SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky
STRANÍCKE NAPÄTIE MEDZI STAROSTKOU A POSLANCAMI SA DOTKLO AJ MIESTNEJ TLAČE

V Karlovej Vsi je boj o médiá

Starostka zo Smeru sa bojí, že poslanci chcú zastaviť vydávanie lokálneho vestníka. Tí sú spolu s redakčnou radou nespokojní s prácou novej šéfredaktorky. Obe strany tvrdia, že im ide o objektivitu.

Poslanci Karlovej Vsi nie sú spokojní s tým, ako sa po voľ­bách vyvíja lokálny mesačník Vestník Karlova Ves.

Na nedávnom rokovaní miestneho zastupiteľstva len o jeden hlas neprešiel návrh na zastavenie vydávania vestníka, kým neprebehne výberové konanie na firmu, ktorá by ho vydávala.

Tak funguje aj Karloveská televízia a práve to kritizovala starostka Iveta Hanulíková (Smer). Tesne po voľbách upozorňovala, že firma, ktorá prevádzkuje televíziu, je spätá s bývalým vedením mestskej časti. Pravicové strany majú dnes v zastupiteľstve väčšinu.

Vestník, ktorý má podľa Hanulíkovej 12-ročnú tradíciu, teraz vychádza v réžii miestneho úradu. Po voľbách poslanci zvolili redakčnú radu, ktorá by mala dohliadať na objektivitu.

Hanulíkovej zástupca a poslanec Peter Lenč (KDH) si myslí, že nie je dobré, ak lokálne noviny vznikajú v kancelárii vedľa starostky.

Navyše majú poslanci a redakčná rada výhrady proti obsahu a proti práci novej šéfredaktorky Daniely Schultzovej. „Je neskúsená, no napriek tomu neberie do úvahy odporúčania rady,“ povedala členka rady a nezávislá poslankyňa Monika Mannová. Tá je zároveň redaktorkou lokálnej televízie.

Kritici hovoria, že vestník, ktorý bol kedysi plný úradných správ, sa mení na mládežnícky časopis. Ako osobnosť Karlovej Vsi napríklad predstavuje modelku v odľahčenom rozhovore. Výhrady sú aj k množstvu inzercie.

Na druhej strane dostáva vo vestníku veľký priestor premiér Fico. Ten rozpráva o svojom živote na Dl­hých dieloch, navštevuje karloveské akcie a deti mu recitujú.

Nedobrú komunikáciu medzi radou a šéfredaktorkou potvrdila aj sama Schultzová. „Som za kritiku, ale musí byť konštruktívna,“ povedala. Myslí si, že výhrady sú často osobné s cieľom znechutiť ju, a neobsahujú konkrétne tipy, čo by vo vestníku malo byť.

„Volajú mi ľudia, ako sa im vestník páči. Rade asi vyhovoval viac, keď bol ako zo 17. storočia. Doteraz sa oň nikto nezaujímal,“ povedala šéfredaktorka.

Starostke prekáža aj snaha poslancov navýšiť rozpočet pre vestník, ktorý by potom prevádzkovať externá firma. „Nechápem prečo, teraz vychádzame vo farbe a zmestíme sa do rozpočtu čiernobielej verzie,“ povedala Schultzová.

Médiá a politika

Na to, či má vôbec samospráva prevádzkovať masmédiá, mali politici rôzne názory.

Miestne úrady vydávajú vestníky, ktoré viac či menej prezentujú prácu aktuálneho vedenia mestskej časti.

Niekoľko mestských častí má lokálne televízie. Kedysi mohli ako vlastníci prevádz­kových firiem žiadať o licenciu na vysielanie, dnes už bývajú partnermi vo firmách alebo si firmy najímajú. Je to tak napríklad v Ružinove – tam televíziu i noviny vydáva externá firma.

Najnovším lokálnym médiom je TV Centrum v Starom Meste, okolo neho bola veľká diskusia. Návrh, aby mestská časť z televízie vystúpila, v máji starosta odložil.

V Petržalke, naopak, o televízii uvažujú.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 770
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 629
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 856
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 351
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 862
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 143
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 737
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 391
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 309
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 5 205
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu