SME

Bratislavčania pripomienkami odmietajú výstavbu Petržalka City

BRATISLAVA 20. júna (SITA) - Najmä zachovania zelene, zmeny koncepcie električkovej trate, nesúhlasu s vybudovaním štvorprúdovej komunikácie, ale aj odmietnutia akejkoľvek výstavby pri Chorvátskom ramene ...

BRATISLAVA 20. júna (SITA) - Najmä zachovania zelene, zmeny koncepcie električkovej trate, nesúhlasu s vybudovaním štvorprúdovej komunikácie, ale aj odmietnutia akejkoľvek výstavby pri Chorvátskom ramene sa týkajú pripomienky k urbanistickej štúdii Petržalka City v Bratislave. Ako agentúru SITA ďalej informoval tlačový tajomník mestskej časti Petržalka Ľubomír Andrassy, petržalský miestny úrad do 11. júna prijal písomné námietky a pripomienky od 10 fyzických osôb a štyroch občianskych či neziskových organizácií. Uvádza sa v nich napríklad, že občania odmietajú výstavbu pozdĺž Chorvátskeho ramena a žiadajú zachovanie tunajšej zelene, vzniknúť by tu mal podľa nich aj nový park. Navrhujú tiež, aby plánovaná trať električky v týchto miestach viedla pod povrchom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prijaté stanoviská dotknutých orgánov verejnej moci, námietky od iných subjektov a občanov bude vyhodnocovať obstarávateľ spolu so spracovateľom urbanistickej štúdie. Stanovisko petržalskej samosprávy bude vydané po prerokovaní v miestnej rade a následne i v zastupiteľstve zrejme v septembri tohto roka.

Spoločnosť Petržalka City, a.s., plánuje na ploche 22 hektárov v lokalite ohraničenej Rusovskou cestou, Romanovou, Hálovou a Gessayovou ulicou a korytom Chorvátskeho ramena postaviť do roku 2013 multifunkčné centrum za 400 miliónov eur. Súčasťou moderného centra Petržalky by mali byť byty, hotel, reštaurácie, priestory pre obchody a služby či objekty na spoločensko-športové vyžitie obyvateľov. Centrom celého projektu by mal byť približne 60 metrov široký bulvár, obklopujúci trasu plánovanej rýchloelektričky v rámci nosného dopravného systému. V plánovanom centre by sa malo vybudovať 5 200 parkovacích miest, pričom 1 400 by sa malo nachádzať pod úrovňou terénu. Spoločnosť taktiež počíta s vytvorením 5 400 pracovných miest. Niektoré prístupové cesty k objektom by mali byť zapustené tri metre pod zem.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 275
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 514
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 197
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 053
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 063
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 3 604
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 875
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 371
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 561
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 54 561
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 49 321
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 472
  5. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 24 669
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 889
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 360
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 15 975
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťZatvoriť reklamu