Túto sezónu už v Bratislave nemá zastávku rakúska loď pre cyklistov, ktorá premávala na trase Bratislava – Viedeň – Passau. Marketingový manažér spoločnosti Slovenská plavba a prístavy Róbert Žilinek však popiera informácie, že o plavbu loďou nie je záujem. Ako povedal, v Bratislave sa len dopredávali voľné kapacity. Loď naďalej premáva na trase Viedeň – Passau.
Najdrahšia a najdlhšia pravidelná lodná linka z Bratislavy je do Budapešti, jedna cesta trvá štyri a pol hodiny a spiatočný lístok stojí 99 eur. Loď premáva denne od polovice apríla do konca októbra. Podľa Žilineka majú o ňu záujem najmä zahraniční turisti. Loď patrí maďarskej spoločnosti Mahart a celá jej trasa je Budapešť – Viedeň. Bratislava je opäť len zastávkou.
Žilinek dodal, že naši cestujúci ju využívajú na dvojdenný výlet do Budapešti, v rámci ktorého tam jednu noc prespia. „Cena je relatívne vysoká, ak by sme ju porovnávali s inými spôsobmi dopravy, nejde však len o samotné cestovanie ako prepravu, ale o výlet.“ Záujem o cestovanie touto loďou oproti minuloročnému máju stúpol o 30 percent.
Záujem je podľa manažéra aj o linku Bratislava – Viedeň a späť. „Minulú sezónu počas leta boli lode obsadené v priemere na 80 percent.“ Preto túto sezónu spoločnosť rozšírila ponuku dní, počas ktorých loď premáva. Minulú sezónu chodila len v piatok a sobotu teraz bude počas hlavnej sezóny premávať od stredy do nedele.
„Záujem o jednodňový výlet do Viedne loďou majú najmä slovenskí a českí turisti, ale využívajú ju aj zahraniční cestujúci,“ povedal Žilinek. Spiatočný lístok stojí 760 korún. Na otázku, či časť cestujúcich neodlákal aj katamarán, ktorý začal do Viedne premávať trikrát denne minulú sezónu, odpovedal, že iste to malo nejaký vplyv, ale „je to iný typ lode, chodí z iného miesta vo Viedni a má aj inú cenu“. Spiatočný lístok na katamarán Twin city liner stojí od 30 do 50 eur.
Tento rok začína premávať aj nová linka Hainburg – Bratislava – Hainburg. Premáva raz denne v piatok, sobotu a nedeľu. Lístok stojí 11, jednosmerná cesta osem eur.
Autor: japa