Súčasná situácia, v ktorej nočné autobusy jazdia maximálne raz za hodinu, na niektorých trasách len raz za dve hodiny, ako aj celková organizácia nočnej dopravy sa má podľa hovorcu dopravného podniku Branislava Zahradníka čoskoro zmeniť.
Prvé zahustenie spojov a zavedenie ostrahy vo vybraných nočných spojoch by malo nastať v letných mesiacoch, na jeseň by mali prísť ďalšie zmeny. Nočnú dopravu chce dopravný podnik meniť ako reakciu na kritiku Bratislavčanov a jej návštevníkov.
„Chceli by sme zaviesť frekvenciu nočných spojov na úrovni európskeho štandardu, čo je interval 30 – 60 minút,“ hovorí Zahradník. Najväčšia kritika Bratislavčanov sa podľa neho sútreďuje na riedke intervaly spojov. „Okrem toho neexistuje nočné spojenie na letisko, kritizuje sa spojenie medzi centrom mesta a Petržalkou, absentuje spojenie medzi Dúbravkou a Devínskou Novou Vsou. Bratislavčania sa sťažujú aj na zlú nadväznosť spojov na nočné odchody a príchody rýchlikov z hlavnej stanice,“ hovorí Zahradník.
Dopravný podnik chce tieto problémy riešiť, plánuje okrem zahustenia spojov prípoje na vlaky na trase Bratislava – Praha, Bratislava – Košice, Bratislava – Zvolen, ako aj nočné spojenie medzi hlavnou železničnou stanicou, autobusovou stanicou a letiskom. Nočná doprava by od jesene mala využívať kratšie autobusy – nové české vozidlá Midi Sor.
V lete odskúša dopravný podnik nový projekt nočných autobusov s ostrahou – policajtom alebo pracovníkom bezpečnostnej služby. „Máme spoje, najmä medzi centrom a Petržalkou, na trase Podunajské Biskupice – Dolné hony, kde sú problémy z hľadiska bezpečnosti cestujúcich, ale aj vodičov a majetku dopravného podniku. Od tejto zmeny si sľubujeme väčší pocit bezpečia pre cestujúcich a zníženie vandalizmu,“ hovorí Zahradník.
O tom, či bude takáto doprava fungovať aj po skončení leta, sa dopravný podnik rozhodne podľa toho, ako sa projekt osvedčí a akí spokojní budú cestujúci. Ceny nočnej dopravy sa podľa Zahradníka zatiaľ zvyšovať nebudú.