SME
Nedeľa, 24. október, 2021 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Už je podpísaná dohoda o spolupráci v doprave

BRATISLAVA 26. júna (SITA) - Všetky dotknuté strany už podpísali Dohodu o spolupráci v rámci Bratislavskej integrovanej dopravy (BID). Účastníkmi bol na jednej strane koordinátor prípravy BID - spoločnosť ...

BRATISLAVA 26. júna (SITA) - Všetky dotknuté strany už podpísali Dohodu o spolupráci v rámci Bratislavskej integrovanej dopravy (BID). Účastníkmi bol na jednej strane koordinátor prípravy BID - spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava, ktorá zastupovala záujmy svojich zakladateľov Bratislavského samosprávneho kraja a Hlavného mesta SR Bratislava. Na druhej strane to boli rozhodujúci dopravcovia na území regiónu, ktorí budú vykonávať verejnú dopravu v bratislavskom regióne a na území mesta. Ide o Dopravný podnik Bratislava, Slovak Lines, Železničnú spoločnosť Slovensko a Železnice Slovenskej republiky. Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa Magistrátu Bratislavy Eva Chudinová, zmluva vytvára základné predpoklady pre spoluprácu všetkých subjektov pri realizácii Bratislavskej integrovanej dopravy, ktorej prvá etapa by sa mala začať v marci 2008.

Skryť Vypnúť reklamu

Základným cieľom BID je snaha vytvoriť taký systém, ktorý zatraktívni verejnú hromadnú dopravu v konkurencii s individuálnou automobilovou dopravou, trvalo ho rozvíjať a skvalitňovať so snahou zvyšovať podiel verejnej hromadnej dopravy osôb. Realizáciou integrovanej dopravy prepravcovia získajú ucelený dopravný priestor, ktorý umožňuje systémové dopravné riešenie s dlhodobým výhľadom. Objednávatelia dopravy tak budú hospodárnejšie vynakladať verejné finančné prostriedky pri zabezpečovaní dopravy na území mesta a kraja, skvalitňovať dopravnú obslužnosť územia, ochraňovať životné prostredie a zároveň tlmiť nároky na rozširovanie dopravnej siete.

Základným princípom BID je účelná integrácia dopravných systémov jednotlivých dopravcov a vytvorenie spoločnej dopravnej ponuky pre cestujúcich na území regiónu, uplatnenie výhod jednotnej tarify, prepravných podmienok a spoločného cestovného dokladu. Zámerom je formou integrovanej dopravy uspokojiť maximum prepravných potrieb cestujúcich v regióne pri efektívnom vynakladaní finančných prostriedkov celého systému BID, ale aj zavedenie, prevádzka, riadenie, správa a rozvoj.

Skryť Vypnúť reklamu

Systém integrovanej dopravy sa začal v Bratislave uskutočňovať experimentálne v roku 2000 na overenie integrácie osobnej dopravy medzi mestskou hromadnou dopravou a železničnou dopravou. Počas experimentu mohli cestujúci s celosieťovým predplatným cestovným lístkom na mestskú hromadnú dopravu doplneným o kupón na integrovanú dopravu cestovať na území mesta vo všetkých osobných a zrýchlených vlakoch Železníc Slovenskej republiky a Železničnej spoločnosti Slovensko. Experiment ukázal, že integrácia dopravy je vhodný spôsob, ako zlepšiť prepravnú ponuku vo veľkých mestách a priľahlých regiónoch. Preukázal záujem a schopnosť dopravcov podieľať sa na integrácii dopravy a investovať do nej s cieľom zvýšiť počet cestujúcich a tým aj tržieb. Zároveň experiment ukázal, že cestujúci si postupne nájdu taký spôsob prepravy, ktorý im najlepšie vyhovuje a sú ochotní integrovanú dopravu využívať.

Skryť Vypnúť reklamu

Výsledky experimentu presvedčili jednotlivé subjekty integrovanej dopravy, aby experiment neukončili, ale aby prešiel do trvalej prevádzky s rozšírenou ponukou pre cestujúcich. Ďalší rozvoj integrovanej dopravy, vzhľadom na jej využívanie predovšetkým nebratislavským obyvateľstvom, bolo možné zabezpečovať len v spolupráci s Bratislavským samosprávnym krajom a jednotlivými dopravcami. Koncepciu Bratislavskej integrovanej dopravy v apríli schválili zastupiteľstvá BSK a Hlavného mesta SR Bratislavy.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  2. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  3. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  4. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  5. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  6. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  7. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  8. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  3. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  4. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  5. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  6. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  7. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  8. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  9. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  10. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 893
  2. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 7 253
  3. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 238
  4. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 5 007
  5. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 559
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 361
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 3 123
  8. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 117
  9. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 779
  10. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor 2 387
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  2. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  3. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  4. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  5. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  6. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  7. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  8. Matej Vagač: Park na Kollárovom námestí opäť v ohrození...
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 32 534
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 15 479
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 10 974
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 475
  5. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 5 923
  6. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 4 883
  7. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora) 4 678
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 648
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  4. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu