Dopravné stavby budú v najbližších rokoch prioritou Bratislavy. Rovnako to bolo v predchádzajúcom volebnom období, keď sa mesto podieľalo na stavbe Mosta Apollo, rekonštruovalo významné dopravné uzly ako Miletičova – Košická či Hurbanovo námestia s Obchodnou ulicou.
Dostavajú Vlársku
Medzi stavby, na ktoré pôjde najviac peňazí, patrí nosný dopravný systém, čiže petržalská električka, rozšírenie Záhradníckej ulice a dostavba Vlárskej. Mesto sa zameriava na najkritickejšie miesta – kde sa v poslednom čase veľa stavalo a doprava je neúnosná, alebo kde dlhé roky stoja rozpracované projekty.
Takým je Vlárska ulica, ktorá by mala spojiť Kramáre a Kolibu. Je tu problém s výkupom pozemkov. Dnes sa Vlárska končí plotom, hotová je prvá etapa a postaviť treba asi 50 metrov cesty. Mesto dá na dokončenie dôležitej cesty v najbližších troch rokov 100 miliónov.
Toľko isto pôjde na rozšírenie Záhradníckej v úseku od Líščích Nív po trhovisko. Dnes sú tu veľké zápchy, dvojpruhová cesta nestačí. V okolí pribudli výškové budovy a stavajú sa dva obrie bytové komplexy. „Chceme osloviť investorov, aby sa finančne podieľali na tejto stavbe,“ povedal primátor Andrej Ďurkovský.
Dôležitý je aj kruhový objazd na nebezpečnej križovatke Hradská – Ráztočná, prestavba Vajanského nábrežia, východný obchvat Vajnôr a dobudovanie Harmincovej ulice tak, aby sa vytvoril prístup na diaľnicu D2. Na predĺženie Tomášikovej k Račianskej, ktoré takisto stojí na dohode o pozemkoch, dá mesto len tri milióny na prípravné práce.
Nákup vozidiel a školy
S investíciami do nákupu vozidiel MHD a opráv škôl boli nespokojní Branislav Zahradník z dopravného podniku a petržalský starosta Milan Ftáčnik. „Po dvesto miliónov na električky a autobusy stačí na pár kusov. Ale chápem to ako kompromis medzi tým, čo si mesto môže dovoliť a čo je potrebné,“ povedal Zahradník.
Podľa Ftáčnika sú sumy okolo milióna na opravy v školách také nízke, že by sa ani nemali zaraďovať medzi kapitálové priority. Na návrh Gabriela Kosnáča (KDH) sa medzi priority zaradila aj výstavba 180 nájomných bytov.
Pamiatky a zeleň
Najväčšou rekonštrukciou pamiatky ostáva oprava Starej radnice a Apponyiho paláca. Pokračujúce práce budú mesto stáť 260 miliónov. Na kúpu od štátu, rekonštrukciu a technické vybavenie Divadla P. O. Hviezdoslava pôjde 70 miliónov. Prístavba na zázemie účinkujúcich v kostole klarisiek bude stáť 20 miliónov, prestavba domu na Rudnayovom námestí sa dokončí za necelých 14 miliónov.
Rekreačný areál pri jazerách Veľký a Malý Draždiak v Petržalke bude stáť 130 miliónov. V zoo sa bude za 50 miliónov stavať pavilón pre primáty. Kúpalisko Lamač sa dostavia za osem miliónov.
Čo sa bude robiť
petržalská električka
rozšírenie Prístavnej ulice
rozšírenie Záhradníckej ulice
dokončenie Vlárskej ulice
kruhový objazd Hradská
nákup električiek, autobusov a trolejbusov
kamerový systém pre mestskú políciu
dokončenie rekonštrukcie Starej radnice
areál pri Malom a Veľkom Draždiaku
kúpa a rekonštrukcia divadla DPOH
pavilón ľudoopov v zoo