SME

Kritizovali chrbát Petržalky

Občania pripomienkovali návrh výstavby v okolí Chorvátskeho ramena.

Podľa návrhu štúdie Petržalka City by Chorvátske rameno mala preťať v týchto miestach štvorprú­dová cesta.Podľa návrhu štúdie Petržalka City by Chorvátske rameno mala preťať v týchto miestach štvorprú­dová cesta. (Zdroj: ARCHÍV)

Možnosť pripomienkovať urbanistickú štúdiu Petržalka City, ktorá navrhuje zmenu územia okolo Chorvátskeho ramena a jej zastavanie, využilo asi desať obyvateľov a štyri občianske organizácie.

Najčastejšie sa pripomienky týkali napríklad zachovania zelene a vybudovania parkov v tejto časti miesto plánovanej výstavby. „Viacerí tiež nesúhlasili s plánovanou stavbou štvorprúdovej cesty v tejto lokalite. Tá má zabezpečiť obslužnosť novovybudovaného územia a má pretínať Chorvátske rameno. Podľa investorov a zhotoviteľov projektu však nemá ísť o rýchlostnú komunikáciu, “ povedal petržalský hovorca Ľubomír Andrassy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Protesty sú aj proti navrhovanej výške budov a riešeniu rýchloelektričkovej dráhy, ktorá má viesť na povrchu územia. „Niektoré pripomienky navrhujú zmenu koncepcie električkovej dráhy tak, aby trať neviedla po povrchu, ale pod zemou.“

Pripomienky občanov a inštitúcií bude vyhodnocovať autor urbanistickej štúdie – architektonický ateliér Alexy & Alexy a investor projektu spoločnosť Petržalka City. Mestská časť Petržalka sa vyjadrí v septembri, stanovisko k návrhu prerokuje miestne zastupiteľstvo.

Spoločnosť Petržalka City plánuje vybudovať „časť chrbtice“ Petržalky. Ide o územie lemujúce z oboch strán Chorvátske rameno a vymedzené Hálovou ulicou, Rusovskou cestou a Romanovou ulicou. Časť pozemkov investor vlastní, zvyšok má od mesta v dlhodobom prenájme s predkupným právom.

SkryťVypnúť reklamu

Urbanistický návrh vnáša podľa architekta Tibora Alexyho z ateliéru Alexy & Alexy mestské prvky na územie, kde prevláda len funkcia obytnosti. Najsilnejšími prvkami majú byť rušný mestský bulvár a mestský park. Bulvár má byť 60 metrov široký, prechádzať by mal Jantárovou ulicou. Vytvoria ho električková trať (nosný dopravný systém), štvorprúdová cesta a dva zelené pásy pre chodcov.

Polaritu k tomuto rušnému mestskému centru má vytvoriť park. Pribudnúť by mali výškové stavby. Na územie pri Chorvátskom ramene platila vyše dvadsať rokov stavebná uzávera, za socializmu sa plánovalo, že tadiaľto bude viesť dráha metra. V súčasnosti je to zelený pozemok, ktorý vytvorila náletová zeleň. Petržalčania ho využívajú ako oddychovú zónu. Podľa návrhu má zeleň a voda v tejto lokalite tvoriť 11,5 hektára, čo je polovica z jeho rozlohy.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: japa

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 194
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 10 961
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 239
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 311
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 264
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 919
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 147
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 029
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 506
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 153
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 481
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 226
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 559
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 309
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 820
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu