Tunel popod Karpaty, ktorý bude súčasťou diaľnice D4, vyvoláva veľkú diskusiu. Existuje najmenej šesť variantov trasy, ľudia s niektorými nesúhlasia.
Problémom je podľa nich aj to, že Národná diaľničná spoločnosť nezverejnila na svojej internetovej stránke mapu variantov trasy, ktoré sa skúmajú, ani informácie o tom, aké sú dopady trás na okolie.
„Existuje zákon o verejnom prístupe k informáciám,“ povedal jeden z občanov na nedávnom zhromaždení, kde tunel predstavovali projektanti a ľudia z diaľničnej spoločnosti.
Podľa Daniely Pyszkovej z diaľničnej spoločnosti sa hovorí ešte len o technickej štúdii. Takých vraj diaľničná spoločnosť vypracúva toľko, že keby sa všetky zavesili na internet a začali by ich čítať ľudia, stránka by bola zahltená.
„Keď si chce niekto pozrieť štúdiu, nech príde k nám, dostane ich vo výkresovej forme,“ povedala Pyszková. Zaplatí len za kopírovanie.
Preklenúť Karpaty tunelom je podmienkou diaľnice D4, ktorej koridor vybral štát v roku 2005. Existuje niekoľko variantov jedného tunela, ktorý by mal merať okolo deväť kilometrov, čo by bol najdlhší tunel na Slovensku.
Jeden z variantov predpokladá dva kratšie, teda lacnejšie tunely spojené estakádou pri Borinke. Proti tomu ľudia protestujú.
Autor: lin