SME

Mesto začne vyberať projekt na električky

Mesto, štát a železnice sa dohodli, že budú spolufinancovať dopravný projekt v meste. Súčasťou je aj plánovaná petržalská rýchloelektrička.

Prvé práce by sa mali robiť na Starom moste. Po rekonštrukcii bude most slúžiť len električke. Jasné nie je , či ostane zachovaná lávka pre chodcov a cyklistov.Prvé práce by sa mali robiť na Starom moste. Po rekonštrukcii bude most slúžiť len električke. Jasné nie je , či ostane zachovaná lávka pre chodcov a cyklistov. (Zdroj: SME - PAVOL FUNTÁL)

Súťaž na projekt bratislavskej rýchloelektričky, ktorá spojí Petržalku s mestom, by mal magistrát vypísať do troch týždňov. Povedal to primátor Andrej Ďurkovský. Podľa neho ešte nie je jasné, či mesto zaobstará iba trať od Šafárikovho námestia po Bosákovu, alebo aj pre zvyšný úsek, ktorý postaví spoločne so štátom a železnicami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvé práce by sa mali robiť na Starom moste, ktorý treba prestavať. To znamená, že doprava na Šafárikovom námestí bude obmedzená a autobusy i autá sa budú musieť presmerovať. Po rekonštrukcii bude most slúžiť len električke. Otázne je, či ostane zachovaná lávka pre peších a cyklistov.

SkryťVypnúť reklamu

Eva Chudinová z magistrátu zatiaľ nevedela povedať, kedy možno rátať so začiatkom stavby.

Podľa Ďurkovského sú výsledky posudzovania statiky 120-ročných pilierov mosta dobré. Mesto zrekonštruuje most na vlastné náklady. Rozdelenie investícii pri budovaní spoločnej trate si mesto, ministerstvo dopravy a železnice dohodnú po vypracovaní odhadu nákladov.

Trať tu má byť duálna s rozchodom 1000 aj 1435 milimetrov, teda na bratislavskú električku aj na vlak. Štát by mal väčšinu peňazí dostať z európskych peňazí. Trať sa bude budovať v rámci projektu transeurópskych dopravných sietí, ktorý prepojí Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu. „Nech však nikto nečaká, že stredom Petržalky bude premávať medzinárodný rýchlik,“ spresnil Ďurkovský. Do budúcnosti sa ráta s vlakovým tunelom popod Dunaj. „Ak by električka prechádzala tunelom, Starý most by po úprave po roku 2015 mohol fungovať aj pre automobilovú dopravu,“ myslí si Ďurkovský.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: lin

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 293
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 937
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 165
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 474
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 351
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 102
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 719
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 522
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 952
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 988
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 838
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 914
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 341
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 209
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 187
  8. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 6 960
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťZatvoriť reklamu