SME

Najviac minieme opäť na dopravu

V najbližších troch rokoch bude mesto najviac investovať do dopravných stavieb. Na rekonštrukciu škôl pôjde málo, tvrdia kritici.

Medzi strategické stavby v Bratislave patrí dostavba Vlárskej ulice na Kramároch. Vytvoril by sa tak alternatívny prístup na kopcovitú Kolibu.Medzi strategické stavby v Bratislave patrí dostavba Vlárskej ulice na Kramároch. Vytvoril by sa tak alternatívny prístup na kopcovitú Kolibu. (Zdroj: SME - PETER ŽÁKOVIČ)

Dopravné stavby budú v najbližších rokoch prioritou Bratislavy. Rovnako to bolo v predchádzajúcom volebnom období, keď sa mesto podieľalo na stavbe Mosta Apollo, rekonštruovalo významné dopravné uzly ako Miletičova – Košická či Hurbanovo námestia s Obchodnou ulicou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dostavajú Vlársku

Medzi stavby, na ktoré pôjde najviac peňazí, patrí nosný dopravný systém, čiže petržalská električka, rozšírenie Záhradníckej ulice a dostavba Vlárskej. Mesto sa zameriava na najkritickejšie miesta – kde sa v poslednom čase veľa stavalo a doprava je neúnosná, alebo kde dlhé roky stoja rozpracované projekty.

SkryťVypnúť reklamu

Takým je Vlárska ulica, ktorá by mala spojiť Kramáre a Kolibu. Je tu problém s výkupom pozemkov. Dnes sa Vlárska končí plotom, hotová je prvá etapa a postaviť treba asi 50 metrov cesty. Mesto dá na dokončenie dôležitej cesty v naj­bližších troch rokov 100 miliónov.

Toľko isto pôjde na rozšírenie Záhradníckej v úseku od Líščích Nív po trhovisko. Dnes sú tu veľké zápchy, dvojpruhová cesta nestačí. V okolí pribudli výškové budovy a stavajú sa dva obrie bytové komplexy. „Chceme osloviť investorov, aby sa finančne podieľali na tejto stavbe,“ povedal primátor Andrej Ďurkovský.

Dôležitý je aj kruhový objazd na nebezpečnej križovatke Hradská – Ráztočná, prestavba Vajanského nábrežia, východný obchvat Vajnôr a dobudovanie Harmincovej ulice tak, aby sa vytvoril prístup na diaľnicu D2. Na predĺženie Tomášikovej k Račianskej, ktoré takisto stojí na dohode o pozemkoch, dá mesto len tri milióny na prípravné práce.

SkryťVypnúť reklamu

Nákup vozidiel a školy

S investíciami do nákupu vozidiel MHD a opráv škôl boli nespokojní Branislav Zahradník z dopravného podniku a petržalský starosta Milan Ftáčnik. „Po dvesto miliónov na električky a autobusy stačí na pár kusov. Ale chápem to ako kompromis medzi tým, čo si mesto môže dovoliť a čo je potrebné,“ povedal Zahradník.

Podľa Ftáčnika sú sumy okolo milióna na opravy v školách také nízke, že by sa ani nemali zaraďovať medzi kapitálové priority. Na návrh Gabriela Kosnáča (KDH) sa medzi priority zaradila aj výstavba 180 nájomných bytov.

Pamiatky a zeleň

Najväčšou rekonštrukciou pamiatky ostáva oprava Starej radnice a Apponyiho paláca. Pokračujúce práce budú mesto stáť 260 miliónov. Na kúpu od štátu, rekonštrukciu a technické vybavenie Divadla P. O. Hviezdoslava pôjde 70 miliónov. Prístavba na zázemie účinkujúcich v kostole klarisiek bude stáť 20 miliónov, prestavba domu na Rudnayovom námestí sa dokončí za necelých 14 miliónov.

SkryťVypnúť reklamu

Rekreačný areál pri jazerách Veľký a Malý Draždiak v Petržalke bude stáť 130 miliónov. V zoo sa bude za 50 miliónov stavať pavilón pre primáty. Kúpalisko Lamač sa dostavia za osem miliónov.


Čo sa bude robiť

petržalská električka

rozšírenie Prístavnej ulice

rozšírenie Záhradníckej ulice

dokončenie Vlárskej ulice

kruhový objazd Hradská

nákup električiek, autobusov a trolejbusov

kamerový systém pre mestskú políciu

dokončenie rekonštrukcie Starej radnice

areál pri Malom a Veľkom Draždiaku

kúpa a rekonštrukcia divadla DPOH

pavilón ľudoopov v zoo

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 16 363
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 141
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 581
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 345
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 100
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 982
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 665
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 389
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 664
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 276
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 452
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 625
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 901
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 491
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 719
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 005
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu