Magistrát bude zisťovať, čo v Bratislave v oblasti cestovného ruchu chýba. Pripravuje vznik generelu cestovného ruchu a hľadá naň dodávateľa. Koncepcia bude podkladom pre ďalšie plánovanie rozvoja mesta ako turistickej destinácie.
„Cieľom je systematizovať problematiku. Bratislava je najvýznamnejším mestským strediskom cestovného ruchu u nás,“ povedala Eva Chudinová z magistrátu. Týka sa to zahraničných, ale aj slovenských turistov.
Mesto hovorí, že potenciál stále nie je dostatočne využitý, preto by mal generel znamenať lepšie využívanie daností Bratislavy.
Združenie bratislavských hotelierov to oceňuje. „Vedeli by sme na základe toho distribuovať turistov po meste. Ak budeme šikovní, nezahltia centrum,“ hovorí Igor Kuhn, manažér združenia. Má to však jednu podmienku, turisti musia vedieť, prečo majú do Bratislavy prísť. „Ak chceme riadiť turizmus, najdôležitejšia je propagácia. Nedá sa to robiť bez toho, aby štát, branža a mesto nespojili sily.“
Ako hovorí, typické však je, že turista príde do hotela a pýta sa, kam má ísť. „Služby informačných kancelárií sa zlepšili, no majú malé prepojenie na branžu. Mesto by malo propagovať všetky atrakcie a podnikatelia by zase mali vedieť, prečo im majú svoje služby ponúkať na propagáciu.“
Mesto a podnikatelia v turizme by mali teda lepšie spolupracovať. Združenie pripravuje informačný portál s komplexnými službami v meste.
Bratislava je vstupná brána na Slovensko a ako povedal Kuhn, viac ako jedna štvrtina všetkých prenocovaní u nás sa týka práve jej.
Cestovný ruch magistrát považuje za odvetvie budúcnosti.
Autor: dot