SME
Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Solarisy idú preveriť

Autobusy značky Solaris, ktoré dopravný podnik kúpil vlani za 200 miliónov, preveria. Predseda predstavenstva Branislav Zahradník nevylúčil vrátenie celej dodávky.

Dvadsať autobusov značky Solaris začalo jazdiť presne rok pred požiarom, vlani 26. júna. Nahradili sa nimi vyše 15-ročné Ikarusy, ktoré dopravný podnik kupoval v rokoch 1970 až 1991.Dvadsať autobusov značky Solaris začalo jazdiť presne rok pred požiarom, vlani 26. júna. Nahradili sa nimi vyše 15-ročné Ikarusy, ktoré dopravný podnik kupoval v rokoch 1970 až 1991. (Zdroj: SITA)

Dopravný podnik dá preveriť stav 22 autobusov, ktoré vlani nakúpil za 200 miliónov korún od poľského výrobcu Solaris. Príčinou je požiar na jednom z autobusov linky 70, ktorý sa stal v sobotu na križovatke Bajkalskej a Prievozskej ulice.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Autobus mal najazdených 70-tisíc kilometrov, v prevádzke bol jedenásť mesiacov,“ povedal predseda predstavenstva dopravného podniku Branislav Zahradník. Podľa neho bol na všetkých povinných prehliadkach.

Polícia prípad vyšetruje ako všeobecné ohrozenie, potvrdila hovorkyňa Alena Toševová. Zatiaľ nie sú známe výsledky vyšetrovania. „Kým sa prípad neprešetrí, neumožnili sme zástupcom firmy, aby si vozidlo obhliadali,“ povedal Zahradník.

SkryťVypnúť reklamu

Vážny signál

Dopravný podnik zriadil komisiu, ktorá vyšetrí, čo sa stalo. Ak sa zistí, že autobusy majú systémovú chybu, Zahradník nevylúčil, že by mohli celú dodávku vrátiť. Vozidlá sú ešte asi rok v záruke.

Firma Solaris vo výberovom konaní ponúkla o 1,2 milióna korún za autobus menej ako konkurencia. „To, čo sa stalo, je pre budúcnosť vážny signál, že pri výberových konaniach sa treba riadiť nielen najnižšou cenou, ale aj referenciami,“ povedal Zahradník.

O tom, že nové autobusy sú poruchové, sa hovorilo aj vlani tesne po ich uvedení do prevádzky. Išlo však len o bežné chyby, napríklad vypálené žiarovky, nefunkčná vysielačka, unikanie vzduchu zo vzduchového systému, presakovanie chladiacej kvapaliny.

Ďalšie požiare

SkryťVypnúť reklamu

Autobusy Solaris horeli aj vlani v Košiciach a v Ostrave. Košický dopravný podnik informoval, že príčinou bola porucha na štartéri. V čase požiaru už bol autobus po záruke.

„Výrobca na všetkých autobusoch vymenil kabeláž a štartéry,“ hovorí sa v stanovisku košického podniku. Na rozdiel od bratislavských autobusov, ktoré sú na plynový pohon, sú však košické naftové. Podľa firmy Solaris nastal problém len vo dvoch autobu­soch z celej Európy, kde ich je v prevádzke vyše šesťsto.

Autobusy na plynový pohon nie sú podľa odborníkov nebezpečnejšie ako bežné vozidlá. „Požiar vyvolá skrat na niektorom z elektrických zariadení,“ povedal motoristický novinár Ján Nagy.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  2. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  6. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Trhu s ojazdenými autami sa darí
  2. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  3. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  6. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  7. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  8. Na bezpečnom internete záleží
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 327
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 055
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 758
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 1 883
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 752
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 715
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 610
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 264
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 128
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 983
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 759
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 492
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 616
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 540
  7. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 563
  8. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 545
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu