Mesto súhlasí s Centrálom

Výstavba kúpeľov by sa mala začať tento rok a trvať tri roky.

Predpokladané náklady na prestavbu kúpeľov Centrál sú 65 až 70 miliónov eur. Lokalita sa nachádza v centre v blízkosti kri­žovatky na Trnavskom mýte.(Zdroj: SME – MIRKA CIBULKOVÁ)

Mesto s prestavbou kúpeľov Centrál súhlasí. Záväzné stanovisko k projektu dal magistrát kladné. Predtým, ako môže byť vydané územné rozhodnutie, sa k návrhu má vyjadriť aj mestská časť Ružinov.

Zámer na zastavanie pozemkov pod bývalou plavárňou Centrál, ktorej pozostatky už pätnásť rokov chátrajú, predložil mestu architekt Ivan Kubík. Investorom je spoločnosť Immocap Group.

Na ploche takmer jedného hektára pod kúpeľmi a na mieste parkoviska pred ich budovou má vyrásť dvojposchodové nákupné centrum. Z neho budú vystupovať jednotlivé bloky – štyri obytné domy, dve polyfunkčné budovy a jedna výšková. Kapacita parkovania v troch až štyroch pod­zemných podlažiach bude 1300 miest.

Prestavba areálu kúpeľov Centrál sa mala podľa predstáv investora začať už koncom minulého roka. Realizáciu však zdržala jeho úprava. Návrh prestavby architekti zmenili potom, čo proti pôvodnému riešeniu vystúpilo občianske združenie Ozón, Spojená škola Metodova a viacerí obyvatelia okolia tejto lokality. Prekážalo im najmä zahustenie dopravy na Jelačičovej, výška a hustota zástavby. Úpravy návrhu trvali takmer celý rok.

Čo sa týka dopravy, podľa architekta Kubíka dotknuté ulice Jelačičova a Miletičova nebudú budúcou prevádzkou zasiahnuté, skôr utlmené. „Dopravu z Miletičovej naj­kratšou možnou trasou odkláňame do podzemia,“ povedal.

Na streche dvojposchodového nákupného centra vo výške asi 12 metrov má byť asi hektár zelených plôch.

Výšková budova má mať 98 metrov. Vlastník pozemkov v lokalite, kde sa plánuje výstavba, je investor.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Create your own map in a new museum
  2. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  3. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  4. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. S dobrým pivom leto chutí
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 220
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 113
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 422
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 082
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 768
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 861
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 766
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 438
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 238
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 821