Medzinárodnými koncertmi, športovými podujatiami a festivalmi sa snaží mesto udržať turistov v Bratislave čo najdlhšie.
Oproti roku 2005 tu stúpol počet prenocovaní o 4,8 percenta, všeobecne sa však pobyt v Bratislave skracuje.
Turisti tu trávia 1,83 dňa, najdlhšie ostávajú Poliaci (2,75 noci). Nasledujú Rakúšania (2,43), Taliani (2,43), Nemci a Američania (2 noci).
„Ako dlho tu turisti zostávajú, prespia, je jedno z kľúčových čísel v turizme,“ hovorí Milan Vajda z magistrátu. Za jeho zvyšovaním je však vždy veľké úsilie. Bratislava by v niekoľkých rokoch však chcela dosiahnuť, aby toto číslo bolo aspoň 2,5 noci. Spôsob, ako to spraviť, je napríklad predĺžiť sezónnosť tým veciam, ktoré sem priťahujú.
„Bratislave by prospel tematický alebo zábavný park, nadregionálna atrakcia. Taká, ktorá nepodlieha vplyvom počasia,“ hovorí Vajda. Turistov sem však podľa magistrátu ťahajú napríklad aj hudobné podujatia ako festival progresívnej hudby Wilsonic, Jazzové dni, vianočné trhy alebo oslavy Silvestra.
Ešte ťažšie sa však dosahuje to, aby sa sem turisti vracali. „Opakovaný návštevník je najlepšia investícia, no je to veľmi ťažké dosiahnuť,“ hovorí Igor Kuhn, manažér Združenia bratislavských hotelierov.
„Na tomto pracujú mestá s ďaleko lepšou návštevnosťou a imidžom ako my. Zatiaľ sa spoliehame na to, že ako nové, neznáme mesto budeme nejaký čas žiť z toho, že sem prídu všetci tí, ktorí tu ešte neboli. Napríklad možno 90 percent všetkých Viedenčanov nikdy nebolo v Bratislave a to je veľký potenciál.“
Spôsob, ako sem dotiahnuť turistu dvakrát, sa dá aj špecializáciou. „Dnes sa všetky hotely v meste prezentujú rovnako. Netreba to brať doslovne, ale napríklad vo Viedni je hotel, ktorý sa orientuje na homosexuálov. To môže byť východiskom pre hotely, ako vykročiť z uniformity,“ dodáva Kuhn.
Autor: dot