Od včerajšieho popoludnia nejazdí v meste už ani jeden autobus značky Solaris. Stiahnuť ich sa okamžite rozhodol dopravný podnik po tom, ako dostal výsledky mimoriadnej kontroly. Tú si vyžiadal sobotňajší požiar jedného z vozidiel na linke č. 70.
„V žiadnom nefunguje mechanizmus, ktorý po vytiahnutí kľúča zablokuje prívod plynu do motora,“ povedal Branislav Zahradník, predseda predstavenstva podniku.
Závada nie je priamou príčinou požiaru, ale je ochranným prvkom. Ten má zabrániť prípadnému rýchlemu šíreniu požiaru. „Tento mechanizmus pravdepodobne zlyhal aj počas sobotného požiaru, ten sa totiž šíril neprimerane rýchlo.“
U troch vozidiel zistili únik plynu v tlakových nádobách.
Zahradník hovorí, že bezpečnosť cestujúcich je prioritou, preto vozidlá stiahli okamžite, tesne pred popoludňajšou špičkou. „Nahradíme ich inými autobusmi, vzhľadom na stav vozového parku prosíme verejnosť o pochopenie,“ hovorí podnik. Nahrádzať ich budú zrejme aj so súkromnými dopravcami.
„Všetko, čo je pojazdné a bezpečné, pôjde na cesty, výpadok nezasiahne len jednu linku, spoje rozvrhneme rovnomerne.“ Je však možné, že kĺbové Solarisy budú nahradené krátkymi.
V meste od udalosti jazdilo 20 Solarisov, väčšina na linkách z Petržalky na Mlynské nivy. Všetkých 22 je ešte v záruke, sú z jednej série. Dopravný podnik teda bude rokovať s poľským výrobcom, vrátenie celej dodávky je krajné riešenie.
Zahradník popiera, že by požiar mal súvis s návrhom, ktorý dnes bude prerokovávať mestské zastupiteľstvo, pripravovali ho skôr. Namiesto plánovaných šiestich duobusov totiž podnik navrhol kúpiť 18 autobusov od českého výrobcu Sor, navýšiť by sa teda mali kapitálové výdavky. Podľa internetovej stránky Sor-u licenčná výroba vozidiel prebieha aj v Poľsku.
Autor: dot