SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky
ZA VÝSTAVBU OBYVATELIA ŽIADAJÚ KOMPENZÁCIE. PROJEKTU VYTÝKAJÚ MÁLO ZELENE A POCHYBUJÚ O DOPRAVNOM RIEŠENÍ

Projektu Twin City vyčítajú málo zelene

V súvislosti s plánovanou výstavbou kompexu Twin City obyvatelia vytýkajú investorovi nedostatok zelene. Obávajú sa zhoršenia dopravnej situácie aj dopadu výstavby na kvalitu ich života.

Prestavba autobusovej stanice Mlynské nivy by mala byť podľa plánov investora hotová v roku 2009. Nová stanica bude mať dve nadzemné a dve podzemné podlažia. Budú tu príchodové a odchodové stojiská, hala, priestory pre technickú prevádzku. Dve tretiny arePrestavba autobusovej stanice Mlynské nivy by mala byť podľa plánov investora hotová v roku 2009. Nová stanica bude mať dve nadzemné a dve podzemné podlažia. Budú tu príchodové a odchodové stojiská, hala, priestory pre technickú prevádzku. Dve tretiny are (Zdroj: ARCHÍV SME)

Málo zelene, zahusťovanie dopravy, problematické parkovanie a dopad výstavby. To najväčšmi prekáža obyvateľom z lokality 500 bytov a okolia v súvislosti s výstavbou komplexu Twin City.

Začne sa prestavbou autobusovej stanice na Mlynských nivách, ktorá by sa mala skončiť do roku 2009. O dva roky neskôr by tu už mali byť aj obchody, administratívne budovy, reštaurácie či multikino. Plány na výstavbu obyvatelia pripomienkovali na verejnom zhromaždení v Ružinove, kde sa stretli s investorom.

Množstvo zelene, ktoré je navrhnuté v urbanistickej štúdii, by malo byť dvojnásobné, žiadali viacerí diskutujúci. Ochranárka Katarína Šimončičová upozornila, že podľa štandardov by malo byť na každého obyvateľa osem až dvanásť metrov štvorcových zelene.

„Treba zdvojnásobiť najmä vysokú zeleň,“ povedal ružinovský miestny poslanec Patrik Guldan. V štúdii je zväčša zakreslená v interiéroch a na strechách, nie je tam žiadny väčší park.

„Navrhujeme nové centrum mesta s adekvátnou zástavbou. Je tam množstvo interiérovej zelene moderného charakteru, ktorá vytvorí príjemné prostredie, aj zeleň pozdĺž komunikácií,“ oponoval architekt Marek Adamczak, jeden z autorov urbanistickej štúdie.

Obyvatelia majú obavy zo zahusťovania dopravy. V okolí komplexu Twin City chcú stavať viacerí investori. Pribudnúť by tu malo niekoľko výškových budov.

Adamczak povedal, že pri riešení dopravy preto brali do úvahy širšie územie. Zisťovali priepustnosť križovatiek aj to, ako ich rozšíriť. Pridajú k nim odbočovacie pruhy. Pod ulicou Mlynské nivy vznikne viacúrovňový podzemný kruhový objazd s viacerými vstupmi, ktorým sa autá dostanú do podzemných garáží.

„Odporučili sme aktuálny sedemdňový dopravný prieskum, aby dopravní inžinieri dostali aktuálne podklady,“ dodal Andrej Pap z ružinovského miestneho úradu.

Viacero pripomienok obyvateľov sa týkalo parkovania. „S tisícom parkovacích miest z päťtisíc rátame pre obyvateľov päťsto bytov,“ povedal za investora HB Reavis Group Pavel Vlček. Tí žiadali vysvetliť, akým spôsobom budú mať miesta zabezpečené, aby ich neobsadili autá, ktoré teraz parkujú na chodníkoch, trávnikoch aj ihriskách. Vlček tvrdil, že miesta pre obyvateľov zaistiť dokážu.

Obyvatelia Páričkovej ulice, ktorá je v tesnej blízkosti sta­nice, vytýkali investorovi umiestnenie vyústenia podzemných garáží priamo oproti domu číslo 11 – 13.

„Bude atakovaný hlukom a splodinami.“ Prekáža im tam aj vytvorenie novej zastávky autobusov MHD. Nepriaznivý dopad výstavby žiadali kompenzovať. Guldan navrhol výmenu okien na najväčšmi zaťaženej strane domov a výstavbu podobného vodného kanála, ako je na Hviezdoslavovom námestí.

Riešením na Páričkovej by mohla byť pešia zóna alebo trolejbusová doprava namiesto autobusov. „O pešej zóne sme uvažovali, ale nepredpokladali sme, že by s ňou obyvatelia Páričkovej súhlasili,“ povedal Pavel Vlček.

To, ktoré návrhy investor akceptuje, bude jasné až v čistopise urbanistickej štúdie. „Relevantnosť pripomienok posúdi mestská časť Ružinov, potom o nich budeme spoločne rokovať.“ Po zapracovaní pripomienok do štúdie sa k nej vyjadrí Ružinov a následne aj mesto.

Výstavba v okolí

Na križovatke Mlynských nív a Karadžičovej – polyfunkčný osempodlažný objekt.

Nárožie Mlynských nív a Košickej – obchodný komplex, administratívne budovy s 35, 18 a 14 nadzemnými podlažiami, 10-podlažný bytový dom.

Severná časť teplární – šesťpodlažná polyfunkčná budova.

Areál VUKI – obytný komplex, tri budovy s 34, 37 a 40 nadzemnými podlažiami, osempodlažný administratívny objekt, trojpodlažné podnože, 12-podlažný bytový dom.

Križovatka Bottovej a Chalupkovej – nadstavba 26 podlaží nad centrum Bottova.

Medzi Chalupkovou, Košickou a predĺžením Bottovej ulice – 33-podlažný polyfunkčný objekt, blok sedempodlažných administratívnych budov.

Areál ministerstva spravodlivosti – dve 8-podlažné budovy.


(dagu)
Polyfunkčný kompex Twin City

Polyfunkčný kompex Twin City prepája obe strany ulice Mlynské nivy.

Severná časť – autobusová stanica s dvoma nadzemnými a dvoma podzemnými podlažiami. Budú tu príchodové a odchodové stojiská, odchodová hala, technické prevádzky autobusovej stanice. Dve tretiny areálu majú tvoriť zariadenia obchodu, služieb verejného stravovania, kultúry, voľnočasovej zábavy a bývanie.

Južná časť v areáli Kablovky – obchody, služby, stravovanie, hotel, multikino, rekreácia a šport, materská škola s detským ihriskom.

Pri križovatke Košickej a Mlynských nív – komplex administratívnych budov s trojpodlažnou podnožou, tromi objektmi s tromi až piatimi nadzemnými podlažiami a 43-poschodová administratívna budova.

Pri križovatke Dostojevského radu a Továrenskej – päťposchodový hotel.

Polyfunkčné budovy pozdĺž Šagátovej by mali mať 12 poschodí, pri Mlynských nivách 18 a 20 podlaží.

(dagu)
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 798
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 655
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 827
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 320
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 833
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 122
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 718
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 376
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 290
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 5 271
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu