Veronika Selingerová (1980) vo svojej práci Západo-východ skúma rozdielnosti a spoločné prvky kultúr Texasu a tureckého Irmiru, kde bola na študijných cestách. V jej interpretácii sa nádoba stáva symbolom človeka, bytosti tvorenej prostredím v ktorom žije, pričom človek môže byť podobne ako nádoba prázdny alebo naplnený až po okraj.
Eva Srníková (1981) si pre svoju magisterskú prácu zvolila názov Atmosféra verzus úžitok. Podarilo sa jej vytvoriť intímne prostredie pre dvoch ľudí na spôsob t´te-á-t´te. Výsledkom je Bubble set - bublina je symbolom niečoho mäkkého a príjemného. Spoločné posedenie sa tým premieňa na zdroj vzájomného porozumenia a estetického prežívania.
Stanislava Wágnerová (1982) vytvorila vzájomne kombinovateľnú súpravu mís rozličných tvarov a veľkostí pod názvom MI(Y)-SY(I). Zamerala sa na riešenie technického detailu "nožičky" - úzkeho neglazovaného plastického pruhu vystupujúceho v dolnej časti z každého keramického predmetu.
Pri vypaľovaní glazúry v epci slúži ako dotyková plocha, a tak zabraňuje prilepeniu glazúry na podložku. Tento technický detail využila ako efektný dekoratívny prvok.
Autorka vložila do tvarovaných nožičiek aj odkazy pre konzumentov.
Výstava potrvá do 27. júna.
(r)
Stanislava Wágnerová: MI(Y)-SY(I). FOTO - ÚĽUV |