Mesto začne vyberať projekt na električky

Mesto, štát a železnice sa dohodli, že budú spolufinancovať dopravný projekt v meste. Súčasťou je aj plánovaná petržalská rýchloelektrička.

Prvé práce by sa mali robiť na Starom moste. Po rekonštrukcii bude most slúžiť len električke. Jasné nie je , či ostane zachovaná lávka pre chodcov a cyklistov.(Zdroj: SME - PAVOL FUNTÁL)

Súťaž na projekt bratislavskej rýchloelektričky, ktorá spojí Petržalku s mestom, by mal magistrát vypísať do troch týždňov. Povedal to primátor Andrej Ďurkovský. Podľa neho ešte nie je jasné, či mesto zaobstará iba trať od Šafárikovho námestia po Bosákovu, alebo aj pre zvyšný úsek, ktorý postaví spoločne so štátom a železnicami.

Prvé práce by sa mali robiť na Starom moste, ktorý treba prestavať. To znamená, že doprava na Šafárikovom námestí bude obmedzená a autobusy i autá sa budú musieť presmerovať. Po rekonštrukcii bude most slúžiť len električke. Otázne je, či ostane zachovaná lávka pre peších a cyklistov.

Eva Chudinová z magistrátu zatiaľ nevedela povedať, kedy možno rátať so začiatkom stavby.

Podľa Ďurkovského sú výsledky posudzovania statiky 120-ročných pilierov mosta dobré. Mesto zrekonštruuje most na vlastné náklady. Rozdelenie investícii pri budovaní spoločnej trate si mesto, ministerstvo dopravy a železnice dohodnú po vypracovaní odhadu nákladov.

Trať tu má byť duálna s rozchodom 1000 aj 1435 milimetrov, teda na bratislavskú električku aj na vlak. Štát by mal väčšinu peňazí dostať z európskych peňazí. Trať sa bude budovať v rámci projektu transeurópskych dopravných sietí, ktorý prepojí Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. „Nech však nikto nečaká, že stredom Petržalky bude premávať medzinárodný rýchlik,“ spresnil Ďurkovský. Do budúcnosti sa ráta s vlakovým tunelom popod Dunaj. „Ak by električka prechádzala tunelom, Starý most by po úprave po roku 2015 mohol fungovať aj pre automobilovú dopravu,“ myslí si Ďurkovský.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 11 015
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 198
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 102
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 203
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 008
  6. Kam do tepla v januári? 1 722
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 360
  8. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 283
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 022
  10. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 002