SME
Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Nočná doprava s policajtom

Dopravný podnik pripravuje zahustenie nočných liniek a vyskúša zavedenie bezpečnostného dozoru v autobusoch.

Súčasná situácia, v ktorej nočné autobusy jazdia maximálne raz za hodinu, na niektorých trasách len raz za dve hodiny, ako aj celková organizácia nočnej dopravy sa má podľa hovorcu dopravného podniku Branislava Zahradníka čoskoro zmeniť.

Prvé zahustenie spojov a zavedenie ostrahy vo vybra­ných nočných spojoch by malo nastať v letných mesiacoch, na jeseň by mali prísť ďalšie zmeny. Nočnú dopravu chce dopravný podnik meniť ako reakciu na kritiku Bratislavčanov a jej návštevníkov.

„Chceli by sme zaviesť frekvenciu nočných spojov na úrovni európskeho štandardu, čo je interval 30 – 60 minút,“ hovorí Zahradník. Najväčšia kritika Bratislavčanov sa podľa neho sútreďuje na riedke intervaly spojov. „Okrem toho neexistuje nočné spojenie na letisko, kritizuje sa spojenie medzi centrom mesta a Petržalkou, absentuje spojenie medzi Dúbravkou a Devínskou Novou Vsou. Bratislavčania sa sťažujú aj na zlú nadväznosť spojov na nočné odchody a príchody rýchlikov z hlavnej stanice,“ hovorí Zahradník.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravný podnik chce tieto problémy riešiť, plánuje okrem zahustenia spojov prípoje na vlaky na trase Bratislava – Praha, Bratislava – Košice, Bratislava – Zvolen, ako aj nočné spojenie medzi hlavnou železničnou stanicou, autobusovou stanicou a letiskom. Nočná doprava by od jesene mala využívať kratšie autobusy – nové české vozidlá Midi Sor.

V lete odskúša dopravný podnik nový projekt nočných autobusov s ostrahou – policajtom alebo pracovníkom bezpečnostnej služby. „Máme spoje, najmä medzi centrom a Petržalkou, na trase Podunajské Biskupice – Dolné hony, kde sú problémy z hľadiska bez­pečnosti cestujúcich, ale aj vodičov a majetku dopravného podniku. Od tejto zmeny si sľu­bujeme väčší pocit bezpečia pre cestujúcich a zníženie van­dalizmu,“ hovorí Zahradník.

SkryťVypnúť reklamu

O tom, či bude takáto dop­rava fungovať aj po skončení leta, sa dopravný podnik rozhodne podľa toho, ako sa projekt osvedčí a akí spokojní budú cestujúci. Ceny nočnej dop­ravy sa podľa Zahradníka zatiaľ zvyšovať nebudú.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Trhu s ojazdenými autami sa darí
  2. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  3. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  6. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  7. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  8. Na bezpečnom internete záleží
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 229
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 060
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 830
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 1 688
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 751
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 715
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 602
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 253
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 130
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 19 002
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 795
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 453
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 616
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 545
  7. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín. 2 603
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 579
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu