SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Cenu taxíka ovplyvňuje znalosť pomerov

Pred letiskom stojí kolóna Mercedesov, taxikári čakajú na zákazníkov. Ľudia, ktorí sa orientujú v cenách taxislužieb, si však volajú lacnejšie firmy s obyčajnejšími autami. Cesta sa zapĺňa privolanými taxíkmi, medzi nimi kľučkujú dovolenkári.

Pred letiskom čakajú na cestujúcich Mercedesy, ľudia si však zvyknú volať taxíky telefonicky. Sú lacnejšie.Pred letiskom čakajú na cestujúcich Mercedesy, ľudia si však zvyknú volať taxíky telefonicky. Sú lacnejšie. (Zdroj: SME – MILAN DAVID)

Domáci turisti, ktorí sa vracajú do Bratislavy, si zväčša nenasadajú do taxíkov, ktoré čakajú pred letiskom. Volajú si iné. Ceny taxíkov, ktoré majú stanovištia na bratislavskom letisku, sú totiž niekoľkonásobne vyššie ako ceny niektorých iných­ taxislužieb.

Na letisku len Mercedesy

Pred Letiskom M. R. Štefánika má stanovištia firma MB taxi. O tom, ktorej taxislužbe boxy prenajme, rozhodlo letisko. Na otázku, prečo si vybrali práve túto firmu, odpovedala hovorkyňa Letiska M. R. Štefánika Zora Kalousková, že pri výbere zavážilo, že majú vozidlá rovnakého typu, na vyššej úrovni a rovnakej farby.

„Šoféri by tiež mali vedieť aspoň jeden svetový jazyk a ďalšou podmienkou bolo, aby zákazníci mohli platiť aj v inej mene ako v slovenských korunách,“ hovorí Kalousková. Dodáva, že v niektorých taxíkoch sa dá platiť aj kartou.

MB taxi má päťdesiat vozidiel a okrem letiska má stanovištia na viacerých miestach v meste. Nástupné stojí 50 korún a cena za kilometer závisí od typu vozidla. Jazda v aute vyššej strednej triedy stojí 25 korún za kilometer, jazda limuzínou 30 korún za kilometer. Na porovnanie jedna z najlacnejších taxi­služieb v Bratislave Taxi taxi má nástupné 20 korún a za kilometer zákazník zaplatí 12 korún.

„Volala som si po prílete Otto taxi, prišiel za desať minút, nástupné je síce na letisku tiež 50 korún, ale kilometer stojí 16. A tiež prišiel po mňa Mercedes,“ hovorí Bratislavčanka Eva, ktorá sa pred pár dňami vrátila z dovolenky. Dodala, že si všimla, že taxíky si telefonicky volajú aj mimobratislavskí turisti. „Ľudia, ktorí častejšie cestujú, vedia, že pred letiskami a vlakovými stanicami stoja zväčša najdrahšie taxislužby či solitéri.“

Husto pred letiskom

Problémom je, že po prílete lietadiel sa priestor pred letiskom stáva neprehľadným, tlačí sa tu naraz priveľa stojacich taxíkov, privolaných taxíkov a áut, ktoré čakajú na dovolenkárov. Medzi autami často pobehujú ľudia s batožinou a hľadajú auto či vyčkávajú na taxík.

„Situácia pred príletovou halou nie je dobre riešená, v čase príletov a špičiek je neprehľadná. Odľahčiť priestor pred príletovou halou by malo plánované rozšírenie parkoviska,“ hovorí Kalousková.

Ako si vybrať taxislužbu

Najvýhodnejšie je objednávať si taxík telefonicky, pretože sadzba za kilometer je výrazne lacnejšia – zväčša aj o polovicu – ako v prípade, ak taxík stopnete na ulici. Takže dokonca aj keď sa zákazník pohybuje priamo pri stanovišti taxíkov, je výhodnejšie prejsť pár krokov a taxík si objednať.

Pri objednávke na telefón sa zákazník vyhne aj neistote, keď pri zastavovaní taxíka na ulici nemusí zaregistrovať názov taxislužby a môže si tak zastaviť drahší taxík. Nevýhodou najlacnejších taxislužieb je to, že často nemajú k dispozícii voľné vozidlo, z tohto hľadiska sú najspoľahlivejšie taxislužby strednej cenovej kategórie.

Taxíky zdraželi naposledy pred dvoma rokmi

Ceny väčšiny bratislavských taxislužieb stúpli naposledy pred dvoma rokmi, individuálne u každej taxislužby a nie veľmi dramaticky. Týkali sa najmä základnej sadzby (nástupného), ktorá u viacerých vzrástla z 20 na 30 či 40 korún. Bola to reakcia taxislužieb na zvýšenie dane za používanie verejného priestranstva. Tým stúpla aj cena za prenájom stanovíšť. Po zvýšení dane taxi­služby v Bratislave platia mestu za stanovištia na najatraktívnejších miestach okolo 45-tisíc. V Bratislave je vydaných 2500 licencií pre taxikárov, ich udeľovanie mesto nemôže ovplyvniť. Vo Viedni je ich štyritisíc.

Ceny niektorých bratislavských taxislužieb

taxislužba telefón nástupné cena za km na tel. objednávku km bez objednávky prístavné na letisku
BP 65 42 33 33 40 16,80 32 60 korún
Lady taxi 16 011 30 11 28 50 korún
Profi taxi 16 222 35 16,80 35 50 korún
Trend taxi 16 302 40 16,80 23 50 korún
Yellow taxi 44 44 11 11 30 16,80 25 30 korún
Super taxi 16 616 40 12 23 60 korún
Taxi taxi 16 077 20 12 23 20 korún
Happy taxi 44 44 23 32 20 10,90 28 50 korún
Fun taxi 16 777 40 12,90 27 50 korún
Otto taxi 16 322 30 16,90 28,90 50 korún

Dovolenkári používajú na transport taxíky.

FOTO SME – MILAN DAVID
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  5. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  6. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  7. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  2. Ďalší ekologický krok BILLA
  3. Vysoké Tatry: Úrazovosť v horách narastá
  4. Orange poskytne návštevníkom Pohody najlepšiu sieť
  5. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  6. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  7. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  8. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 230
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 10 056
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 368
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 7 452
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 963
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 769
  7. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 606
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 162
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 446
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 6 795
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 5 104
  4. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 4 946
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 025
  6. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 3 936
  7. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 664
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 130
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu