SME

Autobusy pôjdu z dočasnej stanice

V rámci výstavby novej štvrte v okolí Mlynských Nív najskôr vznikne nová autobusová stanica. Počas jej stavby budú fungovať dočasné nástupištia v areáli pôvodnej stanice, v ulici Mlynské Nivy a na Šagátovej. Časť autobusov zrejme pôjde cez Páričkovu.

Nová autobusová stanica má mať dve nadzemné a dve podzemné podlažia. Vstup bude možný z Pá­ričkovej, Mlynských Nív, Karadžičovej a Továrenskej.Nová autobusová stanica má mať dve nadzemné a dve podzemné podlažia. Vstup bude možný z Pá­ričkovej, Mlynských Nív, Karadžičovej a Továrenskej. (Zdroj: VIZUALIZÁCIA – HB REAVIS GROUP)

V okolí Mlynských Nív vznikne nová štvrť Twin City, ktorá úplne zmení terajší vzhľad lokality. Do výškových stavieb a polyfunkčných objektov by denne malo prichádzať približne 15-tisíc zamestnancov a 60-tisíc návštevníkov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvou etapou výstavby by malo byť vybudovanie novej autobusovej stanice na Mlynských Nivách. Autobusová doprava bude zatiaľ fungovať v priestoroch dočasnej stanice. Ovplyvní to obyvateľov z okolia aj cestujúcich, ktorí sa budú musieť zorientovať v rozmiestnení dočasných nástupíšť.

SkryťVypnúť reklamu

Marketingový manažér HB Reavis Group Miro Sedlák povedal, že v súčasnosti sa pripomienkuje dokumentácia na územné konanie k dočasnej a novej stanici. Po získaní všetkých povolení začnú s výstavbou dočasnej stanice, ktorá by mala trvať štyri mesiace.

Dočasné nástupištia

Stanicu bude tvoriť pôvodná administratívna budova a 29 nástupíšť pre medzinárodnú a medzimestskú dopravu. Časť z ďalších 11 nástupíšť pre regionálne linky umiestnia na ulici Mlynské Nivy na mieste súčasného parkoviska za benzínovou pumpou. Zvyšné budú na Šagátovej. „Využijeme priestor pred súčasnou budovou,“ vysvetlil Sedlák.

Usporiadanie dočasných nástupíšť podľa neho nebude prekážať linkám MHD, ktoré tu tiež majú zastávky. Tvrdí, že ani orientácia medzi nástupišťami by pre ľudí nemala byť problémom.

SkryťVypnúť reklamu

Všetky autobusy sa do stanice dostanú terajším požiarnym vchodom zo strany Mlynských Nív. Linky medzinárodnej a medzimestskej dopravy tadiaľ budú aj vychádzať. Regionálne spoje budú pravdepodobne vychádzať cez Páričkovu.

Problémová Páričkova

„Prejde tadiaľ okolo 200 autobusov denne,“ povedal Sedlák. Investor sa zaoberá aj možnosťou zdvojsmernenia prejazdu pri novom CBC centre smerom na Karadžičovu. Zatiaľ to však oficiálne neprediskutoval.

Na prvom verejnom zhromaždení v Ružinove vyvolala informácia o prejazde autobusov cez Páričkovu viacero pripomienok. Obyvatelia sa obávali nadmerného zaťaženia hlukom a splodinami. Nezávislý ružinovský poslanec Patrik Guldan navrhol zapustiť vjazd a výjazd autobusov do zeme. Vyústenie by podľa neho malo byť umiestnené aspoň o osemsto metrov ďalej. Bol by to šetrnejší prístup k obyvateľom z okolia, ktorých by neobťažovali nepriaznivé vplyvy autobusovej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Valentín Mikuš, ktorý je ružinovským (SDKÚ-DS) aj mestským poslancom povedal, že v tejto chvíli je ešte predčasné vyjadrovať sa. Štúdia nie je schválená a do úvahy prichádza viac možných záverov. „Dôležité bude aj to, ako sa vyjadria dotknutí občania,“ upozornil na plánované verejné zhromaždenie v DK Mlynské Nivy.

Obchvat cez Kablo

V rámci budovania dočasnej stanice nepôjde len o vytvorenie nových nástupíšť, súčasťou bude aj prekládka inžinier­skych sietí na ulici Mlynské Nivy do strany chodníka pri Kable. „Dopravu to nezasiahne, v smere z centra mesta do Ružinova vytvoríme dočasný cestný obchvat cez areál kablovky,“ objasnil Sedlák.

Počas fungovania dočasnej stanice budú autobusy potrebovať miesto na parkovanie. Investor rokuje s Ružinovom o priestore pod Prístavným mostom.

„Novú autobusovú stanicu postavíme za 20 mesiacov. Vchod aj východ z nej ostane tak ako doteraz na Svätoplukovej ulici. Len čo sa výstavba skončí, všetko sa presunie do novej stanice. Dočasnú asanujeme,“ povedal Sedlák.

Odbavovacie a technické prevádzky v novej stanici majú byť usporiadané na štyroch úrovniach – dvoch nadzem­ných a dvoch podzemných podla­žiach. Štúdia navrhuje deväť príchodových stojísk a 27 odchodových. Vstup bude možný z Páričkovej ulice, z Mlynských Nív, Karadžičovej a Továrenskej.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 324
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 962
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 165
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 525
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 365
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 104
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 754
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 445
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Matúš Šutaj Eštok.

Hlas by volilo v máji v priemere 8,7 percenta voličov. Menej ešte nemal.


89
Peter Tkačenko.

Pod vedením Matúša Šutaja Eštoka si môžu straníci hľadať nové pôsobisko.


18
Veterná turbína.

Pri Nitre chcú stavať veľký veterný park.


3
SSC Neapol čaká rozhodujúci a posledný zápas sezóny.

Slovenský mladík môže skaziť oslavy SSC i Lobotku.


8
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 979
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 003
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 892
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 948
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 385
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 216
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 970
  8. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 392
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťZatvoriť reklamu