SME

Autobusy sa uhasia samy

Dopravný podnik chce zakročiť proti častým požiarom autobusov. Okrem Solarisu horievajú staršie plynové vozidlá či Ikarusy.

Namiesto Solarisov stále jazdia v meste staré Ikarusy.Namiesto Solarisov stále jazdia v meste staré Ikarusy. (Zdroj: TASR)

Požiarom plynových autobusov má predísť opatrenie dopravného podniku. „Chceme dať do všetkých autobusov namontovať samohasiace zariadenie,“ povedal predseda predstavenstva Branislav Zahradník.

Zariadenie funguje na princípe snímača dymu v priestore motora, ktorý v prípade zadymenia automaticky spustí hasenie vodou alebo penou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zahradník zatiaľ nechcel povedať, koľko budú zariadenia stáť. „Všetko vyplynie z výsledkov verejnej súťaže, v piatok otvoríme obálky s ponukami.“ Predbežne sa ráta s nákladmi 30- až 40-tisíc korún na vozidlo. Plynových autobusov má dopravný podnik asi 150.

SkryťVypnúť reklamu

Najnovšie autobusy značky Solaris, z ktorých jeden horel v máji, by sa mohli vrátiť do ulíc v najbližších týždňoch, ešte sa nevie presne kedy. Stane sa tak až po výsledkoch previerky vo firme Slovdekra, ktorá robí technické kontroly vozidiel.

Autobusy stiahli z premávky po tom, čo sa pri kontrole po požiari našli v niektorých chybné ventily prívodu plynu do motora. „Výrobca namontoval do všet­kých vozidiel samohasiace prístroje a ventily skontroloval,“ povedal Zahradník. Firma vraj potvrdila, že všetko je v poriadku. To však musí overiť Slovdekra. Vyjadrenie odborníkov sme včera pre neprítomnosť konateľa nezískali.

Zahradník vylúčil, že by sa dopravný podnik uchýlil ku krajnému riešeniu, že by celú dodávku 22 autobusov reklamoval. „V budúcich verejných súťažiach si budeme klásť ako podmienku, aby mali vozidlá samohasiace zariadenia. Kauza so Solarismi je pre nás poučením.“

SkryťVypnúť reklamu

Policajná expertíza medzitým potvrdila, že príčinou májového požiaru Solarisu na Bajkalskej ulici bol skrat na elektrickom vedení. Podľa odborníka na motorizmus súčasné tropické teploty nemajú na vznik skratov podstatný vplyv. Skrat vzniká pri konštrukčnej chybe na vedení, ak sa napríklad vibráciami vyšúcha izolácia.

Horiace vozidlá

v máji 2001 požiar poškodil vozidlo Ikarus

koncom roka 2001 oheň zlikvidoval Karosu, zošrotovali ju

deň pred Silvestrom 2002 horel Ikarus na Šancovej

v roku 2003 horelo päť autobusov, z toho jeden na diaľnici D2

v septembri 2005 plynová Karosa krátko po modernizácii

v roku 2006 plynová Karosa pri trhovisku

12. marca 2007 Ikarus pred Prezidentským palácom

18. mája 2007 Ikarus v Petržalke

SkryťVypnúť reklamu

26.mája 2007 plynový Solaris na križovatke Prievozská - Bajkalská

Zdroj: www.imhd.sk

Autor: lin

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Vytvorili chrbticu slovenskej energetiky
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  8. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 9 173
  2. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 465
  3. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 4 815
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 046
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 727
  6. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 2 672
  7. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 301
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 081
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 256
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 692
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 537
  4. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 328
  5. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 8 921
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 8 909
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 6 503
  8. Rastislav Puchala: Veľký deň slovenskej diplomacie 6 239
  1. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
  2. Karol Galek: 5 klamstiev ministerky Sakovej o energopomoci
  3. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
  4. Radko Mačuha: Aj hnutie Republika číta SME.
  5. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  6. Dušan Koniar: Štátne sviatky a iné generálne štrajky
  7. Marcel Rebro: Internetová diskusia podľa SMERu: Putin svätý, Západ fašista a USA môže aj za vaše hemoroidy
  8. Tupou Ceruzou: Konsolidácia na salaši
SkryťZatvoriť reklamu