanie ulíc peniaze nie sú

Ani polievanie ciest, ktoré sa robilo v meste v minulosti, sa neplánuje. „Na to, aby sme efektívne o­ch­­ladili komunikácie, by sme potrebovali hektolitre vody,“ povedala hovorkyňa magistrátu Mária Račková.

Mesto spravuje takmer 400 kilometrov ciest. Bežne sa polieva na ploche 3,3 milióna metrov štvorcových dvakrát týždenne. Nie je to na ochladenie, ale na čistenie komunikácií. Splachovaním sa odstránia drobné prachové častice z povrchu vozovky a väčšie nečistoty sa prenesú k obrubníku, aby ich odstránil zametací stroj.

SkryťVypnúť reklamu

Mestské časti na polievanie peniaze takisto nemajú, napríklad ani jedna z najprosperujúcejších častí Nové Mesto, ktorá má v správe aj ulice na prehriatych svahoch. Hovorkyňa miestneho úradu Valéria Reháčková povedala, že okrem nedostatku peňazí je problémom vyťaženosť cisterien, ktoré sa používajú na dovoz pitnej vody v lokalite Ahoj.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 6 617
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 528
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 3 691
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 281
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 737
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 519
  7. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 428
  8. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 420
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 475
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 847
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 075
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 970
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 473
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 744
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 705
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 437
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu