Mesto začne vyberať projekt na električky

Mesto, štát a železnice sa dohodli, že budú spolufinancovať dopravný projekt v meste. Súčasťou je aj plánovaná petržalská rýchloelektrička.

Prvé práce by sa mali robiť na Starom moste. Po rekonštrukcii bude most slúžiť len električke. Jasné nie je , či ostane zachovaná lávka pre chodcov a cyklistov.(Zdroj: SME - PAVOL FUNTÁL)

Súťaž na projekt bratislavskej rýchloelektričky, ktorá spojí Petržalku s mestom, by mal magistrát vypísať do troch týždňov. Povedal to primátor Andrej Ďurkovský. Podľa neho ešte nie je jasné, či mesto zaobstará iba trať od Šafárikovho námestia po Bosákovu, alebo aj pre zvyšný úsek, ktorý postaví spoločne so štátom a železnicami.

Prvé práce by sa mali robiť na Starom moste, ktorý treba prestavať. To znamená, že doprava na Šafárikovom námestí bude obmedzená a autobusy i autá sa budú musieť presmerovať. Po rekonštrukcii bude most slúžiť len električke. Otázne je, či ostane zachovaná lávka pre peších a cyklistov.

Eva Chudinová z magistrátu zatiaľ nevedela povedať, kedy možno rátať so začiatkom stavby.

Podľa Ďurkovského sú výsledky posudzovania statiky 120-ročných pilierov mosta dobré. Mesto zrekonštruuje most na vlastné náklady. Rozdelenie investícii pri budovaní spoločnej trate si mesto, ministerstvo dopravy a železnice dohodnú po vypracovaní odhadu nákladov.

Trať tu má byť duálna s rozchodom 1000 aj 1435 milimetrov, teda na bratislavskú električku aj na vlak. Štát by mal väčšinu peňazí dostať z európskych peňazí. Trať sa bude budovať v rámci projektu transeurópskych dopravných sietí, ktorý prepojí Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. „Nech však nikto nečaká, že stredom Petržalky bude premávať medzinárodný rýchlik,“ spresnil Ďurkovský. Do budúcnosti sa ráta s vlakovým tunelom popod Dunaj. „Ak by električka prechádzala tunelom, Starý most by po úprave po roku 2015 mohol fungovať aj pre automobilovú dopravu,“ myslí si Ďurkovský.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 274
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 463
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 911
  4. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 619
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 574
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 432
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 359
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 292
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 240
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 116