SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Mesto začne vyberať projekt na električky

Mesto, štát a železnice sa dohodli, že budú spolufinancovať dopravný projekt v meste. Súčasťou je aj plánovaná petržalská rýchloelektrička.

Prvé práce by sa mali robiť na Starom moste. Po rekonštrukcii bude most slúžiť len električke. Jasné nie je , či ostane zachovaná lávka pre chodcov a cyklistov.Prvé práce by sa mali robiť na Starom moste. Po rekonštrukcii bude most slúžiť len električke. Jasné nie je , či ostane zachovaná lávka pre chodcov a cyklistov. (Zdroj: SME - PAVOL FUNTÁL)

Súťaž na projekt bratislavskej rýchloelektričky, ktorá spojí Petržalku s mestom, by mal magistrát vypísať do troch týždňov. Povedal to primátor Andrej Ďurkovský. Podľa neho ešte nie je jasné, či mesto zaobstará iba trať od Šafárikovho námestia po Bosákovu, alebo aj pre zvyšný úsek, ktorý postaví spoločne so štátom a železnicami.

Prvé práce by sa mali robiť na Starom moste, ktorý treba prestavať. To znamená, že doprava na Šafárikovom námestí bude obmedzená a autobusy i autá sa budú musieť presmerovať. Po rekonštrukcii bude most slúžiť len električke. Otázne je, či ostane zachovaná lávka pre peších a cyklistov.

Skryť Vypnúť reklamu

Eva Chudinová z magistrátu zatiaľ nevedela povedať, kedy možno rátať so začiatkom stavby.

Podľa Ďurkovského sú výsledky posudzovania statiky 120-ročných pilierov mosta dobré. Mesto zrekonštruuje most na vlastné náklady. Rozdelenie investícii pri budovaní spoločnej trate si mesto, ministerstvo dopravy a železnice dohodnú po vypracovaní odhadu nákladov.

Trať tu má byť duálna s rozchodom 1000 aj 1435 milimetrov, teda na bratislavskú električku aj na vlak. Štát by mal väčšinu peňazí dostať z európskych peňazí. Trať sa bude budovať v rámci projektu transeurópskych dopravných sietí, ktorý prepojí Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. „Nech však nikto nečaká, že stredom Petržalky bude premávať medzinárodný rýchlik,“ spresnil Ďurkovský. Do budúcnosti sa ráta s vlakovým tunelom popod Dunaj. „Ak by električka prechádzala tunelom, Starý most by po úprave po roku 2015 mohol fungovať aj pre automobilovú dopravu,“ myslí si Ďurkovský.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 846
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 38 019
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 367
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 311
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 867
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 808
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 280
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 192
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 056
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 927
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu